Gå til innhold

TEST: GeForce 6800 og 6800 LE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt to av 6800le kortet på tilbud og gleder meg til å teste det. Skal selvfølgelig softmodde til 16 pipelinesog da blir det nok litt heftigere :) Takler ikke kortet det, så blir det nok å benytte seg av 14-dagers returrett :)

Dette var ve egentlig sløsing av frakt pener da, for de versjonene av le komplettr seler nå kan ikke åpne 16, bare 12, men hvis du prøver gjelder ikke returretten lenger.

Btw hvis det går å returnere for deg har jeg også lyst å prøve. Det var ikke så bra som jeg venta. Er ikke noe kjempekort når du bare får den opp på 12x1,6. :no:

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt to av 6800le kortet på tilbud og gleder meg til å teste det. Skal selvfølgelig softmodde til 16 pipelinesog da blir det nok litt heftigere :) Takler ikke kortet det, så blir det nok å benytte seg av 14-dagers returrett :)

Dette var ve egentlig sløsing av frakt pener da, for de versjonene av le komplettr seler nå kan ikke åpne 16, bare 12, men hvis du prøver gjelder ikke returretten lenger.

Btw hvis det går å returnere for deg har jeg også lyst å prøve. Det var ikke så bra som jeg venta. Er ikke noe kjempekort når du bare får den opp på 12x1,6. :no:

Er uenig. Får du 'bare' får 12x1,6, så er det fortsatt et kjempekort for penga.

Selv kjører jeg 12x1,6 og 350mhz/850Mhz stabilt på mitt nye Gainward 6800LE

 

Skal prøve 16x1,6 når rivatuner 15.3 kommer.

Lenke til kommentar
God test! Ble overraska over hvor godt 6600GT gjorde seg mot 6800LE. Kan det skyldes GDDR3 mot GDDR1?

 

Takler ikke kortet det, så blir det nok å benytte seg av 14-dagers returrett :)

 

Takk for at du gjør det dyrere for oss andre å handle da...

Å du syter som vanlig over at andre forbrukere benytter seg av en lovpålagt forbrukerrett :thumbdown: Se heller på bjelken i ditt eget øye før du ser på splinten til andre.

 

Om man ikke får låst opp 6800le så er det jo ikke noe spesiellt bra kort i forhold til 6600gt, og i mangel på tester av disse korta opp mot hverandre sånn som vi fikk nå så er det mange her på forumet som blir "lurt" av å lese her at alle tror det går å låse opp 6800le og nu korta. Kjøpte selv et 6800le for ca 1mnd siden etter å ha lest masse tråder her med folk som hadde fått det til. Virker som det stort sett bare er de som får det til som poster, mitt kort funka ikke med noen pipes ekstra. Valgte også å benytte meg av angreretten ettersom 6800le såvidt var bedre enn 9800pro@xt. I stedet har jeg valgt å gå for et ekte 6800gt med 16pipes og 1000mhz minne.

Men ingen webshopper har sagt/garantert at dette er mulig ,skal de da bli skadelidende fordi dere ikke får eventuelle modds til å funke ?

:no: Ser ikke noen lovpålagt forbrukerrett i dette , ser det heller som en ytnyttelse av systemet som i neste omgang kan føre til strengere regler og ferre rettigheter nettop fordi enkelte tøyer grensene .

Jeg har da aldri sagt at noen webshopper har garantert dette. Men det er vel fakta fan at nesten alle som kjøper 6800le kjøper det for å modde de siden ytelsen ikke er bedre enn på de billigere 6600gt korta.

 

Og om dette ikke går og jeg ikke får det produktet JEG hadde håpet på så er det ingen som har noe med å flame meg og andre som sender kortene tilbake. Vi må da betale portoen begge veier selv og webshoppene selger kortene demobrukt og taper ikke mye. De har tross alt fortjeneste i utgangspunktet. I tillegg må man jo vente flere uker på å få igjen pengene. Mine penger ble brukt på et vannkjølingssett i stedet fra samme webshoppen så syns ikke synd på de. Dette er første gang på mine ca 10 år med handling av datadeler at jeg returnerer et produkt.

