Gå til innhold

DVD-R eller DVD+R

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen kvalitetsforskjell på DVD-R og DVD+R?

Brenneren min støtter begge formatene, men gjør også alle stasjonære DVD-spillere det? Evt hvilket format er mest brukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Best kvalitet: Liten forskjell, men DVD+R vinner da dette er et enklere format å utvikle samt og optimalisere brennerene for. DVD+R har også bedre feilkorrigering.

Best kompatibilitet med forskjellige lesere:

1: DVD+R med DVD-ROM bitsetting (forutsetter at brenneren din støtter bitsetting, blant annet BenQ, Lite-On og Plextor støtter dette).

2: DVD-R

3: DVD+R uten DVD-ROM bitsetting

Ut fra hva vi selger hos www.norwaydisc.no så er DVD+R mest populært.

Skrevet

Det kommer ann på hva du skal bruke DVD-platene til også etter det jeg har lest. DVD+R er ganske godt egnet til datalagring... filmer er vel DVD-R. Er iallfall slik jeg ser det.

Skrevet

husk at ikke alle dvd-spillere leser begge formatene.. Pioneer spillere for.eks kan stort sett bare lese DVD-R plater, mens SONY bare leser DVD+R plater. Så kan jo være lurt å finne ut hva dvd-spilleren din støtter før du setter i gang..

Skrevet

Da har jeg valgt riktige plater (DVD-R) i forhold til min pioneer spiller, men kan jeg spille DVD-R plater på en United spiller?

Skrevet
Har selv en 3 år gammel Sony 705 dvd-spiller i stua, og den spiser både + og - formatet som sukkertøy... :p

Jeg har også en gammel pioneer som spiser det meste :p

Skrevet
husk at ikke alle dvd-spillere leser begge formatene.. Pioneer spillere for.eks kan stort sett bare lese DVD-R plater, mens SONY bare leser DVD+R plater. Så kan jo være lurt å finne ut hva dvd-spilleren din støtter før du setter i gang..

Derfor er det best å bruke dvd+r plater med en brenner som støtter bitesetting. da funker den på alle :)

kortid skal de klare å samle seg rundt et format egentlig?? er jo latterlig dette her

Skrevet

Flere her nevner at forskjellene på DVD-R og +R kan være avhengig av brenneren. Men har noen erfaring med at disse forskjellene også kan være påvirket av hvilket brenneprogram man bruker?

• 2 uker senere...
Skrevet

Derfor er det best å bruke dvd+r plater med en brenner som støtter bitesetting. da funker den på alle :)

Er dette noe jeg må sette opp i Nero? Eller går dette av seg selv siden jeg har en Plextor 708A?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...