Gå til innhold

6600GT, Albatron eller Club3D


k_drey

Anbefalte innlegg

Har satt meg i det at jeg skal parkere tankene om X700PRO og heller prøve et Nvidia-kort. Så etter jeg kikket litt, så falt smaken min på enten Albatron eller Club3D. Og siden jeg har hatt mye problemer med Club3D når det gjelder ATI-kortene så er jeg meget usikker på dem. Men etter å ha lest litt tester så ser det ut i fra mine øyne slik at Club3D har lagt mer i Nvidia-kortene enn det dem har i ATI-kortene. Men dette er bare det jeg har fått med meg.

Albatron har jeg aldri prøvd, testet eller hørt om noen som har, men det virker som et bra kort.

 

Så siden jeg har lenge vært ATI-Dude så er jeg ikke så orientert inne på Nvidia-fronten, så kunne noen fortelle meg hvilket av dem som er verdt å satse på... og jeg er ikke ute etter å få vite om andre kort egentli, men jeg har et budsjett siden jeg skal begynne å ta lappen til bil, og da ligger i det nye systemet så der går det jo ekstra ut av lommeboka der også..

 

Takker til dem som orker å bry seg litt!!

 

Club3D-Kortet

Albatron-Kortet

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, de er da bygget på akkuratt samme chip, og akkuratt samme minne, så Det eneste som er forskjellig er nok kjøleløsninga :) Tror de kortene yter ganske likt, Så velg det som passer deg best, om du da enten velger det som støyer mest, men har best kjøling, eller om du velger det som bråker minst, men ikke er noe serlig å klokke med stock-kjølinga er ditt valg ;)

 

/Clvn

Lenke til kommentar
Jeg har lest en del her på forumet at XFX kortene skal være meget bra.Hvertfall AGP versjonen.Om det også gjelder PCI-express vet jeg ikke.

har dette kortet. kom på andre plass av alle geforce 6600gt korta.

AOpen Aeolus kom på første. xfx er vell det raskeste 6600gt kortet til agp.

har 1000mhz på rammen mens de andre har 900mhz.

 

ps. kjempe kort :yes:

Lenke til kommentar
greit at det er raskest i agp-versjonen, men hvis man ser på linkene jeg oppgav, så ser man at det er PCIe jeg skal bruke, men dumt av meg å ikke si dette med en gang.. Men hva "burde" jeg velge av de to kortene jeg har oppgitt i topic og lagt ut linker til?

så ikke på linkene jeg. sorry :blush:

Lenke til kommentar
Jeg har lest en del her på forumet at XFX kortene skal være meget bra.Hvertfall AGP versjonen.Om det også gjelder PCI-express vet jeg ikke.

har dette kortet. kom på andre plass av alle geforce 6600gt korta.

AOpen Aeolus kom på første. xfx er vell det raskeste 6600gt kortet til agp.

har 1000mhz på rammen mens de andre har 900mhz.

 

ps. kjempe kort :yes:

Jeg har Asus sitt 6600GT kort. Kjører 500/1000 på engine/memory.

Lenke til kommentar
Sitter på club3d 6600gt kortet as we speak. Helt greit kort, overklokker helt greit oxo: 562/1130.

Smuuuders til den prisen.

Skal ha et til og kjøre SLI. (JA æ vet at 1 stk 6800u eller 6800gt yter mer osv osv, skal kjøre SLI uansett, så det så!!!)

ser jo ganske greit ut! tror jeg går for club3d-kortet siden du sier at det klokker så godt. toget, men så er Gainward noe som er mye dyrere, men vet at de er ganske bra, hadde selv et GF3 TI/500 Golden Sample, og dette kortet kjører brodern med, og det holder med enda i de fleste spill..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...