Gå til innhold

Gratis Nitrogen


Anbefalte innlegg

Jeg fikk vite at Norgesgass ASA på Rud (eller i nærheten) i Bærum gir bort Nitrogen fordi det skal legges ned. Eneste haken er at du må ha egen beholder. Jeg spurte hvor mye en liten beholder kostet og de sa det kostet sånn ca. 7500kr så da blir det ikke så billig hvis du ikke har det fra før.

Er det noen som vet noe mer om det?

 

 

Is lagd av flytende nitrogen er digg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Ma'anagal skrev (2002-06-05 16:33):

Jeg spurte hvor mye en liten beholder kostet og de sa det kostet sånn ca. 7500kr så da blir det ikke så billig hvis du ikke har det fra før.

Er det noen som vet noe mer om det?


Hvilken type beholder er det snakk om?

Er det spesielle krav som man må ha for å oppbevare dem, hvis ikke så er det jo en pris som er MEGET uaxeptabel.

Lenke til kommentar

Quote:


Kenny000 skrev (2002-06-09 16:47):

Dersom det er noen som har en slik beholder stående, burde de låne den til oveklokking.no, slik at de kan overklokke noe mer ekstremt enn vanlig!


 

Du må tenke på at man må ha en gigantisk beholder for og holde sytemet i gang.

Nitrogeneet fordamper jo.

 

Og jeg tror ikke hardware.no vil ødelegge hardwaren sin fordi det går tomt for nitrogern

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 10:40, TVPR skrev:

Quote:



Du må tenke på at man må ha en gigantisk beholder for og holde sytemet i gang.

Nitrogeneet fordamper jo.


Og jeg tror ikke hardware.no vil ødelegge hardwaren sin fordi det går tomt for nitrogern



 

*ahem*

Lukket system?

 

 

*ahem*

Trykk?

Lenke til kommentar

Blir systemet lukket forsvinner kjøle-effekten uansett. Nitrogenet må fordampe for at det skal kjøle, det er fordi det fordamper fort at det tar med seg mye varme på liten tid. Prøv å hel bensin på henda, det blir kaldere enn å hele vann på henda fordi bensinen fordamper mye raskere enn vann. Prøv å sprut litt flytende propan på henda, det blir også kaldt. Prøv å kjenn på boksen uten om å sprute, boksen har romtemperatur, så den teorien om lukket system suger. Lukket sytem kjølinga vill gitt opp når trykket blir for høyt til at nitrogenet kan fordampe (10sek?).

Lenke til kommentar

Quote:


TVPR skrev (2002-06-11 10:40):

Quote:



Du må tenke på at man må ha en gigantisk beholder for og holde sytemet i gang.

Nitrogeneet fordamper jo.


Og jeg tror ikke hardware.no vil ødelegge hardwaren sin fordi det går tomt for nitrogern



 

*ahem*

Lukket system?

 

 

Det må fordampe for og bli kalt.

Det koker og derfor blir det kalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...