Gå til innhold

Logitech Z-5500 Ros og spørsmål


Anbefalte innlegg

sA det vil fungere flott hvis jeg bruker ac97 på hk(Abit ai7)?

 

det har 2 optiske utganger.. ;)

 

er nabb på speakere, men vil tro at det er bedre om jeg kjører analogt på Audigy 2 TZ en digitalt på ac97?

 

avkreft/bekreft! ;)

 

edit: når det gjelder kontrollenheten, så lurte jeg på om det er mulig å ha den 5 meter unna? tenkte på å forlenge den, er vel mulig å få tak i noen kabler som skulle klare det? :)

Det står store advarsler om å ikke forlenge controll kabelen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
Må først få lov til å si at dette settet er perverst... Sitter i dette øyeblikk og hviler føttene på den søte 10" subben som rister under beina... Tror man virkelig skal slite med å finne mer lyd til under 3000,- kr noe annet sted...

 

Også et pr spm til dere audiofreaks...

-Hvor får jeg kjøpt sånn s/pdif coax kabel til en fornuftig penge... og kanskje mer enn en meter? Må ikke være lenger, men kan være greit...

-Hva slags kabler er det høyttalerene i dette settet bruker, og hvor får jeg evt kjøpt forlengere til disse kablene?

 

På forhånd takk, og god jul & godt nyttår =)

Kan svare på det siste;

 

Du får ikke til å skifte ledninger på settet. De er fastmonterte, så med mindre du vil kutte og spleise på nye (farlig farlig :p) så må du nok bruke de 7.5meterne du allerede har :)

feil, dem har nå standard kontakter ikke fastmontert på Z-5500 sist jeg hørte ;)

Lenke til kommentar
Har et par spørsmål.

Åssen kabel er det som blir brukt for å koble til PS2?

følger dette med?

:hmm:

**Krever Xbox® Advanced AV Pack, Xbox® High Definition AV Pack (selges separat), eller pc-lydkort (krever optisk kabel (selges separat))

 

;)

http://www.logitech.com/index.cfm/products...,CONTENTID=9486 <- står der ;)

takker for svar...

men fant denne :w00t:

Logitech

 

eller er det noe som gir bedre resultat?

Endret av DennisGutt
Lenke til kommentar
Har et par spørsmål.

Åssen kabel er det som blir brukt for å koble til PS2?

følger dette med?

:hmm:

PS2 har optisk utgang. vet ikke om dette fungerer til alle spill, men fungerte knirkefritt til San Andreas.

Den optiske utgangen skal funke til ALLE spill. Det sitter en liten brikke inni PS2 som omgjør lydsignalet til slik at det sendes ut via optisk kabel, og i andre enden så er det ens om tar i mot, og omgjør det igjen. Signalet som sendes ut er standarisert, slik at du skal kunne kople det opp i mot alle type mottakere.

 

 

 

Bruker selv Z-5500 settet med ett Augidy 2 kort, og har både digital og analogt signal koplet til. Og jeg syntes det analoge signalet gir bedre kanal seperasjon, og det føles mye mer åpent og i livet enn det digitale. Det virker for meg at Augidy 2 kortet gjør en bedre jobb med å dekode signalet i forhold til den innebydge omformeren i Logitech settet. Når man bruker analoge kabler så blir signalet kun forsterket, noe Z-5500 gjør storartet.

 

 

 

Kontroller kabelen burte nok ikke forlenges siden denne sender alle signalene frem og tilbake mellom forterkeren i sub,en og kontrolleren. Hvis disse forlenges, så vil motstanden (tapet) og forstyrrelsene kunne ødelegge signalet. Det er ikke de tykkeste kablene som er brukt i den kabelen.

Lenke til kommentar
Med pentium M 1.7ghz så går jeg ut fra at du har laptop... Skal du ha z-5500 så bør du ha eksternt lydkort. Så du får maks utbytte av anlegget. Og hvis du har laptop, så er det kjent at de ikke har topp integrerte lydkort i seg.

 

Jeg ville ha investert litt :thumbup:

Kunne du kommet med et konkret eksempel? det skurrer nemlig litt her...

Lenke til kommentar
Har et par spørsmål.

Åssen kabel er det som blir brukt for å koble til PS2?

følger dette med?

:hmm:

PS2 har optisk utgang. vet ikke om dette fungerer til alle spill, men fungerte knirkefritt til San Andreas.

Har et Z-680 selv, og kjører en optisk kabel fra enheten til PS2. Det fungerer hele tiden ja. Om det er mye bedre kan diskuteres da.

Lenke til kommentar
Må først få lov til å si at dette settet er perverst... Sitter i dette øyeblikk og hviler føttene på den søte 10" subben som rister under beina... Tror man virkelig skal slite med å finne mer lyd til under 3000,- kr noe annet sted...

 

Også et pr spm til dere audiofreaks...

-Hvor får jeg kjøpt sånn s/pdif coax kabel til en fornuftig penge... og kanskje mer enn en meter? Må ikke være lenger, men kan være greit...

-Hva slags kabler er det høyttalerene i dette settet bruker, og hvor får jeg evt kjøpt forlengere til disse kablene?

 

På forhånd takk, og god jul & godt nyttår =)

Kan svare på det siste;

 

Du får ikke til å skifte ledninger på settet. De er fastmonterte, så med mindre du vil kutte og spleise på nye (farlig farlig :p) så må du nok bruke de 7.5meterne du allerede har :)

feil, dem har nå standard kontakter ikke fastmontert på Z-5500 sist jeg hørte ;)

Det stemmer at de har blitt "standariserte" ja... Men det fikk de plutselig for seg et stykke ut i produksjonen (kan jeg få bytte gratis? :yes: )

Og BTW er det ikke noe hokus-pokus å forlenge høyttalerkablene til den "gamle" serien... Jeg bare fant en gammel phono-kabel (han-hun) i ønsket lengde, reiv rød og hvit fra hverandre, og vips så hadde jeg forlenger til begge bak-høyttalerene! (Riktignok blir det en litt klumpete kontakt i skjøtepunktet i forhold til resten, men berde enn å måtte ha bakhøyttalerene på gulvet, 1 meter fra veggen :shrug: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...