Gå til innhold

hva går kristendom utpå?


Anbefalte innlegg

 

så jeg vil si i grovt sett at jeg er en individualist.

Så du praktiserer individualisme som religion?

Åh nei, det var sant. Du praktiserte ikke religion.

Så egentlig driver du ikke med noe som helst, ubetydelig som du er. En vorte på samfunnets rumpe?

nei, nei, det er ikke det jeg mener

 

det jeg mener at jeg bare følger meg selv

 

edit :

 

religion religio'n m1 (fra latin) gudsdyrkelse, guds- eller gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r-

 

praktisere  bruke, anvende, sette ut i livet p- en metode, en regel

 

så du mener at individualisme er gudsdyrkelse?

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

dvs: Enkelte folk har lettere for å tro på hva som helst du sier til de pga en medfødt fysisk defekt i hjernen (serotonin-reseptorer?)

 

Håper inndelig at du ikkje påstår man må ha defekt i hjernen for å tro på bibelen/Gud.! :mad:

 

http://www.beliefnet.com/story/140/story_14076_1.html

 

http://www.forskning.no/Artikler/2003/mars/1048245562.04

Her får du lese! Kilder vet du, rart det der. Han påstår det faktisk ikke, han viser deg at det faktisk er noe i det han sier, i motsetning til visse andre.

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bevise noe som handler om TRO.. :)

Det er vell en del av problemet rundt denne debatten.

Jo, det var jo akkurat det einjen viste deg nå nettopp. Om du leste i det hele tatt da...

 

http://www.beliefnet.com/story/140/story_14076_1.html

 

http://www.forskning.no/Artikler/2003/mars/1048245562.04

 

 

dvs: Enkelte folk har lettere for å tro på hva som helst du sier til de pga en medfødt fysisk defekt i hjernen (serotonin-reseptorer?)
Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bevise noe som handler om TRO.. :)

Det er vell en del av problemet rundt denne debatten.

Japp. Det går ikke an å bevise noe som helst. Og det har ikke kristne skjønt.

Og hvorfor de er nødt til å blande inn svada-teorier som ID og slikt må gudene vite....

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bevise noe som handler om TRO.. :)

Det er vell en del av problemet rundt denne debatten.

Jo, det var jo akkurat det einjen viste deg nå nettopp. Om du leste i det hele tatt da...

 

Nei, men du hintet vell om at jeg hadde dårlig bevis/kilder kansje..

Her får du lese! Kilder vet du, rart det der. Han påstår det faktisk ikke, han viser deg at det faktisk er noe i det han sier, i motsetning til visse andre.
Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bevise noe som handler om TRO.. :)

Det er vell en del av problemet rundt denne debatten.

Japp. Det går ikke an å bevise noe som helst. Og det har ikke kristne skjønt.

Og hvorfor de er nødt til å blande inn svada-teorier som ID og slikt må gudene vite....

Hvorfor skal du ha bevis..??

 

Religion handler om å tro.

Som igjen styres av reseptorer og kjemiske stoffer i hjernen. Med andre ord kan det beskrives og bevises med vitenskapen, men bare litt er funnet ut til nå.

 

More to come :yes:

 

Det riktig så forunderlige var at de som hadde flest reseptorer også var uvanlig skeptiske til mystiske erfaringer

 

Hmm.. virker som jeg er full av dem :D

Lenke til kommentar
Det blir spennende når de finner ut hva i hjernen som gjør at noen velger å tro. Kansje hva i hjernen som stimuleres av det...

:)

 

Men også litt trist.. At tro og kjærlighet skal forskes på. Mystikken blir litt borte.

*snufs

:(

Med andre ord at religion motbevises ja. "Det vil være trist..."

Lenke til kommentar
Det blir spennende når de finner ut hva i hjernen som gjør at noen velger å tro. Kansje hva i hjernen som stimuleres av det...

:)

 

Men også litt trist.. At tro og kjærlighet skal forskes på. Mystikken blir litt borte.

