Gå til innhold

hvilket 754 hk til twinmos ram?


Anbefalte innlegg

hei, sitter her nå med et asus a7n8x-e hovedkort og en athlon 2800+ cpu og lurer på om jeg skal oppgradere til socket 754.. hovedgrunnen til det er at amd 64 har cool and quiet funksjonen. altså en stillere opplevelse under internetbruk osv (?)

 

tingen er at jeg har 1024mb pc 3200 twinmos ram og et 9800pro (som jeg har montert en arctic cooling vifte på) som jeg gjerne vil bruke.. altså jeg vil ikke ha ny ram, nytt skjermkort, eller socket 939 "fordi det er mer framtidsrettet" :innocent:

 

så jeg vil bare ha en litt kraftigere (3400+ cpu) cpu og samtidig en litt stillere (forhåpentligvis) pc med cool and quiet funksjonen under internett bruk.

 

så da er spørsmålet: hvilket hovedkort til socket 754 som fungerer med twinmos ram? og fungerer cool and quiet så bra at det er et argument til å brenne av et par lapper? hehe..

 

all hjelp mottas :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir vel å se på om CPU liker TwinMOS-en din. Det er der minnekontrolleren ligger.

Der er bare å spa det frem her...................AMD

Blir vel vanskelig å finne noe her....Twin

hvordan kan det da ha seg at noen hk fungerer med twinmos og noen ikke?

Komplett.no hadde noen pcpakker med s754 og twinmos ram.

Jeg har selv meget dårlig erfaring med kt800 baserte hk og twinmos ram.

Ville som jeg nevnte tidligere her tatt kontakt med den aktuelle webshopen og spurt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det blir vel å se på om CPU liker TwinMOS-en din. Det er der minnekontrolleren ligger.

Der er bare å spa det frem her...................AMD

Blir vel vanskelig å finne noe her....Twin

vel.. på amd sine sider finner man veldig lite nyttig informasjon.. vil kalle det utvalgt informasjon.. alt etter hvem som har putta penger i lomma til AMD, men..

 

på twinmos sine sider står det ingenting om de hovedkorta jeg vurderer til plattformen, så ja, det ble nok litt "vanskelig" ja..

 

vurderer sterkt å gå for et asus k8n-e hovedkort, og en 3700+ cpu, men som sagt, kun om jeg kan bruke minnet jeg allerede har..

kunne være greit å få litt hjelp.. veit da vel at man kan leite her og der, og det har jeg gjordt, men ikke funnet noe nevneverdig.. så derfor tenkte jeg at jeg kunne få noen bruker erfaringer her.

 

pst: har du noe konstruktivt å komme med: på forhånd, takk så mycket.

hvis ikke: FSB er en fin grønn bil..

Lenke til kommentar
jeg bruker k8n-e deluxe s754 med twinmos ram og amd64 3000+ cpu, pc'en er stabil den...

takk! det var det jeg ville vite :yes:

har du prøvd med 3 minnebrikker? kan du kjøre 3 brikker på 400mhz? ser på hjemmesiden til asus at det står noe om doubel og single side ram.. men hva det betyr, det vet jeg ikke.. hehe

Lenke til kommentar
jeg bruker k8n-e deluxe s754 med twinmos ram og amd64 3000+ cpu, pc'en er stabil den...

takk! det var det jeg ville vite :yes:

har du prøvd med 3 minnebrikker? kan du kjøre 3 brikker på 400mhz? ser på hjemmesiden til asus at det står noe om doubel og single side ram.. men hva det betyr, det vet jeg ikke.. hehe

Jeg har et Gigabyte K8NSNXP 754 kort, og kjører det med Twinmos ram. Det funker fint for min del, har aldri blåskjerm eller andre minnerelaterte probs.

Lenke til kommentar

Det med at enkelte kort har problemer med twinmos minne er en "myte" som bunner i at enkelte epox kort (bl.a. 8kda3+) hadde en gedigen minnefeil i d siste 3 biosversjonene, som gjorde at twinmos minne ble dårlig likt. Dette er rettet på, og jeg har nok bygd ca 15-20 pc'er det siste året og har brukt twinmos-minne på alle unntat i et tilfelle, og ingen har vist feil i memtest86

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...