theDurkan Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 (endret) Jeg har ingen hensikt til å starte en ati vs nvidia på hvem som er best, men lurer på noe , og må sammenligne produsentene Akkurat nå har jeg et Ati Radeon 9600, som ikke funker, pga driverne funke rikke ordentelig, og masse surr der. Jeg prøvde et Riva TNT2 ultra kort for ikke så lenge siden , og det var bare å plugge inn, så funket det. Så de tjeg lurer på, er om alle nVidia kort er slik at de funker uten drivere? Greit nok at det finnes drivere fra nVidia som er gode, men slik at jeg slipper alt styret med Catalyst drivere. SKal nå teste Omegadriverne. Hvilket kort er någenlunde like bra som et radeon 9600 np, og er nVidia? Endret 1. januar 2005 av Mixel
Typhon Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Regner med du har windows xp? Xp har disse driverne i systemet allerede så da gjenkjennes kortet med en gang.
Deadringer Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 du trenger da drivere til nVidia kortene også. at du får signaler til skjermen og at kortet fungerer som det skal er en stor forsjell veit du Godt nytt år!
theDurkan Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Skrevet 1. januar 2005 Joa, vet det, men riva kortet funket helt fint
PoWit Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Husk at drivere hjelper kortet til å gi bedre ytelse. Det er jo vært å installere drivere å få bedre ytelse i Doom3 enn å ha et dårligere kort som du bare slipper å installere drivere
radivx Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Eldre kort blir støttet av Windows etterhvert som det kommer oppdaterte versjoner av Win. Windows XP SP2 støtter GeForce 4 Ti serien uten problemer. OG går ut i fra at ATI kort også støttes. Det er alltid lurt å installere drivere fra produsenten fremfor å bruke microsoft sine standarddrivere. Jeg opplever mye mindre kluss med nVidia Force-ettelereannet en ATI Catalyst. Men Omega variantene er det omvedt med. ATI Omega funker som en drøm, men nVidia Omega gir mange av maskinene mine dårligere ytelse og skaper kluss.
ExcaliBuR Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Grunnen til at nVidia kortet fungerte er at det kom i 99/00 (ca ) så Windows XP (hvis det er det du bruker) har drivere til dette kortet inne (en D3D driver, ikke OGL). Mens Radeon9600 er såpass "nytt" (for WinXP ) at den ikke "gjenkjenner" kortet. Hvis du legger inn SP2 til WinXP så får du også drivere til dette kortet gjennom Windows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå