Gå til innhold

Rolig når jeg sover?


HCam

Anbefalte innlegg

Heihei alle...

 

Jeg lasterned en hel del tig... noe av dette tar lengre tid... derfor vil jeg gjeren laste ned det om nattten!

 

Men problemet er at det bråker så SINNSYKT

 

Tror jeg skal kjøpe meg sånn viftekontroller så jeg kan justere vifte-hastigheten..

Det jeg da lurer på er:

 

Virker det?

Blir pc'en varm når jeg lasterned ting?

 

finnes det andre løsninger?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stopp de forskjellige viftene i pcen i et pra sekunder hver, for å se hvem som bråker mest..

 

det kan være: CPU-vifta / GPU-vifta / PSU-vifta / Northbridge-vifta / Vanliige kabinettvifter..

 

Som viftekontroll vil jeg annbefale Sunbeam Rhobeus( som jeg har 3 stykker av :p )

Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil du kunne regulere hastigheten, men du bør oppgi hvilken prosessor, hovedkort, skjermkort, strømforsyning, vifter og CPU/GPU kjølere du har.

 

Når du "laster ned ting" bruker du sannsynligvis ikke så altfor mye CPU kraft, så nei den vil ikke bli for varm, men det er ikke godt å vite før du svarer på hvilken HW du har.

 

Dersom du vil investere i mer støysvake kjølere så bør du se på bla disse:

 

-CPU :

Zalman 7000B ALCU

Zalman 7000B CU

Thermalright SP97 + 3412NGL

Thermalright SP94 + 3412NGL

Thermalright XP120 + 4412F2GLL

Thermalright XP90 + 3412NGL

Thermalright SI97 + 3412NGL

 

-GPU:

VGA silencer

Zalman ZM80DHP

Zalman VF700 CU

Zalman VF700 ALCU

 

-Chipset:

Zalman ZMNB47J

 

-PSU:

Fotron Source FSP35060THN

NorthQ 400w

 

-Kabinettvifter:

MISTKOFA8025V2B

Papst 8412N2GMLE

MISTKOFA9225V3

3412NGL

MISTKOFA12025V4

4412F2GLL

 

-Viftestyring:

Zalman ZMMFC1

Zalman Fanmate2

Sunbeam Rheobus SBRHBUK3SI

mCubed MCTBANSL4

Lenke til kommentar
ja vifte kontroller funker, kjøp det, og bytt ut til papst vifter med max angitt 26 dB.

 

har 5 stykker i mitt kabinett, og jeg tenkte jeg skulle sette dem på fult for bedre kjøling, men da stå de på fult allerede, så lite støyer de. Max lyden til Papst var lik minimums lyden til enermaxene jeg hadde før.

Har selv disse, meget fornøyd. I kombinasjon med en fanbus (sunbeam f.eks, som nevnt tidligere) er du sikret en god natts søvn når du enn måtte ønske det!;)

Lenke til kommentar

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet319.htm

 

Der er Stillegående vifte (med stor "s" ja). Bestilte 5stk Papst-vifter fra Komplett, men denne viften gjør skam på disse, er helt utrolig hvor lite de bråker. Med viftekontrolleren satt på det laveste kan man holde viften opp med øret og kjenne luften flytte på seg, uten et lyd :)

 

 

Ellers vil jeg også påpeke at det gjerne er skjermkort- og strømforsynings-viften som oftest bråker (etter mine erfaringer). Begge to kan enkelt byttes ut, og dette burde ikke skape noen problemer.

 

 

Men har du penger du ellers kommer til å bruke på rent vås? Kjøp deg vannkjøling, kanskje det vifteløse fra Zalman med et stooort kjøletårn? Lekkert :)

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...