Gå til innhold

Vampire: The Masquerade - Bloodlines


Anbefalte innlegg

Tja, har ikke spilt så veldig langt (er såvidt kommet til Downtown, altså andre byområdet) , så historien kan jeg ikke si for mye om enda. Men du har alle camarilla-klanene å velge mellom i starten. Dvs Ventrue, Tremere, Brujah, Malkavian, Toreador, Gangrel, Nosferatu. De har alle 3 klasser med disipliner/spells som er særegne for sin klan. Hver av disse klassene kan ha 5 spells.

Man har Seduction, Intimidation og Persuasion som globale skills bl.a., som gir ekstra dialogvalg hvis skillen er høy nok ift. personen du prater med. Åpner ofte for andre utganger på quests, og med høy seduction kan du forføre enkelte folk (står ofte i barer/klubber) og feede fra dem uten å bryte maskeraden.

Du kan bryte maskeraden inntil 5 ganger, og jo flere brudd du har, jo større sjans er det for at vampyrjegere dukker opp med fakler og whatnot. Noen quests gir deg Masquerade Redemption, altså du får tilbake tapte points. Du bryter den ved å feede i public, eller bruke offensive spells mens vanlige folk ser det.

 

Det er ikke så mye info om Sabbat-klanene foreløpig, annet enn at de er tullete gærninger som springer rundt og lager bøff. Det er jo forsåvidt sant, men de har jo et minst like innvikla politisk system som Camarilla i bøkene. Kanskje det kommer en Sabbat-addon kampanje engang.

 

Klaner som Ventrue og Toreador kan ikke feede på fattige/horer/rotter siden de er for sofistikerte (50% sjans for å kaste opp blodet faktisk), og dette er jo veldig itråd med bøkene. Men det er ikke så mye politikk annet enn å snakke med prinsen og få diverse oppdrag, og etterhvert velge om man vil være med cammy eller joine Anarch-gjengen. (tror jeg da). Jeg har lest alle bøkene så jeg har vel litt mere peiling enn den "normale" mann i gata om Vampire :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at loadinga i Vampire er som regel når man går inn en dør til ett nytt bygg, tar drosje til en annen bydel, altså steder der man ikke avbryter actionen for å loade. Iblant kan loading bli litt ofte (du drar fra en bydel til en annen, og sjekker alle klubbene/butikkene osv).

Andre ganger er det med relativt lang tid imellom, feks på missions.

Under loading står det også litt info om verdenen og klanene osv.

Har runda på tre forskjellige måter nå (3 slutter) - det skal visstnok være 4 eller noe... om du er tro mot Prinsen, eller Camarillaen generelt, sammen med Anarkene eller Kuei-Jin.

Har begynt på nytt med å spille Nosferatu, det blir mye sniking, det er jo brudd på maskeraden hvis mennesker ser deg, men fett. :thumbup:

Er forresten en ganske stygg bug under character-generation som lar deg nesten max'e ut endel av stats og skills, men det er for feiginger :tease:

Lenke til kommentar
hehe, takker for alle svar. Trur nok æ ønsker mæ det til jul ( er 16år ) :D

Ellers holder Gothic 2 fremdeles mål ;)

ja vet, men en fyr på Gamezone(bor i stavanger) sa at norge ikke tok det inn lengre. Har lett så å si overalt, men uten hell. Derfor må æ ønske mæ noe annet ;)

 

 

Det er stor synd og stor skam at det ikke tas inn til Norge lenger. Anbefaler dette spillet på det sterkeste. GameStop@Amazon

Lenke til kommentar
Har runda på tre forskjellige måter nå (3 slutter) - det skal visstnok være 4 eller noe... om du er tro mot Prinsen, eller Camarillaen generelt, sammen med Anarkene eller Kuei-Jin.

1. Holde deg til prinsen

2. Tremere Regent

3. Anarchs

4. Kuei Jin (eller no slik)

5. Helt alene

 

Jeg trur det er de forskjellige måtene å slutte spillet på.

