Gå til innhold

Kamera, mp3, minnekort, m/abo


eviegirl

Anbefalte innlegg

Har snart hatt SE Z600 i ett år og tenkte jeg skulle begynne å se etter en ny telefon... Har Netcom YoungTalk og hadde tenkt til å videreføre dette abonnementet :)

Vil ha en grei mp3spiller, så da må det være plass til minnekort (gjerne på 1gig og sånn)..og dermed må den også ha veldig godt batteri ;)

Kunne gjerne tenkt meg en som var litt tynnere enn SE Z600 ;)

Har tenkt til å bruke en god stund på å finne meg en telefon, så kan gjerne vurdere de som ikke har kommet ut enda også...dessuten ville det jo vært gøy med megapixel ;)

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, profesjonell

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-Kalkulator: Ja (ekke dette standard da?)

-JAVA: Ja

 

Form:

Har blitt veldig glad i klapp, men viktigste er at den fungerer og at kameralinsa ikke blir så fort ødelagt. Antenne må være integrert, vekta er ikke viktig

 

Skjerm:

Bryr meg ikke om hva slags skjerm det er egentlig..så lenge den ikke er dårligere enn den jeg har nå (SE Z600). Viktigere at telefonen er brukervennlig. Om det er touchscreen eller ikke bryr jeg meg ikke om heller.

 

Pris:

Jeg har egentlig ikke så mye penger til rådighet... :( Så må se hvor forelska jeg blir i mobilen.. Har Netcom YoungTalk

 

Diverse:

Hittil har jeg ikke vært så glad i Samsung sine menyer og sånn..synes det er rotete..er veldig glad i SE sine, ettersom jeg synes de er svært brukervennlige. Er nesten nødt til å ha sånn hvor du ser alle menyikonene på en skjerm, ikke sånn at du må bla over halve telefonen som i Nokia 6230. Kamera, videokamera, mp3spiller, triband, utrolig godt batteri, minnekort, polyringetoner, gode taster for sms...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den har et rart tasteoppsett. Men dette vender du deg til ganske så fort skal du se :) Kameraet er av VGA typen og tar helt ok bilder til å være en telefon. Skal du ha et "bra" kamera på en mobil idag, er det ikke så mange valg. S700, S65, 6630 og D500 er vel stort sett de som har megapixel på markedet.

 

Hvorfor den fikk 3 i amobil sin test vet jeg ikke, du får lese den ;) Eller så må noen andre svare på dette :p God jul !

Lenke til kommentar

Tasteoppsettet tilvenner man seg til. Kameraet er VGA, 480x640. Ikke verdens beste, men det holder en liten stund.

Men batteriet er nok ikke noe å rope hurra for. Det er forsåvidt ikke så mange mobiler med dine krav som har utrolig godt batteri

 

ops, beklager, glemte trykk på "Send knappen. Var litt sent ute.

Endret av Redline_
Lenke til kommentar

eviegirl:

 

Både Nokia 6630 og 6230 er bra telefoner. Førstnevnte har stort display og man kan velge og vrake blant både java- og symbianprogrammer. 6230 har et lite display i forhold til 6630, men det er meget skarpt.

 

6630 har megapixelkamera; 6230 har VGA.

 

6230 har radio

 

6230 er en utrolig kjapp telefon. Man setter blant annet pris på det ved fotografering. Her er det ikke mye ventetid før bildet er tatt, og man er klart til å ta et nytt. Dessuten er kameraet i 6230 meget lysfølsomt. Bildene er helt greie.

 

Lyden er meget god i begge telefonene. Man kan spille av musikk med klar og god lyd. Dessverre er ikke bassen det helt store i noen av telefonene, til og med ikke i 6230, som har equalizer. Men så er ikke de medfølgende hodetelefonene beregnet på de store lydopplevelser. Noen som vet om det finnes bedre hodetelefoner til Nokia (pop-port kompatibel). Pokker at man ikke bruker en kontakt som kan brukes til standardplugger til annet bærbart lydutstyr. Men det har vel med plassbesparelse å gjøre.