*snufs

:(

La oss si at jeg hadde svaret på dette, nemlig hva i hjernen som gjør opp sin mening; "det er synapset i lillehjernen, som vurderer oppfatningen av universet, og hvordan alt henger sammen", også gjerne etter hva andre forteller deg, og til syvende og sist hva du finner mest sansynlig, her velges det også for noen å gå ignorant gjennom livet, og ikke gjøre opp sin mening om hvordan universet henger sammen, og hvordan det ble til."

 

Nå fant jeg bare opp et par ord jeg har tatt opp, men om vi vet hva som forårsaker troen,men hadde det utgjort en forskjell hadde vi visst nettopp dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Det blir spennende når de finner ut hva i hjernen som gjør at noen velger å tro. Kansje hva i hjernen som stimuleres av det...

:)

 

Men også litt trist.. At tro og kjærlighet skal forskes på. Mystikken blir litt borte.

*snufs

:(

Med andre ord at religion motbevises ja. "Det vil være trist..."

Motbevises..

"Gud"/tro kan ikkje måles eller veies..!?

Tror ikkje vi mennesker er så smarte som vi tror. Vi kan reine store mattestykker og reise til månen...

Men vi kan ikkje forklare eller bevise/motbevise alt..

Det er en grense for hva vi kan forstå. :)

Men noen vill jo gjerne vite alt da.. ;)

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bevise noe som handler om TRO.. :)

Det er vell en del av problemet rundt denne debatten.

Japp. Det går ikke an å bevise noe som helst. Og det har ikke kristne skjønt.

Og hvorfor de er nødt til å blande inn svada-teorier som ID og slikt må gudene vite....

Hvorfor skal du ha bevis..??

 

Religion handler om å tro.

Som igjen styres av reseptorer og kjemiske stoffer i hjernen. Med andre ord kan det beskrives og bevises med vitenskapen, men bare litt er funnet ut til nå.

Eller kanskje det er tro som styrer de kjemiske stoffene i hjernen?

Hjernen blir etter hva vi lærer og erfarer. Hvis man begynner å tro noe, skjer det en prosess i hjernen.

 

Jeg tror mennesket har fri vilje, ikke at vi blir styrt.

 

Edit: leif

Endret av premium
Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bevise noe som handler om TRO.. :)

Det er vell en del av problemet rundt denne debatten.

Japp. Det går ikke an å bevise noe som helst. Og det har ikke kristne skjønt.

Og hvorfor de er nødt til å blande inn svada-teorier som ID og slikt må gudene vite....

Hvorfor skal du ha bevis..??

 

Religion handler om å tro.

Som igjen styres av reseptorer og kjemiske stoffer i hjernen. Med andre ord kan det beskrives og bevises med vitenskapen, men bare litt er funnet ut til nå.

Eller kanskje det er tro som styrer de kjemiske stoffene i hjernen?

Hjernen blir etter hva vi lærer og erfarer. Hvis man begynner å tro noe, skjer det en prosess i hjernen.

 

Jeg tror mennesket har fri vilje, ikke at vi blir styrt.

 

Edit: leif

Tro å kjemiske stoffer i hjernen er en å samme ting. De impulsene og signalene i hjernen utgjør tankene og følelsene, som noen vil kalle sjel.

Som da og beviser at når vi dør så dør vi. Celle går i oppløsning og atomene og molekylene går over til å være noe annet.

 

Eller kanskje det er tro som styrer de kjemiske stoffene i hjernen?

 

Det som du oppfatter som "tro" er en prosess selv, det er ikke en "usynlig gudekraft/sjel" som magisk får hjernen til å kjøre andre ting.

Endret av co2
Lenke til kommentar
Tro å kjemiske stoffer i hjernen er en å samme ting. De impulsene og signalene i hjernen utgjør tankene og følelsene, som noen vil kalle sjel.

Som da og beviser at når vi dør så dør vi. Celle går i oppløsning og atomene og molekylene går over til å være noe annet.

