Gå til innhold

fra Geforce4 MX420 til 6600GT


Burrre

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg finner ikke svar på dette, hvis noen vet om en guide et sted, hadde det vært fint om jeg kune få en link.

 

jeg lurer på fremgangsmåten for å bytte skjermkort. hva man må passe på, o.s.v.

 

Det er vel ikke bare å bytte det, og legge inn drivere etterpå... ? :blush:

 

Har ikke særlig peiling på slikt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra tittelen ser det ut som om du har tenkt og bytte mellom to nVidea kort, disse brukker samme drivere så det skulle ikke bli noe problem, bake husk og få deg AGP versjon av 6600gt (siden du sansynelig vis har et agp kort fra før av).

 

Det som kansje er noe og tenke over er strøm, gf 4 mx serien bruker ca 30 watt max, tror at 6600 gt bruker opp mot det dobelte, men er ikke sikker.

 

sjekk systemet ditt her -> http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
Heisann,

jeg finner ikke svar på dette, hvis noen vet om en guide et sted, hadde det vært fint om jeg kune få en link.

 

jeg lurer på fremgangsmåten for å bytte skjermkort. hva man må passe på, o.s.v.

 

Det er vel ikke bare å bytte det, og legge inn drivere etterpå... ? :blush:

 

Har ikke særlig peiling på slikt....

Sånn jeg gjorde det da jeg bytta mitt (i går), var følgende:

 

Først åpne enhetsbehandling (kontrollpanel->system->enhetsbehandling), og finne skjermkort-driverne (står som f.eks. radeon 9800pro og 9800pro secondary, avhengig av om du har to utganger på kortet ditt). Så sletter, eller avinstallerer, du dem, og du får beskjed om å restarte maskina. Gjør det, og når den da starter opp vil oppløsninga være ganske dårlig. Så er det bare å slå av, ta ut kortet, sette inn det nye (husk strømkabel inn i 6600GTen), og slå på og installere drivere.

Lenke til kommentar

kortet jeg har bestilt er

MSI GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, NX6600GT-VTD128, DVI/ViVo, Retail

 

jeg regner med det er riktig type.

 

Det som kansje er noe og tenke over er strøm, gf 4 mx serien bruker ca 30 watt max, tror at 6600 gt bruker opp mot det dobelte, men er ikke sikker.
hva kan/må jeg gjøre med det i praksis?
Lenke til kommentar

Det kan være at du har for liten strømforsyning etter at du putter inn det nye kortet, men sannsynligvis går det greit. Om du opplever at systemet blir ustabilt

kan det være den som er problemet og den må da byttes ut.

 

Om du bruker originaldriverne til gamlekortet bør du avinstallere de før du putter i det nye. Om du derimot har nye drivere kan du bytte kortene uten å tenke på det.

 

Uansett vil jeg gratulere med en stoor oppgradering på grafikkfronten, gf4mx til gfx6600Gt er et herlig stort sprang :)

Lenke til kommentar

Har nettopp installert MSI 6600GT AGP selv i en maskin med 250W PSU, funker helt fint hos meg, kommer selvfølgelig an på kvaliteten på PSU og hvor mye annet som du har i PC'en.

Bruk de nyeste driverne fra MSI, det er versjon 71.22, finnes på:

http://www.msi.com.tw/program/support/driv...?UID=636&kind=2

IKKE bruk driverne som fulgte med på CD'en, de er hønngamle, og vil gi feil i f.eks HL2.

Testet nettopp 3Dmark03 og fikk 8499 med 500Mhz core og 1000MHz memory, og DOT (Dynamic overclocking) satt til niva 6 (=10%).

Funker helt fint uten artifacts.

Lenke til kommentar
Ja  66.81 er gamle, det er blitt fikset endel problemer for 6600GT siden de ble laget. De nyeste er 71.22 og 71.24. Du finner dem på f.eks guru3d.com

på nividia.com er 66.93 de nyeste. rart. :hmm:

 

hvem burde jeg velge av 71.22 og 71.24? (71.24 antar jeg)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Fikk kortet i morges, men det fungerte dårlig med 200 watt psu.. :p

måtte jo prøve siden jeg hadde kortet..

jeg har bestilt en NorthQ 400watts strømforsyning, men kan jeg være siker på at det er det som forårsaket at det ikke virket?

 

PCen reagerte med å kutte helt ut midt under installasjonen av skjermkortet, alt stoppet, unntatt lyset i powerknappen... høres det ut som psuen, eller kan det også være at cpuen er for liten? det er en AMD athlon 2400+, 2,0ghz..

Lenke til kommentar
Fikk kortet i morges, men det fungerte dårlig med 200 watt psu.. :p

måtte jo prøve siden jeg hadde kortet..

jeg har bestilt en NorthQ 400watts strømforsyning, men kan jeg være siker på at det er det som forårsaket at det ikke virket?

 

PCen reagerte med å kutte helt ut midt under installasjonen av skjermkortet, alt stoppet, unntatt lyset i powerknappen... høres det ut som psuen, eller kan det også være at cpuen er for liten? det er en AMD athlon 2400+, 2,0ghz..

Det er ikke CPUen din. Jeg har en xp2000+ med samme skjermkort som deg.

 

Om problemene fortsetter etter at du har fått en ny PSU kan du prøve oppgradering av BiOS og chipset drivere på PCen din.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Man bør ta slike watt-kalkulatorer med mange klyper salt. Kvalitets psu'er med lavere watt enn "billigmerker" med påståtte (påklistrede) høye watt er to helt forskjellige verdener. 300 Watt er ikke alltid 300 watt (iforhold til produsent)

Lenke til kommentar

jeg har bestilt en NorthQ 400watts strømforsyning, men kan jeg være siker på at det er det som forårsaket at det ikke virket?

siden du har bestillt deg north q, anbefaler jeg deg å lese hva hans petter faale har erfart under en test av north q 400 w, kan jo hende han var uheligd med sitt eksemplar, men alikavel:

mircoplex.no, test north q

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...