Gå til innhold

PC til rundt 20000kr - Mitt oppsett, se siste post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av mange "siste finpusser"

Fant ikke GS (Golden Sample) 430/1200 versjonen av skjermkortet i enkelpakke,

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester"

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX

Lydkort: Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk PCI Lydkort,THX,7.1,24-bit/192KHz

Strømforsyning: OCZ PowerStream strømforsyning 520W 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

Harddisk1 2 stk-raid (systemdisk): Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Hardisk2 (lagringsdisk): Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Ram: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L.

Skjermkort: Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 PCI Express,"Ultra/2600PCX",2xDVI,Retail (Usikker)

DVD-brenner: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Kabinett: Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

Mus: Razer Diamondback Magma 1600dpi, Optisk Mus, USB

Tastatur: Keytronic KT2001PRO Tastatur, Sort, PS/2

 

Pris: 20053,- :w00t:

 

Har bestilt den her vannkjølinga utenom, den var på juletilbud:

Thermaltake Big Water Cooler

Hvis du har erfaring med dette kjølesettet eller vet noe om det så hadde det vært fint å vite. Kan også hende at det ikke er kompatibelt med hovedkort/cpu, innlegg?

Skal slenge på et til 6800ultra kort når det blir behov for det.

Grunnen til det Keytronic tastaturet er fordi det har ikke alle de der tullknappene.

Er usikker på skjermkortet.

Noen flere forslag?

 

-Punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar

20 lapper til pc er bra butsjett i dag...Vis du skal overklokke hold deg borte fra geil pc3200 2 x 512 mb...de er bremseklosser...Og wd raptor diskene, de bråker ikke så mye, skru opp volumknappen når ssu spiller spill el. musikk...

 

den beste pc som alle liker,,,den er ennå ikke laget,,,,bare prøv!!!!

Lenke til kommentar

Meget bra oppsett, det må jeg si, men jeg ville ha byttet ut en ting, nemlig hovedkortet, gå for MSI NEO2 nForce 3 250, du vil ikke angre, men dette så ut som det mest fornuftige jeg har sett på lenge, du vil klare å klokke langt med det systemet :) Da trenger du heller ikke kjøpe lydkort, det har innebygget lydkort med 7.1 surround :) Skal selv skaffe meg det tastaturet ;)

 

Gl hf! :D

Lenke til kommentar
Meget bra oppsett, det må jeg si, men jeg ville ha byttet ut en ting, nemlig hovedkortet, gå for MSI NEO2 nForce 3 250, du vil ikke angre, men dette så ut som det mest fornuftige jeg har sett på lenge, du vil klare å klokke langt med det systemet :) Da trenger du heller ikke kjøpe lydkort, det har innebygget lydkort med 7.1 surround :) Skal selv skaffe meg det tastaturet ;)

 

Gl hf! :D

Det er ikke SLI støtte på det hovedkortet. Vil kunne ha muligheten til å kjøpe et til skjermkort å kjøre de i SLI når den tid kommer (forhåpentligvis veldig snart).

 

-Punk.

Lenke til kommentar
Meget bra oppsett, det må jeg si, men jeg ville ha byttet ut en ting, nemlig hovedkortet, gå for MSI NEO2 nForce 3 250, du vil ikke angre, men dette så ut som det mest fornuftige jeg har sett på lenge, du vil klare å klokke langt med det systemet :) Da trenger du heller ikke kjøpe lydkort, det har innebygget lydkort med 7.1 surround :) Skal selv skaffe meg det tastaturet ;)

 

Gl hf! :D

Ikke for å disse dine meninger, men jeg må bare spørre ... hvorfor?

 

Det du anbefaler er jo en downgrade i forhold til hva han er ute etter. ASUS er, hvertfall etter min mening, kongen på haugen når det kommer til hovedkort, og kortet han har satt seg opp er jo basert på nForce 4 brikkesettet, med støtte for PCIe SLI og dette til en pris som ikke er altfor avskrekkende. Det har jo også innebygget 7.1 lydkort, så det argumentet faller jo også bort.

