Gå til innhold

Spekulering på sansynlighet og Norsk tipping


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dillet med dette i noen måneder, på Expekt. Først startet jeg med 100,- men det blir raskt alt for dyrt.

Til slutt hadde jeg bare noen få kroner igjen på kontoen. Startet da alt på nytt, med 1,- i start. For å prøve å spre risikoen litt, satset jeg f.eks 1,- på 10 forskjellige kamper hver dag. Nå satser jeg opptil 20-30 kamper hver dag.

Problemet er som andre har sagt at en eller annen gang så kommer det en stor tapsrekke. Har hittil gått i pluss, men har måttet gi meg av og til og startet på 1,- igjen.

1,- er jo ingenting tenker sikkert alle, men det er bare et forsøk, + at det blir fort dyrt uansett.

 

Prøvde også på expekt sin rulette. Satset f.eks på RØD hver eneste gang. I teorien skal jo det bli rødt i nesten 50% av tilfellene. Men selvfølgelig kom det en rekke med 11 tall som var sorte/grønne.

-De har vel sikret seg der..

Men i fotball osv kan dem ikke kontrollere på den måten:)

 

Har troen på systemet jeg, men tørr ikke satse så mye enda.

 

En annen ting jeg også prøvde, var å satse både på H U og B. (Helt tullete mener sikkert mange) MEN jeg førte nøye opp i regneark.

F.eks. Satse 1,- på både h, u og b. Om det blir B, så satser jeg 1,- neste dag på B, menst H og U setter jeg 2,- på hver.

osv.. Da det ble oftere H enn u og b, byttet jeg av å til om. Dette "systemet" går alltid i minus helt i starten, men etterhvert som en har vunnet på alle 3, vil en gå i pluss. -Er selvfølgelig avhengig i at det ikke blir f.eks 10 H etterhverandre...... Det kan jo skje.

 

Spennende =)

Lenke til kommentar
En annen ting jeg også prøvde, var å satse både på H U og B. (Helt tullete mener sikkert mange) MEN jeg førte nøye opp i regneark.

F.eks. Satse 1,- på både h, u og b. Om det blir B, så satser jeg 1,- neste dag på B, menst H og U setter jeg 2,- på hver.

osv.. Da det ble oftere H enn u og b, byttet jeg av å til om. Dette "systemet" går alltid i minus helt i starten, men etterhvert som en har vunnet på alle 3, vil en gå i pluss. -Er selvfølgelig avhengig i at det ikke blir f.eks 10 H etterhverandre...... Det kan jo skje.

 

Spennende =)

hvorfor satser du bare 1 kr på det som vant sist?

sjansen er like stor for at de vinner en gang til...

 

kan tenke meg dette:

du satser 2 på H og 2 på B og 1 på U, oddsen er 2

blir det H eller B taper du 1 kr, blir det U taper du 2 kr

odds på 3:

H og B: tjener 1 kr u: du taper 2 kr

 

ikke lønnsomt

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Enig med Aklla. Så ikke helt lønnsom ut den teorien. Har simulert litt til og funnet at sansynligheten er i snitt litt høyere enn 1/3 for H. Det beste er å satse H hver bidige gang om oddsen er likt spredt. Vanligvis får man ikke så mange ganger med tap etter hverandre. Nå har jeg innsett at denne metoden ikke bare dreier seg om matematikk men også om litt flaks. At metoden er en inteligent måte å satse på er jeg ikke i tvil om. Dersom du øker innsatsen slik at du får det tilbake når den går inn har du jo reddet deg selv fra den sikre død, det er bare at innsattssummen stiger så raskt. Om du kommer til 3200 kr og taper på det, er det litt deprimerende. Da har du tapt 6300 kr dersom du startet på 100 kr. Det skal nevnes at jeg bare har gått i overskudd hittill og ennå ikke støtt på et slikt problem. Saken er den at jeg ikke har hatt penger å avse til dette i det siste så overskuddet i år er fortsatt på kr 300. Vel, ingen kommentar ;)

Lenke til kommentar
hvis man har MYE penger, så har man muligheten til å garantere gevinst, men litt spekulasjon og slikt øker man sjansen til å vinne hver gang, og trenger kanskje ikke de store summene...

Men som nevnt tidligere, man må ha veldig mye penger i forhold til grunnbeløpet man satser. Det betyr i praksis at man må holde på veldig lenge for å få noe gevinst å snakke om. Så med mindre man kan satse veldig ofte, så kan man sansynligvis sette pengene i banken og høste renter av dem i stedet.

 

Hmmm... på tide å friske opp litt statistikk. :yes:

Lenke til kommentar
Så med mindre man kan satse veldig ofte, så kan man sansynligvis sette pengene i banken og høste renter av dem i stedet.

 

JBlack med nok et kritisk innlegg! Banken utbetaler vel for tiden ca 1,5% rente pro anno. Tror du skal klare å gjøre litt mer enn 24 kr i løp av et år dersom du har 1600 kr å satse på oddsen. Det er bare min statistikk. Jeg har 300 kr i pluss dette året. Og det med 400 kr å satse for. Vel, det er snart en fordobbling på 2 uker. Året har 54 av dem.

Lenke til kommentar

Regnet med at noen ikke forstod:)

 

I regneark lager jeg:

 

a

b

c

 

Jeg velger ut kamper som har 2.00 eller mer i odds på både H U og B.

