Gå til innhold

ps3 og xbox2 hva er vitsen uten hd plasmaskjerm?


Anbefalte innlegg

hva er vitsen med og feks kjøpe xbox2 eller ps3,når det du ser på skjermen ser ut som ps2 og xbox?.eneste måten og se forskjell mellom de (xbox,ps2) og xbox2,ps3 er vist du har en hd-plasma skjerm med over 1024*768 i oppløsning.

mange tror grafikken på xbox2 og ps3 blir utrulig bra,og det blir det vist du har en tv som kan utnytte de.

Endret av graks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Graks, det der var tynt!

 

For det første, så er det vel ingen som foreløpig har testet x2 og ps3 på en vanlig tv enda (har ikke sjekket dette, men antar det, siden de ikke skal komme før 2006)

 

For det andre, kommer begge konsollene til å ha mye bedre hardware og da også et bedre grafikkort (spill hl2 på din crt skjerm, med et GF4 kort, og så med et 6800GT, du ser forskjell, vel? uten å måtte kjøpe ny skjerm...)

 

At man burde ha en bedre LCD/plasma tv for å få optimal bildekvalitet kan nok hende, men at man ikke skal kunne se forskjell mellom ps2 og ps3 på en vanlig bilderørs TV nekter jeg å tro :mad:

Lenke til kommentar

Alle med litt vett i skallen burde jo skjønne at det vil være betydlig forskjell i grafikken uten å MÅTTE ha HD-TV...

 

Det er ikke bare oppløsningen som er avgjørende!

Vi kan vel være enig i at det er bedre "grafikk" på animasjonsfilmer som f.eks. "Nemo" og "Shrek", enn det er på ps2 spill? Og er oppløsningen større på disse filmene enn på PS2/Xbox-spill...?

Lenke til kommentar

Jeg vil uansett ikke tro at spillene vil ha noe spesielt bedre kvalitet på HD-TV om

de ikke har støtte for det. Det betyr at om ikke PS3 og Xbox 2 har støtte for

HD-TV, så vil ikke oppløsningen bli noe høyere på selve skjermbildet. Isåfall

så må også spillprodusentene ta dette i betraktning når de produserer spillene

o.s.v.

Lenke til kommentar

jeg digger "å" se "hermetegn" plassert i hytt "og" gevær. :!:

 

men "nok" om det, tilbake til "topic".

 

Neste generasjon konsoll"er" kommer ikke bare til å "ha" bedre "grafikk", men de vil også ha mer/raskere "minne", kraftigere prosessorer, pluss at flaskehalser vil fjernes. Dette vil da "føre" til diverse "fordeler"

 

Med thief3 som eksempel:

 

Isteden for å dele opp byen i 4-5 deler kunne hele byen vært sammenhengende uten "loading".

 

Isteden for de grusomme low-res teksturene som "er" å finne i dag, kunne en brukt høyoppløsningsteksturer, og dermed lage alt mye vakrere.

 

Isteden for modeller som danset pogo hver gang de prøvde å gå opp eller ned en trapp, kunne ressurser blitt brukt på å få de til å faktisk TRÅKKE på bakken.

 

Isteden for at vaktene skal traske rundt i en haug med lik og spør: "is someone there?", "Did you hear something?", kan utviklerne programmere bedre ai, som reagerer på spillverdenen på en mer overbevisende måte.

 

Dette er bare noen få eksempler på hva "vitsen" med kraftigere "konsoller" er, til tross for lav "oppløsni"ng.

 

Men du har selvfølgelig et "poeng", høyere oppløsning gir en masse bedre "spillopplevelse. " Men siden et spill er satt sammen av så mye mer enn "bare" "grafikk", så har ikke posten din så mye "mening".

Lenke til kommentar

hva f. skjer med " a?

 

og det er vel som rafael sier, at hvis spillene skal kunne spilles på HD-TV må man vel kunne velge resolusjon på spillet, akkurat som et spill på pc... dvs. spillene må ha støtte for det, noe som jeg ikke tror bli særlig aktuelt i 2006...

 

På markedet nå, er det VELDIG få HD-TVer, og foreløpig finnes det kun en eneste HD-TV kanal i hele Europa hvis jeg ikke tar feil? så hvis ikke dette tar av i vinkel, tror jeg ikke vi vil få se spill i HD-TV resolusjon med det første...

 

Bare se på utviklingen av plasma skjermer... De kom for en... tha... 3-4 år tilbake, de aller første?, og den dag i dag, har jeg enda til gode å i de hele tatt hørt om noen som har det, av de jeg kjenner eller veit om... Er enda mest bedrifter og slikt som kjøper inn plasma tver...

 

Sony/Microsoft kan umulig forvente at alle skal ha HD-TV om bare 1.5-2 år, når det kun er et fåtall som har plasma tv nå den dag i dag- 4 år etter de kom...

Lenke til kommentar

Jeg tror de nye konsollene vil ha støtte for HDTV. Og da vil nok spillene også ha støtte for det.

Husk også at konsollene skal ha 5 års levetid, og da er vi i 2011...

Og nå er det vel også slik at europa henger litt etter i forhold til amerika når det gjelder HDTV.

Dessuten har det skjedd mye i det siste når det gjelder plasma. De billigste 42" blir jo annonsert for 14.000 på tv nå, så at man får ekte HDTV til en grei penge om 1,5-2 år tviler jeg ikke på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...