Gå til innhold

Hvilken MSN-messenger leser er best?

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke MSN selv, men har mange venner som vil at jeg skal begynne å bruke det. Har hørt mye snusk om MSN, som spyware og lignene. Har nesten fått en oppfatning at du da er nesten like "Open Highway" som når du bruker IE.

Stemmer dette? Bruker idag bare skype til å ringe med da det er mye enklere enn å taste i timevis...

Skrevet
Bruker 6.2.. Messenger 7 beta  :sick: fysj

Når du kommer med sånt, så må du komme med gode argumenter for det. Noen spesiell grunn til at du ikke liker 7.0 beta?

Ja.. Mange ekstra unødvendige esktra funksjoner..

Liker ikke designet i hele tatt..

holder det?

Skrevet

Nå har jeg ikke prøvd så mange, men aMSN fungerer, men jeg misliker litt det med at når noen "går inn" på deg, altså, åpner vindu med deg, så åpner vinduet seg automatisk med deg. Irriterende. Altså, når du logger på, så har du plutselig 100 vinduer oppe, fordi alle de 100 har åpnet ditt vindu når du logget på.

Skrevet
Nå har jeg ikke prøvd så mange, men aMSN fungerer, men jeg misliker litt det med at når noen "går inn" på deg, altså, åpner vindu med deg, så åpner vinduet seg automatisk med deg. Irriterende. Altså, når du logger på, så har du plutselig 100 vinduer oppe, fordi alle de 100 har åpnet ditt vindu når du logget på.

aMSN er jo bare for linux er det ikke?

Skrevet
Amsn er glimrende. Det er (såvidt jeg vet) opensource og finnes for windows, linux og mac. Anbefales.

hvor finner du det for windows?

Skrevet (endret)

Jeg bruker MSN 7.0 BETA med Messenger Plus! (den oxo i betaversjon) pluss en program som fjerner bannere, BETA navnet i MSN 7.0 + andre irriterende ting. Sluttproduktet ser du i vedlegg!

Jeg var skeptisk til MSN 7.0 når jeg fikk høre om såkalte Nudges og Winks men jeg lastet ned MSN 7.0 på min bærbare for å teste. Jeg har aldri angret. MSN 7.0 er skikkelig pure slik jeg har den nå. Jeg fjernet muligheten for at folk kunne Nudge meg og fjernet automatisk spilling av Winks. Nå må jeg evnt. manuelt spille dem av i form av trykke på lenke hvis noen skulle sende meg en. Det gjør jo jeg seff aldri.

Så, oppskriften på 1-2-3 for å få en skikkelig naise MSN BETA 7.0:

1. Laste ned MSN BETA 7.0 Norsk

2. Last ned MessengerPlus! for BETA versjonen (lenken refererer til siden hvor man laster den ned. Har ikke lov til å lenke direkte til .exe filen)

3. Last ned denne og bruk denne etter du har installert MSN BETA 7.0. Dette er en kosmetisk patch som fjerner dritt og møkk

...

Mange tenker sikkert på at Messenger Plus! fjerner bannere osv. NO MORE! Microsoft har fått kloa i han som har laget Messenger Plus! slik at han har faktisk droppet denne funskjonen og nå jobber han visstnok for Microsoft!

Endret av ohh-noo
Skrevet (endret)
Mange tenker sikkert på at Messenger Plus! fjerner bannere osv. NO MORE! Microsoft har fått kloa i han som har laget Messenger Plus! slik at han har faktisk droppet denne funskjonen og nå jobber han visstnok for Microsoft!

Dette er den største vitsen jeg noen gang har hørt. Såfremt du ikke kan backe opp dette med bevis foreslår jeg at du holder deg unna slike uttalelser i fremtiden.

Har selv siste MSNplus versjon og denne fjerner banneren uten noe problemer (husk å trykke nei for installasjon av spyware ;) )

Man kan også få fjernet de "tab'ene" på siden i msn 6.2 uten å måtte installere MSN pluss: tools -> options -> Privacy -> "This is a shared computer, don't display my tabs". "MSN today" kan jo også fjernes under "general" uten noen pluss pakke installert.

Personlig er jeg aktiv motstander mot MSN 7.0 da jeg synes at 6.2 i utgangspunktet har for mye dilldall, og 7.0 er jo enda verre! Med noen få innstillinger blir 6.2'en fullt brukbar, til og med uten plus'en (skal du ha bort reklamebanneren må du ha MSN plus eller lignende).

post-26-1107947953_thumb.jpg

Endret av JKJK
Skrevet (endret)
Dette er den største vitsen jeg noen gang har hørt. Såfremt du ikke kan backe opp dette med bevis foreslår jeg at du holder deg unna slike uttalelser i fremtiden.

Patchou, som er lageren, har nylig vært i Frankrike på MSN Event i regi av Microsoft France. Han har visstnok skrevet ett eller annet sted på forumet at han har en samarbeid med Microsoft som gjør at han får tilgang til mer ressurser i retur at han ikke implementerer funskjoner som ikke fjerner bannere og reklame som er Microsofts inntekt for MSN freeware.

Patchou prøver å skjule det med å si at han "følte" ikke at en av MSNPlus's beste funskjon hadde sin plass i Messenger. Hva slags BS er det da?

The "Hide advertisement banner" is not available in MSN Messenger 7 anymore. The reason is not entirely technical, I just felt this option had not its place in Messenger Plus! anymore, thank you for understanding.

Å si at Microsoft har fått kloa i'n var litt drøyt overdrevet MEN det er et samarbeid mellom han og Microsoft

Endret av ohh-noo
Skrevet

ohh-noo: ok ;) Kryper til korset. Hvis dette er tilfellet er jo dette et STORT tilbakeslag. Det var jo det som i utgangspunktet gjorde at jeg gikk for MSN plus. Skal i allefall ikke oppgradere til 7.0 såfremt jeg ikke MÅ :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...