Gå til innhold

Hvilke tradeskills er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt en del over dette med tradeskills og jeg lurer på hva jeg skal velge. I US OB hadde jeg mining og blacksmithing, men jeg fikk egentlig aldri bruk for blacksmithing. Når jeg endelig kunne lage en item med blacksmithing så hadde jeg som regel allerede kjøpt meg en item på auksjon som var mye bedre uansett. Og jeg fikk mer for råvarene enn for produktet jeg kunne lage av de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

http://en.wow-europe.com/info/classes/

viss du går inn på hver klasse her så vil du få vite hva som er anbefalt til kvar klasse!:)

Husker jeg riktig spelte du som paladin;

Professions Options

You can pick whatever you want. You might find these more tailored to the Paladin:

Mining and Blacksmithing - Paladins can create their own armor. This is a popular choice with Paladins.

Herbalism and Enchanting - The Paladin can enchant their equipment to make themselves more powerful.

Herbalism and Alchemy - The Paladin can create buff potions or healing potions.

edit: skriveleif

Endret av Mandarb
Skrevet (endret)

Som Dwarf Hunter var det helt genialt med Engineering/Mining. Lagde mine egne guns og ammo. Pluss at jeg kunne bruke heftige Engineering-briller :)

Men som nevnt så avhenger vel det en del fra klasse til klasse, hvilke tradeskill som passer best.

Endret av Jan Åge
Skrevet

Selv skal jeg gjøre dette: Først velge mining og skinning når jeg når level 5, så skal jeg ha disse til å tjene masse penger, og når jeg når level 55 skal jeg ta vekk begge to og velge enchanting og en eller annen ny fancy tradeskill :yes:

Skrevet

Ettersom du egentlig ikke "trenger" tradeskills, vil jeg anbefale at du velger to som du selv liker godt. Er du derimot kun ute etter penger vil jeg anbefale mining + skinning.

Enkelte ting kan dog være litt vanskelig å kombinere, som f.eks mining og herbalism. Dette på grunn av at du kan kun bruke "radaren" på en av dem om gangen. Blacksmithing og leatherworking kan også være vanskelig hvis du ikke har mange snille guildmates ;)

Skrevet

Jeg var Warrior,, og hadde Mining/Blacksmithing. Når jeg var blitt en god blacksmither og lærte og lage nye ting, fant jeg ut at jeg kunne tjene masse penger på auksjonene. Jeg synes at mining/blacksmithing er en god tradeskill. For det første kan du lage dine egne våpen og armor,, og du tjener masse penger når du har kommet i høy nokk level med yrket

Skrevet

Jeg tjener forholdsvis veldig bra ved å selge diverse armor kits. 1 rugged armor kit går for 1g 50s nå. Alt det andre jeg lager med leatherworking tjener jeg greit på. Tjente 40g på 24 timer igår. Men da solgte jeg en del wildvine som jeg tok fra troll. Men skal du tjene penger så bør du grinde mye. Jeg grindet i 1 1/2 dag for å få meg mount. Da startet jeg med 5-6g eller noe slikt. 80-90% inntjeningen var av salg på AH av diverse drops.

Skrevet

Jeg bruker som regel Herbalism og Alchemy, rett og slett så jeg kan lege meg selv i kamp, og lage buffs til meg og de jeg spiller med. I hvertfall greit å ha som low level Men buffs er alltid greit å ha uansett level.

Skrevet

Mmkay. Så hovedinntekten din kommer fra drops og 10% fra tradeskills? Hmm, regner med at itemene du bruker også kommer fra drops eller AH da? Da kommer nok jeg til å droppe å prøve å få meg tradeskills jeg skal lage noe bra av, og heller ta noe som er kjekt/nyttig på andre måter :)

Skrevet

Selv kommer jeg til å spille enten hunter eller rogue, så skinning/leatherworking blir nok veien å gå. Kan lage særdeles nyttig armor.

Det må nevnes at du kan ikke vente å gjøre penger av leatherworking, da de fleste som bruker lær selv har denne tradeskillen. Dette gjør at det blir overflod av folk som vil selge lær-artikler til de få som ikke plukker opp leatherworking.

Hvis du vil tjene penger er det nok best å gå for rent gathering-skills, som skinning og mining, eller enchanting. Men enchanting krever stor startkapital, så det er ikke noe jeg ville ha satset på uten å ha en "alt" til å feede meg cash.

Skrevet

Hvis du allerede har et planlagt party, som meg, så ville burde dere velge tradeskills ut i fra hva de andre tar.

Logisk nok er det bare teit med 3-4 stykker som har mining og blacksmithing.

Også velger du selvsagt ikke mining og blacksmithing hvis du bare kan ha leather armor. :p

Skrevet

Mesteparten i begynnelsen kommer fra drops. Men nå når jeg skal begynne å selge rugged armor kits så er det der den jevne strømmen av penger kommer til å komme ifra. Slipper egentlig å skinne. Kjøper 10 stk rugged leather fra AH til 70s->1g og lager da 2 rugged armor kits som du selger for 1g 50s pr stk. Da tjener du minst 2g for hvert av 10stk rugged leather du kjøper. Det er fint å ha noe som alle kjøper og armor kits er en forbruksvare ettersom alle kommer til å skifte armor etterhvert. Da må de ha flere kits. På denne måten slipper du å grinde hver dag, ettersom det er andre som gjør det for deg. Du kjøper kun det de skaffer og gjør det om til et produkt det er stor etterspørresel etter. Men prisene på rugged armor kits kommer til å falle som bare det, ettersom det blir flere og flere som klarer å lage disse. Nå er det 3-4 stk som selger disse på europa pvp serveren. Jeg blir en av dem om litt. Da blir det enda mer konkurranse.

Enchanting er ikke veien å gå hvis du skal ha penger. Pengesluk har jeg hørt. Lite penger å tjene der. Jeg er iallefall ikke villig å betale 5g for å få 5+ strenght på sverdet mitt. Men det er disse prisene de har ser jeg.

Det lureste er vel å selge mange forskjellige ting som mange behøver. Planter, steiner, ore, skinn, mageweavecloth(20stk for 2g) osv osv. Veldig basic altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...