 

Jeg tror ikke hjernen utgjør tankene og følelsene, men er et slags link mellom bevisstheten (sjelen) og det vi oppfatter som virkeligheten.

 

Om hjernen dør tror jeg vi mister kontakten med virkeligheten.

 

det er iallefall min teori.

 

Eller kanskje det er tro som styrer de kjemiske stoffene i hjernen?

 

Det som du oppfatter som "tro" er en prosess selv, det er ikke en "usynlig gudekraft/sjel" som magisk får hjernen til å kjøre andre ting.

 

Hva vet du om det? Har du noe vitenskapelig bevis som støtter påstandene dine?

Du snakker som om du vet, men det du gjør er å tro.

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bevise noe som handler om TRO.. :)

Det er vell en del av problemet rundt denne debatten.

Japp. Det går ikke an å bevise noe som helst. Og det har ikke kristne skjønt.

Og hvorfor de er nødt til å blande inn svada-teorier som ID og slikt må gudene vite....

Hvorfor skal du ha bevis..??

 

Religion handler om å tro.

Som igjen styres av reseptorer og kjemiske stoffer i hjernen. Med andre ord kan det beskrives og bevises med vitenskapen, men bare litt er funnet ut til nå.

Eller kanskje det er tro som styrer de kjemiske stoffene i hjernen?

Hjernen blir etter hva vi lærer og erfarer. Hvis man begynner å tro noe, skjer det en prosess i hjernen.

 

Jeg tror mennesket har fri vilje, ikke at vi blir styrt.

 

Edit: leif

Tro å kjemiske stoffer i hjernen er en å samme ting. De impulsene og signalene i hjernen utgjør tankene og følelsene, som noen vil kalle sjel.

Som da og beviser at når vi dør så dør vi. Celle går i oppløsning og atomene og molekylene går over til å være noe annet.

 

 

Som da og beviser at når vi dør så dør vi.

 

Her ser du komm jeg på noe innteresangt..

 

Alle har sikkert hørt om personer som har vert døde og blitt gjenopplivet.!?

Veldig mange av de påstår at de er ser ”eit sterkt lys med silhuettar av personar, som liknar på kjente og familie.” Mange av de som har opplevd dette seiar også at dei har sett sitt eiget lik utanfrå, på opperasjonsborde eller andre steder der liket ligger. Dei har også opplevd ein total tilfredsstillelse, i det opplyste ”rommet”. Dei har verken stress, smerter, vonde tankar, bekymringar eller andre formar for vonde ting…

 

"Sikker bare tull og innbilte ting" Tenkte jeg å. MEN det innteresange er mange av dei som ser dette, har vert døde så lenge at hjernen stopper heilt. Den jobber ikkj. Altså kan det ikkj være drømt. Fordi hjernen ikkje fungerer...

Litt tankevekkende, selv om det er enkelt å tenke at "det bare er tull, innbilt, drømt".. :roll:

 

Kasnje vi ikkji dør, når vi "dør"... Sjelen.?

Endret av The Norwegian Pikie
Lenke til kommentar
Det som du oppfatter som "tro" er en prosess selv, det er ikke en "usynlig gudekraft/sjel" som magisk får hjernen til å kjøre andre ting.

 

Hva vet du om det? Har du noe vitenskapelig bevis som støtter påstandene dine?

Du snakker som om du vet, men det du gjør er å tro.

 

Ehm... det har med oppfattelse(øyne) som går videre til behandling osv. Jeg vet ikke så mye innpå det, men jeg anbefaler at du snakker med en som jobber/er ekspert på hjernen.

 

Alle har sikkert hørt om personer som har vert døde og blitt gjenopplivet.!?

