Narvis Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Er det noen kvalitetsforskjell på DVD-R og DVD+R? Brenneren min støtter begge formatene, men gjør også alle stasjonære DVD-spillere det? Evt hvilket format er mest brukt?
OC-Freak Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Best kvalitet: Liten forskjell, men DVD+R vinner da dette er et enklere format å utvikle samt og optimalisere brennerene for. DVD+R har også bedre feilkorrigering. Best kompatibilitet med forskjellige lesere: 1: DVD+R med DVD-ROM bitsetting (forutsetter at brenneren din støtter bitsetting, blant annet BenQ, Lite-On og Plextor støtter dette). 2: DVD-R 3: DVD+R uten DVD-ROM bitsetting Ut fra hva vi selger hos www.norwaydisc.no så er DVD+R mest populært.
Asbjørn T. Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Det kommer ann på hva du skal bruke DVD-platene til også etter det jeg har lest. DVD+R er ganske godt egnet til datalagring... filmer er vel DVD-R. Er iallfall slik jeg ser det.
Prosessoren Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 husk at ikke alle dvd-spillere leser begge formatene.. Pioneer spillere for.eks kan stort sett bare lese DVD-R plater, mens SONY bare leser DVD+R plater. Så kan jo være lurt å finne ut hva dvd-spilleren din støtter før du setter i gang..
Narvis Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Skrevet 4. januar 2005 Da har jeg valgt riktige plater (DVD-R) i forhold til min pioneer spiller, men kan jeg spille DVD-R plater på en United spiller?
Back-Up Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Har selv en 3 år gammel Sony 705 dvd-spiller i stua, og den spiser både + og - formatet som sukkertøy...
Halvorsen Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Har selv en 3 år gammel Sony 705 dvd-spiller i stua, og den spiser både + og - formatet som sukkertøy... Jeg har også en gammel pioneer som spiser det meste
2peewee Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 husk at ikke alle dvd-spillere leser begge formatene.. Pioneer spillere for.eks kan stort sett bare lese DVD-R plater, mens SONY bare leser DVD+R plater. Så kan jo være lurt å finne ut hva dvd-spilleren din støtter før du setter i gang.. Derfor er det best å bruke dvd+r plater med en brenner som støtter bitesetting. da funker den på alle kortid skal de klare å samle seg rundt et format egentlig?? er jo latterlig dette her
Zardoz Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Flere her nevner at forskjellene på DVD-R og +R kan være avhengig av brenneren. Men har noen erfaring med at disse forskjellene også kan være påvirket av hvilket brenneprogram man bruker?
TheGuard Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Derfor er det best å bruke dvd+r plater med en brenner som støtter bitesetting. da funker den på alle Er dette noe jeg må sette opp i Nero? Eller går dette av seg selv siden jeg har en Plextor 708A?
Gerrard Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Enkel huskeregel: Det er bedre å ha + enn - på konton og det gjelder for DVDR også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå