Gå til innhold

Logitech Z-5500 Ros og spørsmål


Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor "alle" skal ha gullforgylte kontakter... Vi alle vet jo at sølv har bedre ledningsevne, og er billigere...

 

Hadde en gang 0,5 meter massive sølv signalkabler i hjemmeanlegget mitt.. (stereo) og der var det en hørbar forskjell mellom sølv, og sånne drittkabler som clas ohlson,phoenix gold, osv osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jaja... da ble det den her da...

Den har jeg, den er toppers! monster er best! :thumbup:

Monster er slettes ikke best, det er bare tull og penger ut av vinduet, du betaler kun for navnet.

gullkontakter er ikke tull.. ikke kom her og si at det er samme "kontaktevne" i billige kabler fra clas ohlson.-- :no:

For det første så er det ikke et high-end system han skal bruke kabelen til, for det andre så er det kun de aller aller færreste som kan høre kvalitetsforskjeller på signalkabler på high-end system (50'000 kr+). MAO, penger ut av vinduet, men du skal ikke se bort fra at kabelen har en placebo effekt, slik som mye har i hi-fi verdenen.

Lenke til kommentar
fikk mine i dag, faen kor DIGG!!!

LOVE IT!

:w00t:

Skal ned på postkontoret snart! :)

GLED DEG!

 

 

EDIT: Ingen som har tips til brae sanger å spille på de :p

Med litt bass i osv? f.eks prodigy - breath , eurodancer osv?

booty bass - shake that ass! og rage against the machines feat. snoop dogg - out to the moon (boom boom boom)

Lenke til kommentar

YesYes!!!

 

Da har også jeg fått mitt sett! :D Og til min enorme overaskelse så har jeg fått en versjon som bruker helt standard høytalerkabler. Ingen plugger på kablene og en rød og en svart klemme bakpå høytalerne:D Så ble d jul i år også da! Kjøpte mitt på Netshop.no denne uken.

 

Superkonge

Lenke til kommentar
YesYes!!!

 

Da har også jeg fått mitt sett! :D Og til min enorme overaskelse så har jeg fått en versjon som bruker helt standard høytalerkabler. Ingen plugger på kablene og en rød og en svart klemme bakpå høytalerne:D Så ble d jul i år også da! Kjøpte mitt på Netshop.no denne uken.

 

Superkonge

:ohmy:

kødderu?

 

hvis det stemmer, vil jeg også ha :dribble:

Lenke til kommentar
fikk mine i dag, faen kor DIGG!!!

LOVE IT!

:w00t:

Skal ned på postkontoret snart! :)

GLED DEG!

 

 

EDIT: Ingen som har tips til brae sanger å spille på de :p

Med litt bass i osv? f.eks prodigy - breath , eurodancer osv?

booty bass - shake that ass! og rage against the machines feat. snoop dogg - out to the moon (boom boom boom)

Prøv sånne bass test sanger, søk på ''bass test'' eller noe. Tror det kommer opp noe da. Jeg har ''bare'' Z5300.. og det dura bra :whistle: Sitter bare her å tenker på hvordan det hadde dura med 88 watt mer :love: ellers bor jeg i rekkehus da.. og Z5300 høres godt utenfor.. ( og på kjøkkenet) Så trenger ikke mer.. Mye lyd for 1550 kr ink frakt da! :D Fornøyd med dette settet jeg. :p

 

Men prøv sånne bast test sanger . :innocent:

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor "alle" skal ha gullforgylte kontakter... Vi alle vet jo at sølv har bedre ledningsevne, og er billigere...

 

Hadde en gang 0,5 meter massive sølv signalkabler i hjemmeanlegget mitt.. (stereo) og der var det en hørbar forskjell mellom sølv, og sånne drittkabler som clas ohlson,phoenix gold, osv osv..

Sølv korroderer da, og korrosjonen (den matte hinna) leder IKKE særlig godt. Så da må du frem med sølvpussen :roll:

 

EDIT: Kobber korroderer også. Men ikke gull :cool:

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar
Ja, det vil jeg tro.

 

Selv om du kanskje ikke vil merke så innmari stor forskjell, så er det alltid å anbefale å ha et eget lydkort i forhold til innebygde.

 

Lydkort av typen Audigy 2 har jo f.eks egen prosessor, som avlaster CPU.

 

Lyden blir også klarere, da innebygde lydkort har en tendens til å skape litt skurring. (det er iallfall hva jeg har lest)

Nå har alle innebygde lydkort også egen prosessor, så det feil å påstå at audigy avlaster prosessoren mer, faktisk er creative blandt de kortene som "stjeler" båndbredde fra maskinen din...

 

Og det er forskjellige innebygde lydkort, f.eks det fra realtek skurrer noe, mens det fra cmedia er bedre. (som jeg har prøvd)

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar
YesYes!!!

 

Da har også jeg fått mitt sett! :D Og til min enorme overaskelse så har jeg fått en versjon som bruker helt standard høytalerkabler. Ingen plugger på kablene og en rød og en svart klemme bakpå høytalerne:D Så ble d jul i år også da! Kjøpte mitt på Netshop.no denne uken.

 

Superkonge

:ohmy:

kødderu?

 

hvis det stemmer, vil jeg også ha :dribble:

Han kødder nok ikke (se vedlegg).

post-79-1107379247_thumb.jpg

Lenke til kommentar
YesYes!!!

 

Da har også jeg fått mitt sett! :D Og til min enorme overaskelse så har jeg fått en versjon som bruker helt standard høytalerkabler. Ingen plugger på kablene og en rød og en svart klemme bakpå høytalerne:D Så ble d jul i år også da! Kjøpte mitt på Netshop.no denne uken.

 

Superkonge

:ohmy:

kødderu?

 

hvis det stemmer, vil jeg også ha :dribble:

Han kødder nok ikke (se vedlegg).

jeg merket det(når jeg fikk settet selv! :D )

 

 

Forresten, er ikke sub-kassen innmari mye større enn i z680?!?

:hmm:

Lenke til kommentar

Når jeg kobler opp xboxen min med optisk kable til z5500 settet mitt, så får jeg "hakkete" lyd når jeg spiller av mp3er og spill med "mye lyd". Bilspill og sånnt. Satt og så på "Saving private rayan" i går. Lyden hakket i sener med mye lyd. Brukte optisk kable da også. Jeg tror ikke kablen er problemet da lyden er helt fin til vanlig. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Forresten, er ikke sub-kassen innmari mye større enn i z680?!?

:hmm:

10" (z-5500) vs 8" (z-680). I tillegg skal visstnok suben til z-5500 være mer presis. Noe jeg også likte, var at jeg kunne bruke S/PDIF-utgangen (minijack) på det gamle SBLive-kortet mitt, noe som sparte meg for betydelige utgifter til nytt lydkort og nye kabler =)

 

Kjører alt fra stereolyd i Winamp til surroundlyd via DVD-software/AC3-lyd i divx/xvid etc gjennom denne til coax-pluggen på kontrollenheten. At den stasjonære DVD-spilleren min ikke har mer enn to analoge utganger gjør heller ikke noe, siden jeg bare kan bruke coax rett inn på anlegget der også. Fine greier.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Yahoo!!

 

Fikk z5500 i posten i går. Fy pokker for en sinnsyk lyd det er i dem.

 

Men en liten ting som irriterer meg litt er at jeg har en konstant svak during fra suben. Egentlig ikke noe problem da vifta på pc'n bråker mer :p

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte at dette er vanlig på z5500 ?

 

Og hva slags kabel trenger jeg for å koble z5500 til Xbox ?

Lenke til kommentar

noen som vil være greie å ta bilder av baksiden på suben og kontrollenheten for meg? :)

 

noen spørsmål:

#hvordan er det dere med Audigy 2 TZ og 5500 har koblet det opp? bilder please!

#1har jeg mulighet for å ha kontrollenheten 5 meter unna suben? eller er dette for lang avstand?

#2 hvor bra lydkort trenger jeg for å få utnyttet 5500 til det fulle?

 

takk på forhånd

:cool:

Lenke til kommentar
noen som vil være greie å ta bilder av baksiden på suben og kontrollenheten for meg? :)

 

noen spørsmål:

#hvordan er det dere med Audigy 2 TZ og 5500 har koblet det opp? bilder please!

#1har jeg mulighet for å ha kontrollenheten 5 meter unna suben? eller er dette for lang avstand?

#2 hvor bra lydkort trenger jeg for å få utnyttet 5500 til det fulle?

 

takk på forhånd

:cool:

1: Jeg bruker 3x analog kabler (følger med). Sitter på jobb så bilde får du ikke. Mend et er egentlig ikke noe problem siden Creative zs klarer jobben fint med decodingen

 

2: Lengden er ca. 1,5m tror jeg.. IKKE 5 meter..

 

3: Som jeg forstår det trenger du ikke noe særlig lydkort, så lenge det har riktige utganger (Les: optisk, coax) Da z5500 vil fikse all avansert dts og dd decoding.

 

Kan noen bekrefte dette?

Lenke til kommentar
YesYes!!!

 

Da har også jeg fått mitt sett! :D Og til min enorme overaskelse så har jeg fått en versjon som bruker helt standard høytalerkabler. Ingen plugger på kablene og en rød og en svart klemme bakpå høytalerne:D Så ble d jul i år også da! Kjøpte mitt på Netshop.no denne uken.

 

helvete da! hvorfor sa ikke noen dette til meg?! ikke at det hadde gjort noen spesiell forskjell egentlig.. ble bare tatt litt på senga =)

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar
Men en liten ting som irriterer meg litt er at jeg har en konstant svak during fra suben. Egentlig ikke noe problem da vifta på pc'n bråker mer  :p

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte at dette er vanlig på z5500 ?

Nei, men jeg hører det samme fra mitt.

 

3: Som jeg forstår det trenger du ikke noe særlig lydkort, så lenge det har riktige utganger (Les: optisk, coax) Da z5500 vil fikse all avansert dts og dd decoding.

 

Kan noen bekrefte dette?

 

Ja (se mitt forrige innlegg).

Lenke til kommentar

sA det vil fungere flott hvis jeg bruker ac97 på hk(Abit ai7)?

 

det har 2 optiske utganger.. ;)

 

er nabb på speakere, men vil tro at det er bedre om jeg kjører analogt på Audigy 2 TZ en digitalt på ac97?

 

avkreft/bekreft! ;)

 

edit: når det gjelder kontrollenheten, så lurte jeg på om det er mulig å ha den 5 meter unna? tenkte på å forlenge den, er vel mulig å få tak i noen kabler som skulle klare det? :)

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...