Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett, eldre maskiner


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Installerte akkurat Win XP SP2 på 2stk eldre maskiner (En Compaq 600mhz og en Cinet (asus) 500mhz)). Problemet er at jeg ikke får noe funksjon i nett delen. Har fra før koblet 1 maskin via en 10/100 switch som har ett kabel modem koblet til uplinken. Dette fungerer fint, men hvis jeg tar tp kabelen og dytter den inn i en av de gamle så skjer det ingenting.

 

Acquiring Network Adress er det eneste som kommer opp (Når jeg kjører på automatisk ip adr.)

 

Setter jeg den til manuell så skjer det heller ingenting.

 

Har prøvd ett annet nettverkskort i den ene men samme feil.

 

Noen som vet hva dette er ?

 

Funker utmerket på min "nyere" maskin...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installerte akkurat Win XP SP2 på 2stk eldre maskiner (En Compaq 600mhz og en Cinet (asus) 500mhz)). Problemet er at jeg ikke får noe funksjon i nett delen. Har fra før koblet 1 maskin via en 10/100 switch som har ett kabel modem koblet til uplinken. Dette fungerer fint, men hvis jeg tar tp kabelen og dytter den inn i en av de gamle så skjer det ingenting.

Noen kabelselskaper låser IP mot MAC-adresse slik at du må frigjøre IP-en på den nye før du kan bytte over til en annen maskin.

Lenke til kommentar

Hvilken ISP har du? Noen ISP'er har en DHCP-server som sender ut iper til alle som er kunde hos den ISP'en. F eks. BlueCom. Når flere venner kobler seg på hjemme hos meg så får hver persin tildelt en egen IP:)

 

Uansett så kan jo flere maskiner ha samme IP, men da kan de ikke kontakte hverandre på nettverker, og du kan ikke spille spill på samme server..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...