Lenke til kommentar
Har runda på tre forskjellige måter nå (3 slutter) - det skal visstnok være 4 eller noe... om du er tro mot Prinsen, eller Camarillaen generelt, sammen med Anarkene eller Kuei-Jin.

1. Holde deg til prinsen

2. Tremere Regent

3. Anarchs

4. Kuei Jin (eller no slik)

5. Helt alene

 

Jeg trur det er de forskjellige måtene å slutte spillet på.

Og så har du det med om at du åpner sarkofagen eller ikke...

 

Det har forresten kommet en offisiell patch til spillet (1.2) som retter på mange av de mest game-stopper bugsene i spillet, bl.a Leopold-buggen. Men jeg har klart meg meget bra med dan_upright sin uoffisielle patch (kommet gjennom spillet med Brujah og Toreador.

 

Det som imidlertid gjør meg ganske irritert, er at Activision i Readme-fila påstår at alle ytelsesrelaterte problemer i VTM:B kun skyldes utilstrekkelig maskinvare. Hvor BS kan dette bli, når en PC som sliter med FPSen på VTM:B lekende lett klarer å kjøre Half-Life 2 med samme oppløsning og grafikkinstillinger? Selv Valve har innrømmet bugs relatert til Source, hvorfor gjør ikke Activision/Troika det samme med sin Source-implementasjon? Forsetter Activision slik - å ødelegge potensielt meget bra spill med rævva QA-testing og oppfølging - kommer de garantert til å hatet mer enn selv Electronic Arts...

 

Warlord Nazdreg: Jeg kjøpte mitt eksemplar hos EB Games på Kvadrat, har du vært der?

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Og så har du det med om at du åpner sarkofagen eller ikke...

Har ikke det noe med hvilken slutt du velger da?

Jo, sånn sett er det riktig. Men det som forvirret meg litt var at slutten ser ut til å bli den samme selv om du velger LaCroix eller Anarchs, og etter om man åpner sarkofagen eller ikke. En bestemt vampyr sier "Farewell, vampire" hver gang. Hva skjer med karakteren din i de tilfellene det ikke er klart hva som vil komme til å skje med ham/henne (beklager litt klosset formulering, prøver å unngå spoilers).

Lenke til kommentar

Det er drit kult. Holywod strøket er fett.

Strippe klubber som de ser strippere strippe for folk+++

 

SPOILER (muligens)

 

 

Var i et filstudio der folk i hemmelighet hadde lagd ulovlige filmer. Der så en mange lokaler med kamra med senger og det hele. Så et sted med et esel og kamera også, hehe. Kom videre til avlukk som ble brukt til å filme drap på de grusomste måter. Ett sted var det en plate med et høll i en viss tisse fant høyde. På siden de filma var det rester etter blod, grøss.

 

Masse kule ting å se rundt om en ser litt. Ikke for små barn da.

Lenke til kommentar
Har runda på tre forskjellige måter nå (3 slutter) - det skal visstnok være 4 eller noe... om du er tro mot Prinsen, eller Camarillaen generelt, sammen med Anarkene eller Kuei-Jin.

1. Holde deg til prinsen

2. Tremere Regent

3. Anarchs

4. Kuei Jin (eller no slik)

5. Helt alene

 

Jeg trur det er de forskjellige måtene å slutte spillet på.

kremt. slutt number fem (5) er da du slutter deg til sabbat bare som du er klar over det :whistle:

Lenke til kommentar
Har runda på tre forskjellige måter nå (3 slutter) - det skal visstnok være 4 eller noe... om du er tro mot Prinsen, eller Camarillaen generelt, sammen med Anarkene eller Kuei-Jin.

1. Holde deg til prinsen

2. Tremere Regent

3. Anarchs

4. Kuei Jin (eller no slik)

5. Helt alene

 

Jeg trur det er de forskjellige måtene å slutte spillet på.

kremt. slutt number fem (5) er da du slutter deg til sabbat bare som du er klar over det :whistle:

Jaja, det er fullt mulig, jeg bare tok ifra det jeg husker fra samtalen med han taxi-sjåføren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...