Gå til innhold

Hvor mange vifter har DU?


Backbone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har 5 vifter:

PSU 2x80, er MIST PSU, men viftene skal byttes ut med 2.80 Silen X vifter

120 mm eksos vifte bak

80 mm inntaks vifte forran til disk kjøling

120 mm vifte til radiator kjøling.

 

Alle viftene er av typen Silen X, på 11 og 14 dB... de er pokkern ta meg ikke hørbar, men merkbar i forhold til luftflyt.

Lenke til kommentar

2 i psu

2 120mm i kabinett

1 cpu

1vga

tilsammen 5 stk

 

men si meg: om man skal ha vannkjøling må man vel ha minst 2 vifter på radiatoren om man skal kjøle både cpu og vga? og dessuten en vifteløs psu er vel uaktuelt uten kabinettvifter så da blir det jo en 3-4 vifter uansett :D nei man må nok tåle litt viftesus, vannkjøling hjelper nok mest til kjøling ved overklokking

Endret av jan.ata
Lenke til kommentar
men si meg: om man skal ha vannkjøling må man vel ha minst 2 vifter på radiatoren om man skal kjøle både cpu og vga? og dessuten en vifteløs psu er vel uaktuelt uten kabinettvifter så da blir det jo en 3-4 vifter uansett :D nei man må nok tåle litt viftesus, vannkjøling hjelper nok mest til kjøling ved overklokking

Nope, trenger bare 1 vifte på radiatoren, og det holder lenge om man kjøler både cpu og vga.

Driver nå på å bytte ut viftene i strømforsyningen min, slik at jeg blir kvitt suset der, og da har jeg så godt som lydløs maskin.

Lenke til kommentar

2x 120mm front montert på radiator1

2x 120mm bak montert på radiator 2

1x 92mm bak kabinett

2x 80mm på psu

1x ett eller annet på skjermkort

 

er faktisk ganske stille. alle er paps utenom 92mm som er skrudd ned med vitestyring.

 

diskene som bråker mest... western...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...