Gå til innhold

Nye moderatorer på horisonten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror en effektivisering trengs.

Moderatorene er snille, og er for sløve med å sjekke gjennom alle postene. Jeg fikk da avslag for min alder(overklokking.no). Selv om jeg tror at det er bedre med folk som kan generelt mye om data uavhengig av alder. Det er feil at en 30 år gammel person skal bli moderator her på grunnlag av alderen.

 

De finnes enkelte personer som uavhengig av alder kan mye om data og er seriøse, uavhengig av alder. Jeg er for et seriøst forum, og jeg synes at spesielt "annet om data" har sporet helt av.

 

#HW.no på undernet var ikke seriøst, selv om folka som var der hadde posta mange tusen meldinger.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-09 18:20, simiden skrev:

Jeg tror en effektivisering trengs.

Moderatorene er snille, og er
for
sløve med å sjekke gjennom alle postene. Jeg fikk da avslag for min alder(overklokking.no). Selv om jeg tror at det er bedre med folk som kan generelt mye om data uavhengig av alder. Det er feil at en 30 år gammel person skal bli moderator her på grunnlag av alderen.


De finnes enkelte personer som uavhengig av alder kan mye om data og er seriøse, uavhengig av alder. Jeg er for et seriøst forum, og jeg synes at spesielt "annet om data" har sporet helt av.


#HW.no på undernet var ikke seriøst, selv om folka som var der hadde posta mange tusen meldinger.



 

Sier meg enig. Er selv 13 år, og jeg tror ikke det er lenge før jeg kan klare en moderator-jobb. Kan kanskje ikke mest om data, men trenger en moderator det? De skal vel(tror jeg) bare stenge/flytte tråder hvis de er postet feil, eller andre ting som motstrider hw's retningslinjer, riktig?

 

Synes moderatorene skal bli strengere, og at hardware.no skal rekruttere flere.

 

_________________

Abit KG7 Raid :: AMD TBird 1400 MHz :: 256 MB DDR RAM ::

GeForce 3 Ti200 64 MB :: IBM 60GXP 41GB ::

Creative SB Live! Player 5.1 :: TT Volcano 7+ ::

 

PC'en virker ikke, det er derfor ikke sikkert at jeg svarer på poster o.l.

 

[ Denne Melding var redigert av: sanoj_20 på 2002-06-09 18:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


sanoj_20 skrev (2002-06-09 18:30):

Sier meg enig. Er selv 13 år, og jeg tror ikke det er lenge før jeg kan klare en moderator-jobb. Kan kanskje ikke mest om data, men trenger en moderator det? De skal vel(tror jeg) bare stenge/flytte tråder hvis de er postet feil, eller andre ting som motstrider hw's retningslinjer, riktig?


 

Vi har ingen "aldergrense" for våre moderatorer. Det vesentlige er at moderatoren forstår hva som ligger i oppgaven.

 

For Hardware.no's del, som er ansvarlig for hardware-kategorien i forumet, har vi valgt å bare bruke medarbeidere til moderatorer. Dette fordi vi lettere kan holde en felles strategi gjennom intern kommunikasjon.

 

Dessuten tviler jeg på at "jo fler, jo bedre" er veien å gå for forumet.

Vi har strammet betydelig inn nå, og håper å se resultatet av dette i dagene og ukene som kommer.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke vi trenger flere.Poenget med forumet er at man får svar på det man lurer på. Om du får ett seriøst svar av ti, så er det greit.Du får jo svaret. Jeg har merket at det blir diskutert veldig mye om Selvet Forumet, noe som egentlig er litt rart...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-09 18:58, xthal skrev:

bare ikke skaf noen slemme sure moderatorer som flamer deg bare fordi du feilpostet på første posten din.. det er fælt!



 

Det må jeg være enig i. Jeg er vanligvis ekstra snill med nye jeg, men alle skal jo egentlig lese hw's retninglinjer, jeg gjorde det når jeg kom hit som 12-åring... Flink gutt, Jonas. :wink:

 

_________________

Abit KG7 Raid :: AMD TBird 1400 MHz :: 256 MB DDR RAM ::

GeForce 3 Ti200 64 MB :: IBM 60GXP 41GB ::

Creative SB Live! Player 5.1 :: TT Volcano 7+ ::

 

PC'en virker ikke, det er derfor ikke sikkert at jeg svarer på poster o.l.

 

[ Denne Melding var redigert av: sanoj_20 på 2002-06-09 19:02 ]

Lenke til kommentar

sanoj_20: Hvorfor kaller du deg for det hvis du er 13? Og hvis du kom hit som 12-åring har du jo ikke vært her mer enn ca 1 år da...

Er av den oppfatning at de som er moderatorer bør ha LITT erfaring... :roll:

 

Og en ting til: Er det virkelig nødnvendig å ha med sig. da det ikke er relevant i den posten?

 

/steinih :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-09 19:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-09 18:42, amund skrev:

Dessuten tviler jeg på at "jo fler, jo bedre" er veien å gå for forumet.

Vi har strammet betydelig inn nå, og håper å se resultatet av dette i dagene og ukene som kommer.


 

Kanskje litt kort tid å ta evaluering på, men jeg synes forumet har tatt seg betraktelig opp de siste dagene. Mye pga. moderatorene som er raskere ut med å stenge tråder/advare brukere.

Takk for det!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-09 19:04, steinih skrev:

sanoj_20: Hvorfor kaller du deg for det hvis du er 13? Og hvis du kom hit som 12-åring har du jo ikke vært her mer enn ca 1 år da...

Er av den oppfatning at de som er moderatorer bør ha LITT erfaring...
:roll:

Og en ting til: Er det virkelig nødnvendig å ha med sig. da det ikke er relevant i den posten?


/steinih :smile:


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-09 19:05 ]</font>


 

Begge disse tingene har folk spurt meg om og jeg har forklart tidligere. At jeg heter "sanoj_20" er et gammelt brukernavn og ikke et nick. Jeg trodde når jeg registrerte meg her på hardware.no at det var det fulle navnet som ville bli vist fordi jeg hadde brukt nyhetsgrupper tidligere, og der ble fullt navn vist.

 

At jeg viser signatur hver gang jeg poster er en dårlig vane; jeg trykker rett og slett på "Vis signatur" hver gang jeg poster en melding. Beklager, jeg skal rette på dette. Må snart gå, men neste gang jeg setter meg på pc'en skal jeg ordne en løsning som ikke er fullt så plagsom. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått moderatorstatus. Og går ikke av veien for å stenge eller fjerne en tråd - sågar endre innhold i innlegg. Følges ikke retningslinjene som gjelder, får den skyldige ta konsekvensene. Det er på tide at det skjerpes inn litt, og det gjør jeg. Går jeg over streken, skal jeg alltids gå tilbake på det. :smile:

 

Send inn tips! Vi kan jo ikke lese alt heller...

 

Og: Ha en riktig fin dag. Kom dere ut i varmen om været er fint, ikke sitt inne! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-09 18:20, simiden skrev:


#HW.no på undernet var ikke seriøst, selv om folka som var der hadde posta mange tusen meldinger.



 

Dette er ingen seriøs kanale heller:D Det er en kanal der vi skal slappet av og chatte bare:) _ingen_ support eller hardware.no relatert kanal..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...