 

I første kamp velger jeg tilfeldig hvor jeg setter H U og B.

F.eks:

 

a 1,- på H odds: 2.05

b 1,- på U odds: 2.95

c 1,- på B odds: 4.00

 

La oss si det blir H.

(Det blir totalt tap nå i starten, men det tar seg oppigjen.)

 

Neste kamp:

Nå dobler jeg innsatsen der hvor jeg tapte sist, og fortsetter med 1,- der hvor jeg vant. Vinner ALLTID på en av de tre.

 

a 1,- på H odds: 2.40

b 2,- på U odds: 2.85

c 2,- på B odds: 3.20

 

Slik fortsetter jeg. Trenger ikke å nødvendigvis bruke a:H b:U c:B.

Etterhvert så puttet jeg den største innsatsen der hvor den laveste oddsen var.

 

Vil jo helst ikke dobble så veldig mange ganger etterhverandre, så rundt 2.00 i odds da vil sansynligvis lettere gå inn. Til gjengjeld får en f.eks 4.00 i odds om en vinner med en lavere innsats.

 

Huff vansklig å forklare. Noen som forstår?

 

Om oddsen på både H U og B hadde vert 2.00 og en starter med 1,- på hver, så vil en vinne 1,- i hver runde i snitt. Det går nesten alltid i minus i starten, men det vinnes tilbake om det ikke blir lange tapsrekker.

 

1,- er somsagt ingenting, men har ingen stor formue å ta utav, så f.eks å satse flere tusen kroner på dette tørr jeg ikke enda..

 

edit:skrivleleif

Endret av Jove
Lenke til kommentar

om odds på bode H, U og B er 2 så er det ikke lurt å satse, da er det ganske like gode lag, om du satser 1 kr på hver av dem så taper du 2 kr, satser du 1 kr på begge, og 2 kr på den som vinner så tjener du 0

 

tror ikke noe av dette vi har snakket om funker i lengde(utenom hvis du har noen millioner å bruke da)

Lenke til kommentar
Så med mindre man kan satse veldig ofte, så kan man sansynligvis sette pengene i banken og høste renter av dem i stedet.

 

JBlack med nok et kritisk innlegg! Banken utbetaler vel for tiden ca 1,5% rente pro anno. Tror du skal klare å gjøre litt mer enn 24 kr i løp av et år dersom du har 1600 kr å satse på oddsen. Det er bare min statistikk. Jeg har 300 kr i pluss dette året. Og det med 400 kr å satse for. Vel, det er snart en fordobbling på 2 uker. Året har 54 av dem.

Hva er grunnbeløpet du begynner på?

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Litt regning:

Med en maxgrense på 3200 og 33% sjanse for å vinne, så er sansynligheten for å gå konkurs 13.1 prosent for hver gang du starter på ny. Forventet antall forsøk før du ryker blir da 6.6 ganger.

 

Med et grunnbeløp på 100 kroner og odds 2.0 så kan du forvente å tjene 660 kroner i tillegg til de 1600 før du går konkurs. Rent statistisk kan du forvente å sitte på 2260 kroner når du går konkurs.

 

Dersom du har odds 2.5 så har du 3250 når du går konkurs. Og klarer deg akkurat.

Lenke til kommentar

Det kan stemme. En liknende utregning la jeg ut her i går. Kom frem til at odds må være i snitt 2,4 for at man skal holde seg i fortjenelse med dette prosjektet. Forutsatt at man starter med 50 kr og har en maks grense på 3200 for det man kan satse. Det er nok et liknende resonement som ligger til grunn for at det er mulig å kjøre slike ODDS-spill uten at bookmaker går i tap.

 

Når det kommer til stykke vil sansynligheten for å vinne være langt over 33% for hver kamp man spiller på da din intelekt, bruk av statistikk og formen til lagene vil spille en vesentlig rolle over hvor enkelt det er å satse med suksess på en kamp. Jeg har forsøkt dette og ikke bommet mer enn 2 ganger på rad på single kamper og vil fortsette dette prosjektet for å se.

 

32 blir H i dag! Vi får vente i spenning å se!

Lenke til kommentar
om odds på bode H, U og B er 2 så er det ikke lurt å satse, da er det ganske like gode lag, om du satser 1 kr på hver av dem så taper du 2 kr, satser du 1 kr på begge, og 2 kr på den som vinner så tjener du 0

Du forstår ikke.... Vinner selvfølgelig ikke noe da først. Men så snart en har vunnet 1 gang på både a b og c vil en gå i +.

 

Vinner jeg på a, så dobler jeg innsatsen på b og c.

 

Osv osv osv.

 

Dette fungerer i praksis, SÅLENGE en klarer å ungå lange sammenhengende tapsrekker.

Lenke til kommentar
Sannsynligheten for å vinne i lotto er

34 tall^10ganger =2064377754059776

Tenkte heller det ble noe sånt som

 

(7/34)*(6/33)*(5/32) ... (1/28)

... hvilket gir svaret 1/5379616, eller 1,86*10^-7.

 

Tar jeg feil, vennligst korrigér meg. Uansett var det vel tipping, og ikke Lotto, som var temaet for denne tråden, så jeg beveger meg kanskje litt inn på off-topic-feltet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...