Gå til innhold

Gamecube - Anbefalinger!


Anbefalte innlegg

Morn ja!

 

Dama fant det naturlig og kjøpe Gamecube til meg til jul, siden hu veit jeg gleder meg som en nybakt rullekake til det nye Zelda. Hu skulle også kaste med et par spill - hvilke jeg måtte velge ut selv. (spennende julegave ikke sant?) Men det er lenge siden jeg har vært inne i konsoll-verdenen, så jeg er litt utafor.

 

Så kan noen komme med forslag på hva jeg MÅ ha av Gamecube spill akkurat i disse tider. Jeg greier selvfølgelig å researche litt selv, men det er mye bedre og få noen erfaringer fra dere her inne....

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev i en annen tråd nå nettopp:

 

Det kommer helt ann på hva slags spill du liker....

 

Uansett sjanger:

Pikmin 2 - Årets beste spill etter min mening. Genial vri på strategi sjangeren. Utallige timer single og multiplayer moro.

Wario Ware - Multiplayer moro. Årets sykeste spill.

Super Monkey Ball 1 & 2 - De essensielle singleplayer(1) og multiplayer(2) spillene.

Animal Crossing - Komminikasjons spill. EDGE kaller det verdens eneste virkelig voksne spill. Sær og barnslig moro totalt uten noe poeng. Men... Kan ikke nytes alene. Du må bo med noen andre som vil spille.

Ikaruga - Hardcore 2D shoot'em up på sitt beste. 2-player co-op er genialt. Sinnsykt vanskelig.

 

RPG:

Paper Mario 2 - Et av årets morsomste spill. Masse rare og absurde situasjoner og karakterer. Man trenger ikke være Mario fan for å forstå humoren. Genialt slossesystem, som blander action, stratefi, og mye humor.

Tales of Symphonia - Har ikke spillt det ferdig ennå, men hittil er jeg kraftig imponert. Tidvis utrolig vakker grafikk(Og tidvis bare grei nok, dessverre), flotte karakterer, godt slossesystem, og fet historie(Om ikke cut-scenene er helt topp)

 

Horror:

Eternal Darkness - Ikke perfekt, men helt særegent spill. Kanskje mitt favoritt denne generasjonen, bare på grunn av de fantastiske nyskapingene i story og stemning som spillet byr på. Helt unik og billig.

Resident Evil REmake og 0: Klassisk Survival Horror på sitt beste. Fantastisk grafikk, og stødig gameplay. 1'eren er skumlest, mens nummer 0 er enklest.

 

Action adventure:

Legend of Zelda The Wind Waker - Etter min mening det aller best 3D Zelda spillet, og denne generasjonens vakreste spill(Sammen med Ico). Et spill ALLE bør ha.

Metroid Prime 1 og 2 - Sci-fi adventures uten sidestykke. Hardcore spillbarhet, og fabelaktig stemning. Ikke for "casual gamers".

Beyond Good & Evil - Den aller beste Zelda-etterlikningen. Holder ikke standarden til Zelda, men kommer imponerende nærmt.

Luigis Mansion - Unikt spøkelsesjaktspill. Sært gameplay, men fantastisk givende når man kommer inn i det. Billig også.

   

Action platform:

Super Mario Sunshine - Ikke like bra som Mario 64, men nærmere enn noe annet spill har kommet

Wario World - Wrestling puzzle platform. Moro, sært, og kort.

Viewtiful Joe - 2D Beat'em ups møter Matrix. Sært, kult, og djevelsk vanskelig. Alle bør ha dette spillet.

Prince of Persia - Hakk og hopp i gamle Persia.

 

Sport\Racing\Fighting

1080 Avalanche: Snowboardracing på sitt beste. Ufattelig fartsfølelse og realistisk snøfølesle blandet med sinnsykt bra designete baner. Kort, men du blir aldri lei av å forbedre highscorene dine.

F-Zero GX - Denne generasjonens raskeste spill. Utallige timer gameplay med turneringer, story, og bygg dine egne skip. Djevelsk vanskelig, men verdt strevet.

Soul Calibur 2 - Kanskje denne generasjonens beste fighte spill.

Super Smash Brothers Meelee - Kaotisk og moro 4-player slåssing. 

Mario Kart - Mulitplayer moro.

 

Sikkert noen flere også som jeg ikke kommer på.

På den listen glemte jeg vel Metal Gear Solid: The Twin Snakes, i alle fall.

 

Håper det hjelper.

 

PS! Hadde du gått en side tilbake på forumet, hadde du funnet en tråd med akkurat samme spørsmål, omtrent.

Lenke til kommentar
Alle gamecube eiere med respekt for seg selv har komplett Resident Evil samling ;)

Har ingen av spillene jeg ;) liker ikke spillstilen, men skal selfølgelig skaffe meg 4'ern.