 

På 6630 kan man velge hvor lenge bakgrunnsbelysningen skal stå på (endelig, Nokia!!!). På 6230 går lyset etter de vanlige 15 sekundene. På 6230 kan man repetere vekking på utvalgte dager. Dette klarer ikke 6630, men det kan muligens avhjelpes med 3-parts programvare.

 

Batteritiden er OK, men 6630 forbruker generelt mer strøm. Noen har klaget på batteritidene på 6630, men jeg har ikke noen negative erfaringer. Spørs hvordan man bruker telefonen.

 

6630 støtter Reduced Size MMC-kort, MEN en type RS-MMC-minnekort som ennå er vanskelig å få tak i. Jeg har prøvd, men har måttet returnere 3 kort som viste seg å ikke være kompatible. I løpet av januar skal disse begynne å komme i handelen. Det medfølgende 64 mb-kortet er jo altfor lite for å kunne utnytte den bra som mp3-spiller. Heldigvis kan man bytte kort med telefonen i gang.

 

6230 bruker MMC-kort i full størrelse. Dermed er det lett å finne kort med adskillig mer lagringsplass enn de lusne 32 mb som telefonen leveres med. Man må ha ut batteriet for å bytte kort, men har man stort nok minne på kortet, vil de fleste ikke føle behov for hyppige kortbytter.

 

6630 er en firebåndstelefon; inkludert 3G (UMTS). Dermed går (når nettet har gått seg til) dataoverføring meget raskt, men med dagens GPRS-priser hos de fleste tilbydere, blir det innmari dyrt med overføring av mye data, som f.eks video og TV.

 

Tester av begge mobilene finnes bl.a på Amobils hjemmeside, på GSM Arena http://www.gsmarena.com/idx.php3 (6630 kun testet mht kamerafunksjon) og Mobile Review http://www.mobile-review.com/review-en.shtml

 

Lykke til med valget; det blir sikkert ikke lett, men det er ditt problem :thumbup:

 

Mitt også, hver gang jeg skal ut og handle en ny. Den perfekte mobil er vanskelig å finne. Mye har jeg lett og mye har jeg prøvd, men har ennå ikke funnet den optimale mobilen for meg.

Lenke til kommentar
hva med den 3230? tror dere at den blir bra?

Ja, jeg tror denne bil bli bra. Men igjen, batterikapasiteten på denne vil nok ikke være så mye bedre enn den er idag. Men 3230 er en billig og bra mobil utifra specsene hvertfall. Så å vente på den kan nok kanskje være lurt hvis man ikke har flust med penger :)

Lenke til kommentar
hmm..om man allikevel skal høre på musikken med hodetelefoner har det vel ikek no å si om de er stereo eller mono? eller er jeg bare dum nå  :blush:

Du er ikke dum. Det er helt individuelt om man trenger stereo eller klarer seg godt med mono. Musikken blir jo mer levende i stereo, men ikke alle synes det har så mye å si når man lytter på musikk på mobilen. Det spørs også hvor mye man kommer til å benytte telefonen til musikkavspilling.

Lenke til kommentar

eviegirl:

 

Dersom du har mp3-spiller fra før vil det kanskje bety mindre hvor god mp3-spilleren i mobilen er. Dessuten tror jeg du kan stille inn lyden bedre i en ren mp3-spiller enn i en telefon med mp3-spiller.

 

En ren mp3-spiller vil nok sikkert gjøre det mulig å velge blant ulike hodetelefoner. De har vel en minijackplugg, noe som er meget uvanlig på en mobiltelefon. Valgmulighetene med hensyn til hodetelefoner blir deretter.

 

jalleks:

 

Har den stereo? Mener å ha lest at den ikke har det... Men på Nokias hjemmeside står det ikke spesifisert uansett. Har den stereo mp-3-spiller, er 3230 blitt en sterk kandidat for mitt vedkommende. Når den kommer.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...