Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Novell og utmelding av domenet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På login skjermen til Novell har du en boks som heter "Workstation only". Dersom du haker av den kan du logge på lokalt. Selvsagt må du ha en lokal bruker /m passord for å kunne gjøre det.

 

Dersom Novell serveren er satt opp med Zenworks, og du har en bruker på Novell serveren, kan du først logge deg på med den (en lokal bruker blir opprettet automatisk), så logge deg av treet og logge deg på lokalt igjen.

Lenke til kommentar

Det som er rart er at den lokale brukeren er der og "Workstation only" er haket av. Så lenge maskinen sto i domenet så kunne man logge inn "Workstation only" uten at den var koplet til nettet. Når jeg nå meldte den ut av domenet (den står jo å søker hele tiden) så kommer jeg ikke inn igjen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Quote:


SpirreVipp skrev (2002-06-07 13:00):

Det som er rart er at den lokale brukeren er der og "Workstation only" er haket av. Så lenge maskinen sto i domenet så kunne man logge inn "Workstation only" uten at den var koplet til nettet. Når jeg nå meldte den ut av domenet (den står jo å søker hele tiden) så kommer jeg ikke inn igjen i det hele tatt.




 

Logger du inn med den gamle domene brukeren som er slettet, eller forsøker du å logge inn som adinistrator?

 

stigb

Lenke til kommentar

Jeg logger inn med brukeren etter som jeg ikke har administrator passordet. Har kunnet logget inn før med denne brukeren selv om maskinen ikke har fått fatt i domenet, men den står jo å søker hele tiden. Tenkte jeg skulle få slutt på det så jeg kunne få den til å gå bedre, men da kommer jeg ikke inn igjen.

Lenke til kommentar

SpirreVipp skrev (2002-06-08 09:09):

Jeg logger inn med brukeren etter som jeg ikke har administrator passordet. Har kunnet logget inn før med denne brukeren selv om maskinen ikke har fått fatt i domenet, men den står jo å søker hele tiden. Tenkte jeg skulle få slutt på det så jeg kunne få den til å gå bedre, men da kommer jeg ikke inn igjen.

 

 

Når du melder maskinen ut av domene, kan du ikke lenger logge inn med domenebrukeren. Du må derfor ha passordet til admin kontoen eller eller en annen lokal bruker for å komme inn på maskinen.

 

 

Mvh

Stigb

 

[ endret av Stigb den 2002-06-10 10:02 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...