Gå til innhold

Grafikk på min 1557


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Netshop 1557GLS, og er veldig fornøyd. Men det er en ting jeg lurer på om er som det skal. Og det er grafikken på skjermen. Når jeg ser på skrivebordsbakgrunnen, ser grafikken og fargene "firkantet" ut. Dårlig forklart, men jeg har lagt ved et bilde som kanskje beskriver det bedre:

 

Bilde1.jpg

 

Jeg ser også dette på verktøylinjen når jeg er inne på forskjellige programmer, men da ikke så tydelig. Det vises ikke når jeg ser film f.eks. Skal det være slik, eller er det noe jeg ikke har installert skikkelig?

I tillegg ser oppstartsbildet i Windows slik ut:

 

Bilde2.jpg

 

Det skal vel ikke være så tydelige fargeskiller oppe i venstre hjørne?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken driver bruker du? den som følgte med?

 

anbefaler bruk av Omega drivere

Har brukt den driveren som fulgte med maskinen, ja. Hvor får jeg tak i Omega driver da?

 

Oppløsningen er på 1400x1050, og jeg har forandret fargene til 32bit, men det bli ikke nevneverdig bedre.

 

Så det skal altså ikke være slike firkantede skiller i fargene?

Lenke til kommentar

Jeg tror de bildene kan misforståes litt.

 

Det første jeg la merke til var komprimerings-artifacts, store blokk-skiller osv, men så så jeg at selve fotoet , f.eks bakgrunnen / veggen, skjermplasten utenfor selve LCD-skjermen viser også komprimerings-artifacts (sikkert QL 3-4 JPEG)

 

Tror han mener "blokkete" at det er HAKKETE (dvs han mener nok ikke komprimerings-artifactsene), dvs pga. software-stretchet lavere oppløsning

 

Kan du laste opp noen QL 10-12 JPEG's istedet så vi kan få se hva du mener uforstyrret av billed-komprimerings-artifacts?

 

Gjerne også et nærmere bilde av et mindre 4-5cm² område hvor du synes det er værst, for vanskelig her å skille fra hva som er dårlig pga JPEG-komprimeringen, og hva som er dårlig på selve skjermen.

 

Karmacom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...