erikos Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 (endret) Det kommer altid en ny løsning BitTorrent has quickly become one of the most popular P2P protocols on the Internet. In terms of bandwidth consumption, it is quite easily the most popular network, generating more Internet traffic than FastTrack or eDonkey2000. While BitTorrent is certainly efficient in distributing large files across the Internet, it is plagued by one vulnerability - its reliance on centralization. The BitTorrent tracker, similar to a central server, has been the great weakness of any P2P network. Although BitTorrent trackers do not operate identically to indexing servers, they still act like traffic cops - directing traffic to their intended destination. .org, while not a tracker per se, still operates as a impromptu tracker as it points traffic to the actual tracker. Regardless, the bandwidth consumption remains enormous. This equates to prolonged searches, lengthy load times and other typical slow downs associated with the World Wide Web. One of the great resolutions to depending on centralized servers has been decentralization. Initiated by NullSoft's Gnutella, decentralized P2P networks have revolutionized file-sharing by making them impervious to "pulling the plug" as was Napster's and Scour's fate. This has long been a fear of many BitTorrent fans - pull the Tracker plug and there goes a portion of the network. However, it appears that .org has found a solution to this problem. Meet Exeem. Exeem is a new file-sharing application being developed by the folks at .org. Exeem is a decentralized BitTorrent network that basically makes everyone a Tracker. Individuals will share Torrents, and seed shared files to the network. At this time, details and the full potential of this project are being kept very quiet. However it appears this P2P application will completely replace .org; no more web mirrors, no more bottle necks and no more slow downs. Exeem will marry the best features of a decentralized network, the easy searchability of an indexing server and the swarming powers of the BitTorrent network into one program. Currently, the network is in beta testing and already has 5,000 users (the beta testing is closed.) Once this program goes public, its potential is enormous. For more information, read Google's search on "Exeem Endret 20. desember 2004 av erikos
josh909 Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Du ligger ca. 3 uker etter resten av verden. http://www.extremetech.com/article2/0,1558...2129TX1K0000532
j-- Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Det var en post her i går som 50brukere leste samtidig :O
Merlin Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Tviler på at Supr blir borte, de kommer tilbake, det gjør de hver gang
zepyrh Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=259513 Er vist stengt
Bruun Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Den og flere andre sider har blitt stengt etter MPAA (Movie Pictures Assosiation og America) sitt plutselige angrep mot Bittorrent-nettverket.
MMORE2001 Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 MPAA har vunne denna kampen men itkje krigen !
Sorce Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 vel torrentbits forsvant også.. rip. menne kommer oppgjen om et par dager.. bare putt et 2 tall etter navnet før .org.. ryktene sier iløpet av denne uka cheer =)
Bruun Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 (endret) De sidene som forløpig er tatt ned (som jeg har merka) er torrentbits og supernova. Noen som har funnet noen flere? Ikke post lenker til sidene, og vær sikker på at siden du nevner er lagt ned, dette forumet slår ganske hardt ned på deling av torrent-sider og andre ting som kan lede til piratvirksomhet! Endret 20. desember 2004 av Thompzen
Ancistrus84 Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 sistnevnte i din post er ikke nedlagt, men har byttet domene... Mer sier jeg ikke.
Bruun Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Takk for info! Da slettet jeg den fra min post og fortsetter som en glad bruker av den siden
-ɐMoԀ- Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 supernova er oppe den, men under et annet domene
rvenes Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 De sidene som forløpig er tatt ned (som jeg har merka) er torrentbits og supernova. Noen som har funnet noen flere? Ikke post lenker til sidene, og vær sikker på at siden du nevner er lagt ned, dette forumet slår ganske hardt ned på deling av torrent-sider og andre ting som kan lede til piratvirksomhet! Kan da vel dele lovlige ting der også? Kvifor kan dei ikkje gi linker til lovlige sider? Sånt mas da.
Stor Oddnoga Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Kan da vel dele lovlige ting der også?Kvifor kan dei ikkje gi linker til lovlige sider? Sånt mas da. Anbefaler deg å lese retningslinjene en gang til. Tydeligvis noe du ikke har fått med deg.
pev Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 (endret) s u p r n o v a.org er da oppe den.. Endret 21. desember 2004 av pev
auditman Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Dette er nok bare enda en hump i veien som snart er forsert. For 10 år siden var jo alle mulige rettighetshavere overbevist om at de om kort tid ville få slutt på all ulovlig deling av rettighetsbeskyttet materiale. Den gang dreide det seg vel om programvare for det meste. (se hvordan det gikk!) Nå vet ikke jeg hva de mente med "kort tid." Personlig mener jeg at spill, musikk og filmindustrien snart må skjønne at kundene deres ønsker en annen tilgjengelighet enn å stå i kø på ett eller annet kjøpesenter for å skaffe seg varene deres. Markedet for den type varer vil rett og slett laste det ned fra nett. Jeg mener at en xvid utgave av en film burde kunne lastes ned fra en eller annen moviesite for en 50 lapp, og en full cd i mp3 kvalitet til samme prisen. Så kan man heller betale 200 kroner for en full dvd utgave med ekstrastoff i butikken. Men inntil de respektive CEO`s skjønner dette, så antar jeg at nedlasting av filmer og musikk vil være gratis fra mer eller mindre ulovlige sites.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå