Gå til innhold

Kamera, mp3, minnekort, m/abo


eviegirl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags hodetelefoner bruker man til mobiler?

Man bruker normalt de som leveres som tilleggsutstyr, originalutstyr eller ikke-originalt. Disse kan ofte brukes på en rekke mobiler av samme merke.

 

Men det finnes andre løsninger. Lurer på om ikke utstyrsforretninger som Clas Ohlson ( www.clasohlson.no ) har egne adaptere, det vil si plugger til forskjellige mobilmerker, som man igjen kan koble til hodetelefoner med 2,5 mm minijackplugg. Jo, Clas Ohlson har det, i alle fall. Da skal jeg prøve en slik en, og se om det ikke går an å få det til å virke med noen mer oppegående hodetelefoner enn de som leveres til telefonen. Klarer jeg å få mer bass ut av min Nokia 6230 med en slik løsning, blir jeg temmelig happy!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Så egentlig kan man lage egne da? Så lenge man bruker riktig plugg liksom... Det sto forresten på amobils artikkel om 3230 at den hadde stereo radio...burde den ikke ha stereo mp3spiller da også?

Skal man lage egne hodetelefoner, må man til med lodding og styr. Det gidder jeg ikke. Som sagt skal jeg på Clas Ohlson og finne en adapterplugg som passer til Nokias pop-port-kontakt. I den adapteren bør det da gå an å plugge inn en rekke av de hodetelefonene man bruker på disc-man, mp3-spillere osv. Håper jeg da!!!

 

Regner med at 3230 klarer stereoavspilling med mp3 også, men det er en mulighet for at det ikke stemmer. I en test av Nokia 6260 på GSM Arena www.gsmarena.com står følgende (om 6260):

 

"Neither the integrated RealPlayer nor the Ultra MP3 program was able to play MP3 files in stereo - just mono. " men så står det:

 

"Nokia 6260 features an integrated stereophonic radio and headphones are delivered straight in the package."

 

Altså stereo radio, men mono mp3. Får jo håpe at 3230 klarer stereo over hele linja, ellers blir det for dumt, spør du meg!

Lenke til kommentar

du burde bruke en mp3 spiller til mp3.. .det er best.. om du har en gammel mp3 spiller med lite minne og lav batteri tid... kjøp deg en ny... ekke så dyrt..

 

og den mobilen du ser etter finnes ikke... du er litt for kravstor.. hør på musikk på en mp3 spiller og bruk mobilen til alt det andre ;) da holder batteriet lenge! (om du ikke prater å mye da :p )

Lenke til kommentar

Azzbicker:

 

Ja, dersom man skal høre mye på mp3, er nok en mp3-spiller et bedre valg, mht lydkvalitet, innstillingsmuligheter og lagringskapasitet. Og den trenger ikke koste all verden. Man kan også få mp3-spillere med radio.

 

Selv om lyden i en mobil-mp3-spiller ikke trenger å være dårlig, er det for dårlig bass, og ikke minst må man bruke handsfree-sett som ikke er særlig bra for musikk. Det er nok sikkert lettere å finne gode hodetelefoner til en mp3-spiller.

 

Fordelen med å ha den i mobilen, er jo at man slipper å kjøpe og huske å ta med mp3-spiller.

Lenke til kommentar

Jeg vil foreslå Sendo X.

 

Denne har mp3spiller, kamera (VGA oppløsning, 640x480), tar opp video.

 

Som mp3spiller støtter den både MMC og SD, hvilket gir deg minnekort på 1 GB og mere.

Den har en 2.5mm utgang, slik at du kan koble på en 2.5mm til 3.5mm og deretter ditt eget headsett for å gi god lyd.

Den har også stereo høytalere slik at når man bruker den uten headsett er lyden bedre enn vanlige høytalerfunksjon.

 

Batteriet varer i 2-3 dager. Hvilket jeg synes er relativt bra til å være symbian telefon.

 

Når det gjelder kameraet er ikke dette moderat. Jeg vil sammenligne det med SX1. Til forskjell for SX1 har det en "blitz" slik at man kan ta bilder i mørket med en viss kvalitet.

 

www.sendo.com -> smartphones for å se hvordan den ser ut, og specs.

Endret av prudent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...