Gå til innhold

Hva er en god OpenGL bok ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter en bok som omhandler OpenGL, og funksjonene som hører til. Helst ser jeg at det ofte blir brukt eksempler for å vise hvordan man kan bruke funksjonene og eventuelle effekter i praksis.

 

Noen som kan hjelpe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, takk begge to. Forresten, har snakket med flere angående NeHe og de fleste sier de ikke liker NeHe pga. den dårlige kodestilen han har. Stemmer dette ? Har hørt det dreier seg om måten han initialiserer ogl på.

Skrevet
Disse bør holde en stund - men det kan være greit å skaffe seg en bok om generell "3D math", dette finner du på amazon.co.uk.

Skaffet meg Mathematics for 3D Game Programming & Computer Graphics av Eric Lengyel, håper den er bra :]

 

NeHe koder vel ikke akkurat vakkert, men da skal du se André LaMothes stil. Yikes!

Skrevet

Har valgt å bruke GLUT slik at jeg slipper unna unødvendig mye "windowsprogrammering", så jeg trenger i hovedsak bare en bok som forklarer funksjonene. Så "Red Book" virker smart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...