Gå til innhold

Data og livets bekymringer..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Lautsprecher @ 17/12/2004 : 08:45)

Hovedkortet mitt røyk i går. Gjett hvem som ikke har det så fint.

damn, poste tråder på HW.no med defekt hovedkort

 

 

 

en ekte "nerd" har opptil flere pc'er :)

hehe, det er sant, har 4 for tia, 2 av dem er for salg på QXL ( http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15...um=1&Catg=11733 )

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
Skjønner akkurat hva du mener. Hvis f.eks. stormaskinen min (den jeg har alt av ting på, samt spillemaskinen, selvfølgelig selvbygd, se specs) blir rammet av en mystisk feil, må jeg fikse på den for å få ro i sjelen. For oss blir det gjerne sånn, for vi tar vare på datamaskinene våre på en helt annen måte enn folk flest. Vi bygger den opp fra grunnen av, konfigurerer maskinen vår selv uten noe preinstallert drit man får på f.eks. elkjøp/lefdal. Men dette gjelder også i den andre enden. Kan jo ta et eksempel:

På stormaskinen min bruker jeg Slackware linux som primæroperativsystem. Da jeg klarte å kompilere en helt ny kjerne med SMP/HTT-støtte, samt støtte for inntil 4 GB RAM, pluss at jeg plutselig fikk like god støtte for skjermkort/lydkort/TV-kort som i Windows, ble jeg i ganske godt humør. Jeg har prøvd å kompilere kjerne fra scratch før, men det har alltid gått rett i dass. Og da jeg fant ut at jeg tjente 20-30 GB på å omformatere lagringsdiskene til linux-filsystem, samt at linux-filsystemene ikke har fragmenteringsproblem, problemer med å behandle mange småfiler (80-90 GB med dem) og en partisjonstabell som plutselig forsvinner, samt bedre diagnoseverktøy, ble jeg også i ganske godt humør.

spør du meg- så høres det ut som om du ikke har vært ute å sett dagslys på en stund.

Lenke til kommentar
spør du meg- så høres det ut som om du ikke har vært ute å sett dagslys på en stund.

Joda, det har jeg. Ser dagslys hver dag, og drikker, fester og drar på byen i helgene når jeg har råd. Selvfølgelig murer jeg meg ikke inn på rommet, og datamaskinene mine er ikke livet. Har andre ting å fylle hverdagen med også.

Lenke til kommentar

De fleste på forumet har vel et spesielt forhold til pcen sin, det får jo vi tydelig bekreftet... :) Jeg kjenner meg igjen i nesten alles utsagn, blir frustrert og greier ikke sove hvis jeg ikke finner svaret på hva som feilier pcen når noe ikke fungerer som det skal! Å få ny hardware inn i pcen er jo bare HERLIG! Nesten som om hvis du har et barn, som har lungeproblemer og du får en operasjon på dette barnet, alle foreldre (Pc eiere) ville blitt henrykt og kjempe glad når barnet kunne puste fint igjen!

 

Hvorfor er det sånn egentlig? :roll:

 

-MortenGj

Lenke til kommentar

Jeg har bare hatt PC siden i mars, men har utviklet et sterkt avhengighetsforhold til den. Den er min venn, min elskede, og når noe er galt blir jeg deppa og rastløs. Det samme gjelder å miste nettet, det er smertefullt.

Elsker deg, vennen :love:

 

 

Disclaimer: Jeg har et liv i den virkelige verden også, og min post bør tas med en klype luktesalt.

Lenke til kommentar

 

Lautsprecher @ 17/12/2004 : 08:45)

Hovedkortet mitt røyk i går. Gjett hvem som ikke har det så fint.

damn, poste tråder på HW.no med defekt hovedkort

 

 

 

en ekte "nerd" har opptil flere pc'er :)

hehe, det er sant, har 4 for tia, 2 av dem er for salg på QXL ( http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15...um=1&Catg=11733 )

Har 3 pc'r.

 

2 stasjonære og 1 bærbar.

Nå er hovedmaskina nede pga defekt skjermkort og merker at det gneger meg.

Men fikk nytt skjermkort i dag! men får ikkje testa det pga eg ikkje er på samme plassen i dag. Blei plutslig i godt humør når eg henta kortet på posten.

 

Ellerså er laptopen god og ha! har noken boot problemer med main pc, men eg orka ikkje fixe det så lenge eg viste at eg ikkje kunne bruke maskina til meir enn det eg kan bruke laptopen til. Kunne jo bruke laptopen til meir. (mobility 9700 kort)

 

Merker også at eg blir meget forbanna på meg sjølv når eg glemmer og ta med strømadaptern til laptopen heim i helgene... TENK deg det limited use av den bærbare. Men har ordna det no, 1 stasjonær pc på kvar plass eg er (1 heime og ein der eg jobber) også har eg laptopen med meg nesten over alt, og vis main pc skulle falle sammen... altid kjekt og ha backup!

Lenke til kommentar
Jeg skjønner helt hva du mener. Dataen er selve livet.. Hovedkortet mitt gikk i dass for 1 månde siden, og jeg gikk rundt og var deppa konstant. Og nå som pcen virker igjen, så er jeg et "normalt" menneske. Når pcen ikke fungerer så har man likson INGEN TING finne på..

 

Dataen er blitt Nærmest som en del av meg....

 

[/sykt]

skummelt enig.. ;)

 

Data :love:

Lenke til kommentar

QUOTE

clvn @ 17/12/2004 : 08:28

Pc er jo mer avhengighetsskapende en dop, jo..

 

 

Det er faktisk sant inv_biggrin.gif Når du for eks spiller spill produserer kroppen mer av et hormon (husker ikke hva det heter) enn når du bruker dop thumbup.gif

 

Det er vel sakk om dopamin eller noe, det brukes av korppen som en "belønelse" når vi har prestert noe som er viktig og slik.

 

Har gått og trippa siden den 15. da jeg fikk vite at netshop hadde sent lcden min i posten, og dagen i dag tokk seg opp flere hakk da jeg fikk kobla opp en flunkende ny 1770 på skrivegordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...