Gå til innhold

Xandros vs. Linspire, hvilken er best og hvorfor?


zlinky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke alle som vil besudle pcen sin med proprietære programmer som vmware.

Sant nok, men om han er avhengig av Rikstoto så er det vel ikkje så mykje anna å gjere enn å køyre IE i eit-eller-anna.

Ja, det er klart. Men her er det igrunn Rikstoto sin "feil". Å lage en nettside som har så mange besøkende, uten å tenke på nettleserkompatibilitet, er helt håpløst. Men det er jo en helt annen diskusjon..

Lenke til kommentar
Er ikke alle som vil besudle pcen sin med proprietære programmer som vmware.

Sant nok, men om han er avhengig av Rikstoto så er det vel ikkje så mykje anna å gjere enn å køyre IE i eit-eller-anna.

Ja, det er klart. Men her er det igrunn Rikstoto sin "feil". Å lage en nettside som har så mange besøkende, uten å tenke på nettleserkompatibilitet, er helt håpløst. Men det er jo en helt annen diskusjon..

Ja, det er heilt idiotisk.

 

Kan dei ikkje halde seg til standardene?

 

Kanskje ein kan sjå løpa med mplayerplug-in i Firefox? Eller kaffeineplugin i Opera f.eks?

 

Anbefalar dykk ikkje å la Opera identifisere seg som IE. Folk må få vite at fleire brukar ein annan nettlesar enn IE.

Lenke til kommentar
Kan dei ikkje halde seg til standardene?

 

Kanskje ein kan sjå løpa med mplayerplug-in i Firefox? Eller kaffeineplugin i Opera f.eks?

 

Anbefalar dykk ikkje å la Opera identifisere seg som IE. Folk må få vite at fleire brukar ein annan nettlesar enn IE.

Den gang ei.... Alt for mange som driter i det der.

 

Helt enig i det med å ikke indentifisere seg som IE. De som lager siden må få øynene opp for at det finnes andre alternativ enn IE der ute.

Lenke til kommentar

Jeg slengte inn xandros (var forrige versjon) på en litt eldre compaq maskin og hadde null problemer. Installerte seg fint. Eneste jeg fikk problemer med var strømsparingsfunksjonen (comapq laptop). Var installert i følge systemet, men kom ikke opp i menylinjen og andre steder.

 

forsøkte å få litt hjelp på alinux forumet... etter 10 minutter med drittslenging og ingen hjelp å få ble det avinstallering og tilbake til windows XP

 

gidder ikke bruke timer og dager på å forsøke å fikse noe som burde være elementært å få opp på installasjonen av linux på en laptop. dokumentasjonfilene kan jo få en som er generelt god i data til å gå på veggen...

 

ligger ett hakk eller tre tørrere en det jeg gidder å lese.

 

men lykke til. virker som du bør ta en "anerkjent" distro for å få hjelp herigården.

 

suse skal vist være bedre på multimediedelen med ferdigsintallerte app til både mp3 og video.

 

dinside.no har en artikkel på linux nå som du kan ta en titt på.

 

Uansett linux funker fint så lenge ting funker, men hjelpe meg når ting ikke går så bra og en er nybegynner. :(

Lenke til kommentar
Jeg slengte inn xandros (var forrige versjon) på en litt eldre compaq maskin og hadde null problemer. Installerte seg fint. Eneste jeg fikk problemer med var strømsparingsfunksjonen (comapq laptop). Var installert i følge systemet, men kom ikke opp i menylinjen og andre steder.

 

forsøkte å få litt hjelp på alinux forumet... etter 10 minutter med drittslenging og ingen hjelp å få ble det avinstallering og tilbake til windows XP

 

gidder ikke bruke timer og dager på å forsøke å fikse noe som burde være elementært å få opp på installasjonen av linux på en laptop. dokumentasjonfilene kan jo få en som er generelt god i data til å gå på veggen...

 

ligger ett hakk eller tre tørrere en det jeg gidder å lese.

 

men lykke til. virker som du bør ta en "anerkjent" distro for å få hjelp herigården.

(helst bør du visst bruke slackware med fluxbox på en 500mhz boks... :ermm: )

 

On Topic:

 

Problemet er at de "anerkjente distribusjonene" er mer stabile, mer testede, har store selskap i ryggen, mer funksjonsrike, mer polerte og har større communities. Det er bare slik det er!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...