 

Dessuten har han jo tenkt å kjøre dual SLI med tid og stunder. Bare en ting jeg vil be deg sjekke, og det er om grafikkortet du har tenkt å kjøpe faktisk støtter SLI, jeg beveger meg på tynn is nå, men jeg er usikker på om alle kort støtter det bare fordi de er PCIe.

Lenke til kommentar
Dessuten har han jo tenkt å kjøre dual SLI med tid og stunder. Bare en ting jeg vil be deg sjekke, og det er om grafikkortet du har tenkt å kjøpe faktisk støtter SLI, jeg beveger meg på tynn is nå, men jeg er usikker på om alle kort støtter det bare fordi de er PCIe.

Derfor jeg har skrevet "(usikker)" bak skjermkortet, er ikke sikker selv.

 

-Punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar

For å komme med en liten småforandringer...

 

NEC'en er vel og bra, jeg satte akkurat sammen et stort anlegg av PC'er på jobben hvor vi valgte NEC'en som DVD-Brenner. Men jeg må si jeg angrer litt på at jeg foreslo den, den bråker noe helt hinsides. Plextor er mye dyrere men til gjengjeld også veldig støysvak :) Problemet er vel at de ikke har kommet med en Dual Layer brenner enda, derimot har de brennere med SATA grensesnitt men da bare i 12x foreløpig ;)

 

EDIT : Har sjekket saken litt, fant ingen info om Ultra på hjemmesidene til Gainward, men derimot fant jeg om GT, og det skulle forundre meg stort om Ultra ikke støtter SLI.

 

Gainward

 

Under Chipset Features står følgende - " NVIDIA's SLI™ multi-GPU Dramatically scales performance by allowing two graphics cards to be run in parallel"

Endret av NeoTech
Lenke til kommentar
EDIT : Har sjekket saken litt, fant ingen info om Ultra på hjemmesidene til Gainward, men derimot fant jeg om GT, og det skulle forundre meg stort om Ultra ikke støtter SLI.

 

Kan bekrefte at Ultra støtter SLI Gainward Ultra/2000-series og Komplett

 

Jeg skal handle tilsvarende utstyr som deg, d jeg ville vurdert er om denne strømforsyningen er "bedre"? støyer jo mindre... Får ikke bestemt meg selv engang for hvem av de jeg skal ha. :roll:

Lenke til kommentar
EDIT : Har sjekket saken litt, fant ingen info om Ultra på hjemmesidene til Gainward, men derimot fant jeg om GT, og det skulle forundre meg stort om Ultra ikke støtter SLI.

 

Kan bekrefte at Ultra støtter SLI Gainward Ultra/2000-series og Komplett

 

Jeg skal handle tilsvarende utstyr som deg, d jeg ville vurdert er om denne strømforsyningen er "bedre"? støyer jo mindre... Får ikke bestemt meg selv engang for hvem av de jeg skal ha. :roll:

Hei, er du helt 100% sikker på at alle 6800ultra kort støtter SLI?

 

-Punk.

Lenke til kommentar
Hei, er du helt 100% sikker på at alle 6800ultra kort støtter SLI?

JEPP

 

These PCI Express-based GeForce 6 Series GPUs support SLI technology:

# GeForce 6800 Ultra :thumbup:

# GeForce 6800 GT

# GeForce 6800

# GeForce 6600 GT

 

SLI Technology

NVIDIA® SLI™ (Scalable Link Interface) technology takes advantage of the increased bandwidth of the PCI Express™ bus architecture, and features intelligent hardware and software solutions to deliver earth-shattering PC performance in a multi NVIDIA GPU solution. NVIDIA SLI solutions include the PCI Express versions of GeForce 6800 Ultra, GeForce 6800 GT, GeForce 6600 GT. GeForce 6800, and the NVIDIA nForce4 SLI MCPs.

 

Du kan jo ta en titt på dette kortet som det var henvist til tidligere. Anbefaler deg og lese testen av Hardware-test.dk.

Komplett vannkjølingssystem følger med, litt dyrt da :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...