Gå til innhold

Ny AMD 64 (939) er fersk på AMD Hjelp


Anbefalte innlegg

Pcen skal hovedsakelig brukkes til spill og overklokking :D

Tenke på dette. + et 6800GT eller det nye fra aopen med 2*6600gt i et kort

 

Har dette fra før

CPU kjøler Zalman 7000bcps alcu den holder vel

Kabbinet chiftec dragon har lyst til og bytte det ut men får se litt på hva den totale prisen blir

sjerm,mus og tastatur dvd rom og cd brenner

 

Er det minnet jeg har valgt bra? Tror det kjører på 2,5 3 3 7 fant ikke noe serlig ut om det bare 2.5 også ikke noe mer.

Det går an og justere ned minne til FSB ratioen eller hva det heter slik at minne kan kjøre 250*2 men prossesoren 280*9 eller hvordan det er?

Hva slags CPU burde jeg kjøpe 3000+ 3200+ og 3500+ hva er forskjelen untatt klokke frekvens da?

Er strømforsyningen ok? så en test her

 

Kom hjeerne med andre oppsett men ikke p4 eller ATI sjermkort orker ikke masse ATIvs Nvidea og P4 vs AMd

Endret av MonkyBOY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp 3200+ cpu`en. Ikke så veldig dyr men veldig bra. skal du opp til 3500+ så må du legge ut ca 5-600kr mer. og eg syns ikke det er verdt prisen i forhold til ytelse.

 

ville gått for det 6800gt korte ja :) fin måte å oppgradere på seinare er jo da å kaste inn et til av samme sorten (SLI hovedkort)

 

ram lar jeg någen andre ta seg av :)

Lenke til kommentar
ville gått for det 6800gt korte ja :) fin måte å oppgradere på seinare er jo da å kaste inn et til av samme sorten (SLI hovedkort

Og så må du minne trådstarter om at hvis han skal oppgradere sånn som du sier så må han ha et kort med kontakter for SLI. Og så er det spørsmål om nårtid det kan skaffes.... :hrm:

Det er mange useriøse anbefalinger i omløp.

 

Edit: Ta en titt her da .........................

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
ville gått for det 6800gt korte ja :) fin måte å oppgradere på seinare er jo da å kaste inn et til av samme sorten (SLI hovedkort

Og så må du minne trådstarter om at hvis han skal oppgradere sånn som du sier så må han ha et kort med kontakter for SLI. Og så er det spørsmål om nårtid det kan skaffes.... :hrm:

Det er mange useriøse anbefalinger i omløp.

Nå er det faktisk trådstarter selv som foreslår et SLI-hovedkort da... :)

Lenke til kommentar
Nå er det faktisk trådstarter selv som foreslår et SLI-hovedkort da... :)

Ja, og såååå ...Hva anbefaler du....???

Om du skal komme med et poeng så må du i det minste klare å linke til rett sted slik!

 

Heh...min anbefaling ser du over, men jeg kan gjenta den om det blir enklere for deg: istedenfor å kjøpe sli hovedkort og 2x6600gt så synes jeg det er bedre å kjøpe et sli hovedkort og et 6800gt...

 

...hvorvidt trådstarter ønsker å vente på nForce4 med SLI eller ei får være opp til han...

Lenke til kommentar
ville gått for det 6800gt korte ja :) fin måte å oppgradere på seinare er jo da å kaste inn et til av samme sorten (SLI hovedkort

Og så må du minne trådstarter om at hvis han skal oppgradere sånn som du sier så må han ha et kort med kontakter for SLI. Og så er det spørsmål om nårtid det kan skaffes.... :hrm:

Det er mange useriøse anbefalinger i omløp.

 

Edit: Ta en titt her da .........................

Useriøse forslag, alle forslaga er vel gode.

Det er vel kjøper som avgjør hva som er bra og ikke, siden han har postet et innlegg her forventer han sikkert at vi skal komme med noen forskjellige forslag.

 

Ville også foreslått Nforce 4 med SLI sloter, det forventes å komme til Norge innen en måned ifølge webshopene.

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar

Okei Da blir det et 6800gt når det kommer seg ned i pris

hva er biligste nå? i følge prisguiden 3800kr

så det geil minnet noen som hveit hva laytecyen er hveit bare at det er 2.5

Er det mulig og stille Minne:FBS ratio på nforce 4? Vil ha mye mhz men gode timigs på minnet. Holder vel med ddr 500mhz eller pc 4000 da er jo geranti åpå den hastigheten også?

 

Blir sikkert MSI hovedkortet 1800.-

Sjermkort ca 3500.-

PSU ca 600.-

CPU 3000+ er det like greit som 3500+eller 3200+ hvis man skal klokke? 1300.-

Og et billig kabbinet for ca800 uten PSU helst aluminium

Geil minne 1700 2*512mb

 

blir vel

1800

1700

600

800 kabbinet

3500

= 8400 ikke så dyrt det

enter nok til prisene har synket en del slik at det blir rundt 7000

trenger kansje ny sjerm snart blir fort 2000-3000 lapper da kjøper jo LCD da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...