Gå til innhold

6600GT, Albatron eller Club3D


k_drey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gainward og Asus sine kort høres jo meget bra ut etter det dere sier, og vet selv etter mine erfaringer at Gainward kan sitt arbeid, men å kjøpe kort til over 2200kr, så kan jeg heller kjøpe et litt billigere og spare opp til et 6800-kort og så ha et litt billigere i mellomtiden. + at jeg regner med å klokke litt, og da er det synd å rasere spesiellt et Gainward-kort!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Tror Club3d kortene bruker for tregt minne, slik at du får problemer med 600 i core, men er ikke sikker...

I følge hva jeg finner er det 128mb 128 bit ddr3 minne men finner ikke noe om ns på det, men det er det vell kansje andre som vet her?

Har hørt det har samme minne som gainward 6600GT GLH kortet.

Lenke til kommentar
Sitter på club3d 6600gt kortet as we speak. Helt greit kort, overklokker helt greit oxo: 562/1130.

Smuuuders til den prisen.

Skal ha et til og kjøre SLI. (JA æ vet at 1 stk 6800u eller 6800gt yter mer osv osv, skal kjøre SLI uansett, så det så!!!)

ser jo ganske greit ut! tror jeg går for club3d-kortet siden du sier at det klokker så godt. toget, men så er Gainward noe som er mye dyrere, men vet at de er ganske bra, hadde selv et GF3 TI/500 Golden Sample, og dette kortet kjører brodern med, og det holder med enda i de fleste spill..

Er du opptatt av overklokking, så merk deg at Albatron-kortet skoret høyest i en test av 6600GT-kort hos Anandtech for en stund tilbake. I en test jeg leste i går skoret også MSIs kort høyt på overklokking. (Begge kortene kritiseres dog av anandtech pga. kjøleløsningen, men jeg er usikker på hvor rimelig denne kritikken er.)

 

Edit: La meg dessuten tilføye at selv om overklokkingsmuligheten ser ut til å være varierende på 6600GT-kortene, er ytelsen mellom de overklokkede kortene nokså minimal i praksis. Alle de overklokkede korten f.e.s hos anandtech yter ganske mye bedre enn ved ikke-overklokket tilstand, men det er minimal forksjell de overklokkede kortene imellom i faktisk ytelse. Selv om det altså kan se imponerende ut at albatron kan klokke kjernen høyt og XFX kan klokke minnet høy (eller var det omvendt), betyr det lite i praksis....

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
På det Club3D kortet som er linket til over er det bare DDR minne, ikke DDR3! Er ihvertfall det som står på produktinfo hos MPX.

Hvis det stemmer at det bare er DDR Minne stemmer det nok at det kjører på 1.6 NS

Albatron har DDR3 minne, men om det kjører på 1,6 eller 2,0 NS vet jeg ikke.

Club3D GeForce 6600GT 128MB er Gddr3 2.0ns, det står feil på MPX.no.

 

Gainward GS GLH, Asus Extreme, Leadtek WinFast TDH Extreme og XFX Extreme Gamer Edition har Samsung 1.6ns minne.

De som ikke er nevnt nå skal alle ha 2.0ns minne.

 

Skulle ønske det fantes noen med 256bit minnebuss :roll:

Lenke til kommentar

Vel, XFX har også 1,6NS DDR3

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=13

Men det yter alt i alt dårligere enn f.eks. Albatrons kort i overklokket tilstand.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=16

Å betale 600,- mer for et slikt kort fra Gainward ville, slik jeg forstår det, bare være å kaste pengene ut av vinduet.

(Edit: 600,-, ikke 700,-...)

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...