Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den styggeste bilen du vet om?


Pixi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg veldig enig med friskies, det er jo imponerende at det altså har arbeidet 100 vis av menesker, disgnere, ingeører, markedskonsulenter og what not, også har man kommet frem til dette?

Den ser jo ut som de har begynt og lage noe, også ombestemte vi oss når halve produksjons utstyret var lagd.

 

Hva i alle dager er den hyllen foran frontruten?. Kan det være at dashbordet bare er montert feil vei, eller kanskje de hadde en hel masse kingsize varebil- fronruter til overs, og her kaster vi ingenting.

Nei den var ikke pen gitt. Lurer på om de som kjøper den syns det... (kanskje det er en ekstremt bra bil?)

Lenke til kommentar

Multipla har et design som engasjerer folk, stygg eller pen. I motsetning til store deler av den asiatiske og tyske bilindustrien som bare spyr ut kjedelige såpestykker uten særpreg for å ikkje støte noken vekk. Italienerene våger i hvertfall å designe biler uten om det vanlige, bare synd at dei bomma med Multiplaen etter mi meining.

Lenke til kommentar

Så du påstår at f.eks Audis nye "store", avlange grill ikke har et eget særpreg?

Hvis du ser på helheten så er det ikke noe "unikt" med Audiene nei. Pene biler, greit nok. Men ikke noe iøyenfallende. Der scorer Multipla høyere mener jeg. De fleste biler innenfor sine klasser ser relativt like ut idag, det er sånn det blir når man skal ta hensyn til ting som aerodynamikk og fotgjengere osv osv.

Lenke til kommentar
Men folk kjøper den jo. ;)

Saken er at Fiat Multipla har vist seg å være en dritbra bil - både mtp. kjøreegenskaper, plass og kvalitet. Dette er både tyskerne (de pleier å være nådeløse), engelskmennene samt norske bilmedier enige om.

 

Nå er jeg overhodet ingen stor tilhenger av Fiat. Men har lest litt om historien om Multipla i ren nyskjerrighet. Nå kommer det en ny Multipla (eller er den her allerede?) som har et langt penere utseende. Fiat fant visstnok ut i etterkant av de gode kritikkene at det som manglet var et spiselig utseende...

 

Bilverdenen er rar... :p

Endret av MyClassicT68
Lenke til kommentar

Hva som er en pen bil kommer ann på hva du legger i pen, noen syns EVO er fin, andre syns den er stygg. En supersportsbil er ikke nødvendigvis pen den heller. Ofte kan man si mye om designet på en supersportsbil, men design havner langt ned på lista over hva som er prioritert...

 

Fiat har faktisk truffet med den bilen, ja den er stygg, men den skiller seg ut og du vet at det er Fiat du ser på...all PR er god pr. Imotsetning til Audi som feks. har veldig like biler.

 

Cadillac skiller seg og fra mengden med sine linjer, noen syns det er stygt, på samme måte som noen syns det ser pent ut.

Lenke til kommentar
Smaken er som baken. Jeg syns X5 er ganske tøff, men X3 er i mine øyne en stygg bil. Spesielt overgangen mellom forskjermene og blinklysene foran, frontlyktene og hele hekken. Liker heller ikke måten panseret begynner i grillen.

Smaken er som baken ja.

 

Du forteller da ialfal hvorfor du ikke liker bilen.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...