Gå til innhold

PX-716a .... noen erfaringer?


1morten1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Akkurat kjøpt en plextor px- 716a . Har ikke åpnet pakka enda og vurderer å ikke gjøre det. Har lest så mye rart om denne i ettertid.

 

Det er versjon TLA#0202 så skal vel være ny og forbedret.

 

Noen som har testet denne enda - med firmware 1.03?

 

Vurderer og bytte til en nec 3500.. Er det en vel så bra brenner til halve prisen? kan jo se sånn ut på papiret i alle fall.

 

Har vært veldig fornøyd med min gamle trofaste plextor cd brenner, men de holder kanskje ikke samme standard mere.

 

Ellers - finnes det brenner med dual layer og s- ata?

 

Takker for alle svar - Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=340098

 

Står en del der.

 

Har testet en del frem og tilbake med TLA 0202 og fw 1.03 i helgen - og må si meg skuffet så langt :(

 

Brenneren er halvparten så bra som BenQ DW1620 og koster det dobbelte - det er slik jeg ser det akkurat nå.

 

Finnes ingen double layer brennere med S-ATA enda, plextor kommer vel blant de første - Lite-On og LG holder også på å utvikle S-ATA modeller.

 

Et av problemene er at mange S-ATA kontrollere ikke virker med optiske enheter (Blant annet promise og highpoint sine kontrollere) som gjør at mange produsenter holder igjen produksjonen da de vet at de kommer til å få et helsikes kjør på support grunnet at kontrollerene ikke støtter optiske S-ATA enheter - noe som de ikke kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Det er normalt. For å få plass til alle mediekodene har plextor brukt mindre plass på å optimalisere hver medietype - med andre ord kuttet ut hastigheter som ikke "er nødvendige". Dvs 2x og 2.4x for de flaste plate typer.

 

Derfor er 4x minimum. Tror dog ikke dette vil skape problemer? De fleste nyere brennere jeg har hatt gir faktisk DÅRLIGERE resultat på 2x/2.4x enn 4x på nyere plate typer(8x sertifiserte eller bedre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...