 

Derimot så har jeg vel de fleste andre store titlene, som jeg anbefaler.

 

- Zelda - Wind Waker

- Metroid Prime

- Metroud Prime 2 - Echoes

- Spiderman 2

- Star Fox Adventures

- James Bond - Everything or Nothing

 

kommer ikke på flere akkurat nå.

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg spilt Zelda: Windwaker til døde. Jeg har hatt gamecube før også skjønner dere. Starfix Adventures og Resident Evil har jeg også spilt til døde.

 

Men etter og ha lest alt dette her, så frister det egentlig mest med "Beyond Good and Evi, Prince of Persia eller F-Zero FX" ... tror mest på Beyond Good and Evil.

 

Eller hur?

Lenke til kommentar

Har du prøvd Sphinx and the cursed mummy?Det er nå i allefall et av de bedre spillene ute i hyllene(om man finner det ). Jeg registrerte at VG hadde det rangert på 4. plass over de beste Ps2 spillene i år.

 

I Sphinx får du Action ,eventyr og puzzles i store doser.Faktisk årets beste spill spør du meg!

Endret av avtalegiro
Lenke til kommentar
Har du prøvd Sphinx and the cursed mummy?Det er nå i allefall et av de bedre spillene ute i hyllene(om man finner det ). Jeg registrerte at VG hadde det rangert på 4. plass over de beste Ps2 spillene i år.

 

I Sphinx får du Action ,eventyr og puzzles i store doser.Faktisk årets beste spill spør du meg!

Takk for tipset. Hadde ikke hørt om det engang jeg. Men skal se litt anmeldeser rundt omkring. Ingenting som er bedre enn platofrm adventure på Gamecube. Kikker litt på Prince of Persia: Warrior Within jeg nå - ser kult ut det også.

Lenke til kommentar
Ja nå har jeg spilt Zelda: Windwaker til døde. Jeg har hatt gamecube før også skjønner dere. Starfix Adventures og Resident Evil har jeg også spilt til døde.

 

Men etter og ha lest alt dette her, så frister det egentlig mest med "Beyond Good and Evi, Prince of Persia eller F-Zero FX" ... tror mest på Beyond Good and Evil.

 

Eller hur?

F-Zero GX er sinnsykt vanskelig, men absolutt det spillet du kan få mest glede ut av. Du kommer ikke til å bli ferdig med det første. Og det er artig å lage egne biler.

 

Prince of Persia og Beyond Good & Evil er begge relativt korte, men gode. BG&E er ikke helt like godt som Zelda, men nærmt nok. Mange har sagt at det er et mer "voksent" Zelda, men story'en er egentlig mer barnslig enn Wind Waker. Anbefales likevel. Men pass på. det bruker et helt minnekort(59).

Lenke til kommentar
Kan anbefale Beyond Good & Evil. En perle av et spill!

Du mener det?

Åssen er gameplayet? Er det explore og løs oppgaver det er lagt vekt på, eller er det mer slåssing og lineart komme seg videre til neste level det er lagt opp til?

http://www.gamefaqs.com/console/gamecube/review/35909.html

 

Legger ved en link om hva spillerene selv sier om Sphinx.vet selv om noen jenter som har spilt det og de er iallefall enige om at det er et fantastisk spill, helt på høyde med de beste Zelda spillene.

 

Har selv også rundet POP og må si at det var et meget bra spill, men ikke i nærheten av dette(min mening).

 

Sphinx er todelt, når du spiller som mumien er det kun oppgaveløsning/puzzles.Med Sphinx er det litt mere action og"eventyr".

 

Kan også legge til at Beyond Good and Evil er veldig bra!!!!

 

 

lykke til med ditt spillvalg :dribble:

Endret av avtalegiro
Lenke til kommentar
Kan anbefale Beyond Good & Evil. En perle av et spill!

Du mener det?

Åssen er gameplayet? Er det explore og løs oppgaver det er lagt vekt på, eller er det mer slåssing og lineart komme seg videre til neste level det er lagt opp til?

Vel, du kan da lese på den linken som ble gitt i posten over.. men kan da ta det basiske..

 

Det er litt linært lagt opp, men ikke for mye. Du kan velge hvilke steder du kan gå for å finne såkalte perler. De ligger spredt rundt omkring.. Gameplayet er veldig godt, ligner veldig på Zelda stilen. Du skal ta bilder av dyrelivet og for det får du penger. Musikken er utrolig bra, spesielt ved bosskamper osv. Historien i spillet er også veldig bra, og en rekke scener vil få deg til å si WOW. Det gjorde det iallefall for meg ;)

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...