Gå til innhold

Har du et Chieftec kabinett ?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange det er som har et

Chieftec kabinett... Jeg bare gidder ikke å kjøpe et kabinett som alle andre har....Kan ikke alle som har

det skrive et svar til denne

 

Hilsen

Lozip

 

------------

Har en pc men den

funker nesten aldri.

-----------------------

 

[ Denne Melding var redigert av: Lozip på 2002-06-10 14:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å prøve litt retro-styling?

 

En tanke slo meg: Hvis jeg leter litt i kjellern til foreldrene mine finner jeg sikkert mitt gamle originale IBM PC/XT-kabinett - en stygg desktop-sak i metall.

 

Tenk så kult å bygd opp en ny PC (2.2Ghz, 512MB RAM, 180GB disk etc etc) i et slikt kabinett - tror nesten det må bli prosjektet mitt neste gang jeg skal ha en større oppgradering.

 

- Hvis jeg er virkelig fingerferdig kanskje jeg klarer å montere inn en LCD-skjerm i kabinettet til den gamle monokrom (grønn og sort!) skjermen også. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 15:18, Gabriel_X skrev:

Hva med å prøve litt retro-styling?


En tanke slo meg: Hvis jeg leter litt i kjellern til foreldrene mine finner jeg sikkert mitt gamle originale IBM PC/XT-kabinett - en stygg desktop-sak i metall.


Tenk så kult å bygd opp en ny PC (2.2Ghz, 512MB RAM, 180GB disk etc etc) i et slikt kabinett - tror nesten det må bli prosjektet mitt neste gang jeg skal ha en større oppgradering.


- Hvis jeg er virkelig fingerferdig kanskje jeg klarer å montere inn en LCD-skjerm i kabinettet til den gamle monokrom (grønn og sort!) skjermen også. :smile:


du kan jo prøve,men det er nok forlite til p4 system.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 15:35, Kjetil Lura skrev:

du kan jo prøve,men det er nok forlite til p4 system.


 

Neida, det burde gå fint - er jo et stort kabinett av denne typen:

 

http://members.primary.net/~cholowat/xtrev...w/xtreview.html

 

Må selvsagt rive ut 'alt' inni og sette i ny powersupply, lage fester til hovedkort og harddisker, lage nye hull bak for tilgang til skjermkort/mus/tastatur/USB o.l. men det burde være en overkommelig jobb.

 

Å få trøkka en LCD-skjerm inn i det gamle skjermkabinettet derimot kan nok by på problemer hvis man skal få det til å se 'naturlig' ut.

 

Faren min jobbet i IBM når disse PC/XT'ene kom, så det er en original IBM-kasse med logo og greier jeg har på lur :smile:

Lenke til kommentar

eh ! her var det mange forslag ja lol Hvorfor ikke rett og slett bygg hele dritten ned i en gammal kjeledress eller no , da har du ivertfall noe som ingen har , du kan kalle den for hot pans eller no LOLOLOLOL

 

ps. bare pass på så du har masse lommer på den dressen hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...