Skulle ellers bare mangle at du/dere ikke skulle betale frakt begge veier og jo webbutikken taper penger uansett for å selge en vare som demo bare fordi enkelte kunder mener de skal kunne ekperimentere med deres varer og lykkes ikke ekprimentet så får butikken ta støyten . slike holdninger er meningsløse og vitner om dårlige holdninger overfor andre samtidig som dette er å utnytte systemet , derfor blir jeg ikke overrasket om våre rettigheter blir innskrenket .

 

Men nok off topic om dette . :xmas:

Lenke til kommentar

Nå har man faktisk ikke denne 'lovpålagte retten' lengre, dersom man prøver å modde kortet :roll:

men så kan det heller ikke bevises at kortet har vært forsøkt softmoddet, da med en gang du tar ut kortet, så går det tilbake til std.

nei.... med mindre 6800le er helt forskjellig fra 6800nu så gjør det faktisk ikke det,men ved sletting av rivatuner\tilbakestilling i rivatuner og os reinstallasjon så hender det.

 

har tatt ut mitt 6800 mange ganger er samma når jeg setter inn igjen

Endret av F-14
Lenke til kommentar

På de nyeste kortene kan man ikke åpne pipene med rivatuner 15.2 ved hjelp av GUI'en/menyene, men dette har blitt fikset i 15.3 som kommer i slutten av desember.

 

Jeg har selv et helt nytt kort og kjører 16x1,6 ved hjelp av "RivaTuner.exe /wrc020,0 /wrc024,0 /wrc028,0 /wrc02c,0 /wr1540,13f0f /rr1540" - men denne metoden er IKKE annbefalt i følge duden som laga rivatuner.

 

Jeg tar ikke ansvar om dere prøver denne metoden og fucker opp korta deres.

 

Vent på 15.3 folkens. Kommer snart. Ekke verdt å hore opp kortet pga dårlig tålmodighet.

Mere info kan dere finne på guru3d.com hvor duden som laga rivatuner henger.

 

Ja, jeg suger i norsk.

Endret av phatsam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Denne tror jeg MANGE har ventet på! Bra igrunn at den kom ;)

Ja, takk for denne testen :thumbup:

Nå er det litt klarere hva som er det beste kjøpet (for meg).. det er 6600GT (pris<->ytelse).

Å klage på tester/test fordi resultat av evt. softmodd ikke ble tatt med er for drøyt (etter min mening).

Det er nok å lese her i forumet at det er ett sjansespill som *kan* gi meget god uttelling.. og da har man gjort ett godt kjøp..

6600GT er mer "safe"...

:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Det er ikke minst særdeles naivt å tro at du skal kunne fare som du selv vil, og fungerer det ikke, ja så får andre rydde opp og gi DEG pengene tilbake.

 

Og om dette ikke går og jeg ikke får det produktet JEG hadde håpet på så er det ingen som har noe med å flame meg og andre som sender kortene tilbake. Vi må da betale portoen begge veier selv og webshoppene selger kortene demobrukt og taper ikke mye. De har tross alt fortjeneste i utgangspunktet.

 

Største sprøytet jeg noengang har hørt. Webbutikker opererer med svært lave priser (sammenlignet med vanlige butikker, elkjøp o.l.) og har heller ei store fortjenester. Det er en ting som heter reklamesubsidier også..

Og som snekker'n sier, skulle det pinadø bare mangle at du betaler portoen for noe DU er selvforskjylt i. Når butikkene selger ting demobrukt, er dette som regel "langt" under salgspris så der har du den fortjenesten kasta ut vinduet pga. deg som ønsket å softmodde, men ikke fikk det til.

Alle vet/burde være kjent med hvilke rettigheter man som kunde og ikke minst hvilke normer enhver og en av oss ligger å ulmer under.

 

"Mommy, the world is cruel to me!"

 

Ha en fortsatt god jul.

 

Forøvrig, god test.

 

edit: syntaksfeil.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...