Gå til innhold

Treige skip i Pirates.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha spilt dette meget stemningsfylte og morsomme spillet har jeg irritert meg over en veldig frustrende ting. Ofte seiler skipet mitt forferdelig sakte, ja så sakte at det tok meg en "Thats 70's show" episode før jeg hadde klart å krysse Karibien. Hvorfor skjer dette?

Det kan ikke ha noe med at skipet har blitt skadet, for dette skjer uansett om jeg har vært i kamp eller ikke. Det skjer også med alle skip, ihvertfall de jeg har prøvd.

Jeg hadde klart å leve med det hvis det var sånn fra starten av. Men når jeg tilbringer mesteparten av tiden med normal rask fart, er det frustrende at jeg 30 % seiler treigere enn onkelen min sin robåt.

Så hvis noen har en forklaring på dette merksnodige fenomenet hadde det vært fint...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seiler du østover mot vinden? I så fall har du forklaringen der. Seiler du rett mot vinden går det rett og slett bare gudsjammerlig tregt. Hold et øye med hvilken retning vinden blåser, og forsøk å seile litt på tvers av dette. Men seiler du østover sliter du uansett.

Skrevet
Seiler du østover mot vinden? I så fall har du forklaringen der. Seiler du rett mot vinden går det rett og slett bare gudsjammerlig tregt. Hold et øye med hvilken retning vinden blåser, og forsøk å seile litt på tvers av dette. Men seiler du østover sliter du uansett.

Jeg prøver å følge vinden osv, men finner ingen logikk i det. Jeg kan mange ganger seile øst uten at det går saktere enn i andre retninger. Ofte går det treigt selv om jeg er midt i en storm, og det er ikke spesielt morsomt når jeg skal krysse Det Karibiske Hav.

Pirates har stort potensiale, men spillet har så mange irritrende momenter at jeg får fryktelig lyst til å knuse tastaturet. Likevel må jeg spille det om og om igjen.. ;)

Skrevet
Er spillet gøy.. Har veldig lyst på det nemlig ;)

Personlig synes jeg det er veldig gøy, til tross for at jeg sliter med en del BSODer... Men dette virker som om det er ATI relatert...

Når det gjelder trege skip, hva er det du gjør når du prøver å krysse karibien?

Man sakner farten når man er i nærheten av et annet skip man kan angripe, et av skipene i flåten din kan ha kjørt på et skjær og sier "wait for me" hele tiden etc.

Men ja, det virker som om det noen ganger er noe rart med vinden, men hvis du da foretar 2 slag (legger om kursen to ganger) ser det ut som vinden "fungerer" igjen...

Skrevet
Er spillet gøy.. Har veldig lyst på det nemlig  ;)

Personlig synes jeg det er veldig gøy, til tross for at jeg sliter med en del BSODer... Men dette virker som om det er ATI relatert...

offtopic: Bruker selv ATI uten problemer. :dontgetit:

Ontopic: Har ikke merket noe til dette selv, bortsett fra når man (prøver) seiler mot vinden.

Skrevet
har du nok crew til å drive skipet/skipene dine på full fart? Hvis ikke er nok dette synderen ;)

Det er nok problemet. Skipet er utrolig treig vis du har for få mannskaper.

Skrevet

Vet ikke om det har noe å si, men jeg føler i hvert fall at det går fortere å bare ha ett skip. I begynnelsen hadde jeg flere skip på slep og da tok det sinnsykt med tid. Nå seiler jeg bare med et skip og det går relativt fort.

Har kommet ganske langt i spillet, men sliter med å finne hideouten til han Mou???? (han som kidnappet familien). Har fått kartet og alt, men jeg bare går og går rundt i nærheten av den byen der det skulle ligge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...