Gå til innhold

PC til rundt 20000kr - Mitt oppsett, se siste post


Anbefalte innlegg

Kan slenge på ett til 6800ultra på et senere tidspunkt når det blir behov for det

Er den OCZ rammen der bedre til mitt system?

 

-Punk

enig med deg

Men ville heller ha kjøppt eit slikt skjemkort : X850XT

bedre ytelse og mindre bråk + at det er veldig få som har det.

Men så går ikke radeon i SLI og på et senere tidspunkt må han kjøpe 2 ULTRA.

Og det kan koste dritmye.

 

 

Offtopic: hvordan er det å klokke kort i SLI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne strømforsyningen din lurer jeg litt på. Har ikke sett den før noe annet sted. Kan ikke si det virket dårlig med 14dB og 480W, men er det ikke for godt til å være sant? :hmm:

 

Selv ville jeg kanskje valgt en Fortron-Source 400W, den burde klare oppsettet ditt. :yes:

 

Men til deg og alle andre: Si fra om jeg er helt på jordet her, for hvis denne Hiper PSU'en virkelig yter bra, vet jeg hva jeg kommer til å kjøpe i allefall. ;)

Lenke til kommentar

2x 6800GT kort i sli er bare såvidt tregere enn 2x 6800Ultra, bare sjekk testene på anandtech.com. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2284&p=7

Dessuten så kan du som regel uten problem klokke 6800GT kortene over ultra hastighet, det har iallefall jeg gjort uten problemer med 2 forskjellige GT kort.

 

Når det gjelder strømforsyning må du ha masse watt pga 2 skjermkort som drar veldig mye effekt. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2284&p=5

 

Jeg hadde nok prøvd å funnet en strømforsyning som klarer mer enn 500W, når 2 Ultra SLI kort en peak effekt på 329W alene uten å tenke på resten av komponentene i maskina!

 

Hvis du har for mye penger, bruk de på mer ram/større og flere disker istedenfor å kjøpe 2 ultra kort i SLI spør du meg.

Lenke til kommentar

balleklorin: iflg. Anandtech er det totalverdien de måler:

[...] we measured peak power consumption of the power supply for our test bed at both idle and load states.

 

Så 329W totalt.

 

Jeg ville likevel ikke prøvd meg med en strømforsyning på mindre enn 500W, det er tross alt kjekt å ha litt å gå på... ;)

Lenke til kommentar
Ser dette bedre ut?

 

CPU: AMD Athlon 64 FX-55 2.6 GHz Socket 939, 1 MB cache, BOXED

Hovedkort: Asus A8N-SLI Hovedkort S939 SLI, PCI-E nForce4 SLI, Dual-DDR, SATA, GbLAN, ATX

Strømforsyning: Hiper Strømforsyning Type R Rød ATX 480 W, 120mm Vifte (14db)

Harddisk1 (systemdisk): Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Hardisk2 (lagringsdisk): Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Ram: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L.

Skjermkort: Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 PCI Express,"Ultra/2600PCX",2xDVI,Retail

DVD-rom: BenQ DW1620 16X DVD±RW Dual Layer

Kabinett: Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

Mus: Razer Diamondback Magma 1600dpi, Optisk Mus, USB

Tastatur: Logitech Media Keyboard, Sort,PS/2

 

Kan slenge på ett til 6800ultra på et senere tidspunkt når det blir behov for det

Er den OCZ rammen der bedre til mitt system?

 

-Punk

Bra oppsett! Men jeg ville heller gått for dette hovedkortet, og kanskje en NEC 3520A eller Plextor PX-716A. Angående strømforsyning ville jeg nok valgt Antec, OCZ eller Enermax.

Lenke til kommentar

Vel en ting er sikkert, du kommer til å blåse det meste av kompisene av banen på neste lan med det oppsettet der :yes:

 

Hvis jeg skal sette fingeren på noe, og da tatt i betraktning at du faktisk har for mye penger, så må det være å slenge på en Raptor disk til, for så å kjøre de i Raid for økt ytelse på systemet.

 

Jeg har veldig lite erfaring med Keytronic tastaturer, men den lille erfaringen jeg har har vært heller dårlig. Så hadde jeg vært deg hadde jeg heller ville gått for det nye Logitech tastaturet eller noe tilsvarende.

 

Du har heller ikke nevnt noe lydkort, så enten har du glemt det eller du har tenkt å bruke det innebygde. Tenkte bare jeg skulle nevne det i tilfelle du hadde glemt :)

 

Lykke til med byggingen, det blir utvilsomt morro :D

Lenke til kommentar
Vel en ting er sikkert, du kommer til å blåse det meste av kompisene av banen på neste lan med det oppsettet der :yes:

 

Hvis jeg skal sette fingeren på noe, og da tatt i betraktning at du faktisk har for mye penger, så må det være å slenge på en Raptor disk til, for så å kjøre de i Raid for økt ytelse på systemet.

 

Jeg har veldig lite erfaring med Keytronic tastaturer, men den lille erfaringen jeg har har vært heller dårlig. Så hadde jeg vært deg hadde jeg heller ville gått for det nye Logitech tastaturet eller noe tilsvarende.

 

Du har heller ikke nevnt noe lydkort, så enten har du glemt det eller du har tenkt å bruke det innebygde. Tenkte bare jeg skulle nevne det i tilfelle du hadde glemt :)

 

Lykke til med byggingen, det blir utvilsomt morro :D

Har tenkt å bruke det innebygde lydkortet, folk sier at de begynner å bli ganske bra nå.

Det med 2 disker i raid hørtes ikke dumt ut.

Vet du forresten hvor jeg kan finne den GS (Golden Sample) 430/1200 versjonen av det skjermkortet?

 

-Punk

Lenke til kommentar
Har tenkt å bruke det innebygde lydkortet, folk sier at de begynner å bli ganske bra nå.

Det med 2 disker i raid hørtes ikke dumt ut.

Vet du forresten hvor jeg kan finne den GS (Golden Sample) 430/1200 versjonen av det skjermkortet?

 

-Punk

Vel, innebygde lydkort var bra med nForce2 og nVidias SoundStorm brikke, men jeg kan ikke snakke for Realtec sin brikke som sitter på kortet som du skal kjøpe, jeg har veldig lite erfaring med dem, men en ting er sikkert...det er ikke SoundStorm :nei:

 

Hadde jeg hatt pengene til det hadde jeg nok gått for et Audigy kort, jeg har Audigy 2 selv og jeg må si at det er heftige effekter når du spiller spill som Half-Life 2 og APU'ens kraft virkelig får kost seg med environment sounds, EAX 3 osv :yes:

 

Dette er jo det siste og råeste på den fronten -> Audigy 4

 

Jeg aner ikke hvor du finner det GS kortet, men jeg antar at det bare er en skrivefeil på Komplett sine sider, og at det kortet som står der er GS kortet. Ring dem og spørr dem om det. Det koster det samme som GS kortet i AGP hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...