Gå til innhold

Geforce 4 TI4200 vs Geforce4 MX420


Røbber

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TI 4200 er best (trur eg), men det er eit dritt kort. Kjøp nytt skjermkort!

Slutt å prat om ting du tydeligvis IKKE har greie på! :hrm:

"Kjøp nytt skjermkort!" Hva slags tåpelig råd er det? Hvis man ikke spiller de siste, nyesete og tyngste spillene,

er et ti 4200 fremdeles et godt kort, og er overlegent bedre enn mx420!

Ti 4200 har ikke hardware-støtte for directx 9.0, men er likevel bare marginalt dårligere enn et f.eks 9600 pro. :yes:

Lenke til kommentar

Vel, idag så kan du vel egentlig ikke så forskjellen er så stor i spill og slikt, da begge kort er gansje utdaterte, men da ti4600 var en slager var det stoor forskjelle på ti 4200 og et mx420\440\460.

 

For å si det sånn, jeg vil heller hatt et Geforce3 ti 200/500 enn et geforce 4 mx-kort i dataen.

Lenke til kommentar

Slap av litt no.

Jeg har selv et R9800XT kort i maskina med 939 3000+.

ska sett opp en maskin som ska stå som spille server og tenkte jeg sku ha det beste korte i den. ikke at det spiller så jevlig mye foskjelll når jeg ska sett den opp som en CS:S server da men. ska gi bort MX420 korte tenkt jeg eller bruk den til blink :)

Lenke til kommentar
TI 4200 er best (trur eg), men det er eit dritt kort. Kjøp nytt skjermkort!
Hvis du ikke har noe mer fornuftig å si til en som spør etter hva som er best av to skjermkort bør du heller holde kjeft.

 

 

hah, ti4200 rompepuler mx kortet!

Rompepuling kan jeg lite om, men jeg vet i hvertfall at det ikke inngår i vokabularet som tillates her på forumet.

På tide at et par stykker her tar en titt på innholdet under menyen til venstre der det står retningslinjer og nettikette.

Lenke til kommentar
Jeg har ti4200 og kjørte hl2 på medium uten lagg. Det er verdens beste skjermkort, jeg skal ALDRI bytte det ut.

Samme her, bare at jeg skal bytte det ut....

 

Det går helt fint å spille de nyeste spillene, så lenge man ikke er EKSTREMT kresen. HL2 kjører jeg helt fint, samme med prince of persia 2, lotr battle for middle-earth og cs source også. Ikke noe problem i noen av de spillene....

 

Ti4200= Knallbra kort for å være så gammelt.

Lenke til kommentar
Jeg har ti4200 og kjørte hl2 på medium uten lagg. Det er verdens beste skjermkort, jeg skal ALDRI bytte det ut.

ikke akkurat verdens beste skjermkort :p

men det funker helt greit på dagens spill, ikke med høye oppløsninger og høye innstillinger dog..

edit: et Ti4200 er overlegent alle kortene i MX serien, som bare er en videreutvikling av GF2 serien.

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

Forskjellen er vel (hvis jeg ikke er helt på jordet nå) at Geforce 4 TI4200 har støtte for Direct X8, mens Geforce4 MX420 kun har støtte for Direct X7.

Jeg tror også Geforce 4 TI4200 har støtte for Antialiasing, og pixelshading, noe som Geforce4 MX420 ikke har.

Geforce 4 TI4200 yter også bedre i spill en Geforce4 MX420.

Jeg har aldrig hatt et Geforce4 MX420, men jeg har hatt et Geforce4 MX440 og et Geforce 4 TI4200.

Forskjellen visuelt var enorm da jeg gikk fra MX til Ti, både visuelt og ytelsesmessig.

 

Edit: leif og lit mer tekst.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

geforce 4ti serien er konge, har hatt mitt ti4600 i snart 4 år.. kan også nevne at jeg kjører core 290@333 og minnet 600@775(!!!) har fått litt krøll med så høyt på minne men bare i enkelte spill som jeg egentli ikke spiller, men 766 går glimrende.. dette ble egentlig veldig offtopic.. men ville vell bare hyle ut at ti serien er veldig gode kort til gammle spill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...