Veldig mange av de påstår at de er ser ”eit sterkt lys med silhuettar av personar, som liknar på kjente og familie.” Mange av de som har opplevd dette seiar også at dei har sett sitt eiget lik utanfrå, på opperasjonsborde eller andre steder der liket ligger. Dei har også opplevd ein total tilfredsstillelse, i det opplyste ”rommet”. Dei har verken stress, smerter, vonde tankar, bekymringar eller andre formar for vonde ting…

 

"Sikker bare tull og innbilte ting" Tenkte jeg å. MEN det innteresange er mange av dei som ser dette, har vert døde så lenge at hjernen stopper heilt. Den jobber ikkj. Altså kan det ikkj være drømt. Fordi hjernen ikkje fungerer...

Litt tankevekkende, selv om det er enkelt å tenke at "det bare er tull, innbilt, drømt".. rolleyes.gif

 

Her går det på utstyrets evne til å måle, hvor langt vi har kommet i teknologi og personen som opplever det.

 

Du må huske at etter en stund blir hjernen skadet og du blir en grønnsak.

Det med lys i tunnelen har blitt forklart av eksperter og leger. Har vært flere programmer der de forklarer årsaken.

 

EDIT: Tull me quoting

Endret av co2
Lenke til kommentar
Det som du oppfatter som "tro" er en prosess selv, det er ikke en "usynlig gudekraft/sjel" som magisk får hjernen til å kjøre andre ting.

 

Hva vet du om det? Har du noe vitenskapelig bevis som støtter påstandene dine?

Du snakker som om du vet, men det du gjør er å tro.

 

Ehm... det har med oppfattelse(øyne) som går videre til behandling osv. Jeg vet ikke så mye innpå det, men jeg anbefaler at du snakker med en som jobber/er ekspert på hjernen.

 

En ekspert på hjernen vil kunne si meg nada.

Det er veldig lite man egentlig vet om hjernen.

 

edit: quotefeil i quoten til co2

Endret av premium
Lenke til kommentar
Alle har sikkert hørt om personer som har vert døde og blitt gjenopplivet.!?

Veldig mange av de påstår at de er ser ”eit sterkt lys med silhuettar av personar, som liknar på kjente og familie.” Mange av de som har opplevd dette seiar også at dei har sett sitt eiget lik utanfrå, på opperasjonsborde eller andre steder der liket ligger. Dei har også opplevd ein total tilfredsstillelse, i det opplyste ”rommet”. Dei har verken stress, smerter, vonde tankar, bekymringar eller andre formar for vonde ting…

 

"Sikker bare tull og innbilte ting" Tenkte jeg å. MEN det innteresange er mange av dei som ser dette, har vert døde så lenge at hjernen stopper heilt. Den jobber ikkj. Altså kan det ikkj være drømt. Fordi hjernen ikkje fungerer...

Litt tankevekkende, selv om det er enkelt å tenke at "det bare er tull, innbilt, drømt".. rolleyes.gif

 

Her går det på utstyrets evne til å måle, hvor langt vi har kommet i teknologi og personen som opplever det.

 

Du må huske at etter en stund blir hjernen skadet og du blir en grønnsak.

Det med lys i tunnelen har blitt forklart av eksperter og leger. Har vært flere programmer der de forklarer årsaken.

Utstyret måler da hver minste elektriske impuls.

 

Hva så om hjernen blir skadet?

Jeg tror at "grønnsakene" bare har ødelagt forbindelsen mellom sjelen og verden.

Lenke til kommentar
En ekspert på hjernen vil kunne si meg nada.

Det er veldig lite man egentlig vet om hjernen.

"ok," da skal jeg sende brev til alle dem som har forklart hvordan det fungerer under slike hendelser og si at premium sier gud står bak og vitenskapen har ikke noe å si. :roll:

 

Utstyret måler da hver minste elektriske impuls.

 

Hva så om hjernen blir skadet?

 

En skal heller ikke se bort hva hvordan personene som opplever dette er, enten var de kristne eller så var de "passiv" kristen som fikk en åpenbaring.

 

Jeg tror at "grønnsakene" bare har ødelagt forbindelsen mellom sjelen og verden.

 

:nei:

 

--------------

-Hadde alle vært kristne og på det sliket hadde vi vært i steinalderen innen medisin og helse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...