Gå til innhold

Trenger forslag til beste datablad/tidskrift NÅ!


Anbefalte innlegg

Kun timer igjen til åpning av julegaver. Trenger nødhjelp NÅ!

 

Sønnen min går på IKT driftsfag og skal ut praksis til høsten.

Ønsker å gi han et abonnement på et bra datablad (hardware.no er flott, men det er OK med noe du til og med kan ta med deg på WC.

 

Selv foretrekker jeg de tyske PC Welt og Chip - de dekker store områder faglig, inneholder mye DIY tips og er dønn seriøse. Problem: Sønnen min kan ikke tysk!

 

Hva er best norske blader for en som skal arbeide med faget. Hvis det finnes noe bra da :p -

Hva er ev. beste alternativ på engelsk? PC World?

 

Grunn til at jeg må spørre er at jeg de siste årene har bodd på Gran Canaria. Jeg har med andre ord ikke peiling på hva som finnes.

 

Alle tips tas imot med takk. Behøver ikke være objektivt, men gjerne begrunnet! Linker til sider for abonnement er hjertelig velkomne!

 

På forhånd takk.

 

SyrinxGC

Endret av SyrinxGC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da det ikke skjedde så mye her, tok jeg en telefon til en kompis som jobber med nettverk og IT. Han sa Hjemmep PC eller PC World. Tror jeg går for PC World. Takk for hjelpen til de som svarte!

 

Ha en riktig kald og god jul! Her er det 20 varmegrader og sol inntil for noen få timer siden (måneskinn for øyeblikket)

 

SyrinxGC

Lenke til kommentar
Da det ikke skjedde så mye her, tok jeg en telefon til en kompis som jobber med nettverk og IT. Han sa Hjemmep PC eller PC World. Tror jeg går for PC World. Takk for hjelpen til de som svarte!

 

Ha en riktig kald og god jul! Her er det 20 varmegrader og sol inntil for noen få timer siden (måneskinn for øyeblikket)

 

SyrinxGC

ville også gått for PC world!

 

off topic: jeg har tenkt å reise til grancanaria i feire nytt år osv!, hvor bør jeg dra? vet lite om den suppa med øyer som ligger der nede..

 

 

bryr meg lite om kultur osv..heh.. festing er det, det er snakk om her.. :)

 

takk for tips

Lenke til kommentar
Hva er best norske blader for en som skal arbeide med faget. Hvis det finnes noe bra da  :p -

Hva er ev. beste alternativ på engelsk?  PC World?

 

Det er også mulig å se litt lenger enn til blader som står på Narvesen. Hva med f.eks:

  • *
;login fra Usenix
* ACM Queue
* IEEE Computer magazine

Alle disse er laget for folk som jobber profesjonellt som driftere/system administratorer, noe som og gjør de litt mer krevende å lese.

Lenke til kommentar

Er ikke tyske PC Welt og norske/engelske PC world det samme? Altså at selskapet bak er det samme og at de publiserer mye av det samme stoffet bare oversatt. Så vidt jeg vet så får den norske redaksjonen mye stoff fra de utenlandske søsterbladene sine og skriver bare deler av bladet selv. Rett meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Er ikke tyske PC Welt og norske/engelske PC world det samme? Altså at selskapet bak er det samme og at de publiserer mye av det samme stoffet bare oversatt. Så vidt jeg vet så får den norske redaksjonen mye stoff fra de utenlandske søsterbladene sine og skriver bare deler av bladet selv. Rett meg om jeg tar feil.

Stemmer det. Alle "stammer" fra www.idg.no, som igjen er en del av www.idg.com og www.idg.net. Ganske så internasjonalt.

Lenke til kommentar
Er ikke tyske PC Welt og norske/engelske PC world det samme? Altså at selskapet bak er det samme og at de publiserer mye av det samme stoffet bare oversatt. Så vidt jeg vet så får den norske redaksjonen mye stoff fra de utenlandske søsterbladene sine og skriver bare deler av bladet selv. Rett meg om jeg tar feil.

Enkelte artikler kan være hentet fra utenlandske PC World-publikasjoner, men det aller meste produseres lokalt. Gjerne ikke mer enn 1-2 artikler pr. utgave som kommer fra andre.

Lenke til kommentar
Er ikke tyske PC Welt og norske/engelske PC world det samme? Altså at selskapet bak er det samme og at de publiserer mye av det samme stoffet bare oversatt. Så vidt jeg vet så får den norske redaksjonen mye stoff fra de utenlandske søsterbladene sine og skriver bare deler av bladet selv. Rett meg om jeg tar feil.

Enkelte artikler kan være hentet fra utenlandske PC World-publikasjoner, men det aller meste produseres lokalt. Gjerne ikke mer enn 1-2 artikler pr. utgave som kommer fra andre.

Du er ikke Clas Mehus tilfeldigvis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...