Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleelever kastet av skolebuss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

TOk bussen på ungdomskolen selv. bråka aldri egentlig. bussen hadde flere folk på en det var lov til å det var alltid slosskamp om å komme inn først siden 10% fikk plass

husker en gang når en trykte på stopp knappen og bussen stoppa men ingen gikk av

vi sto der til en gikk av. lol stakkars type han måtte gå 4 km uten å ha gjort noe. dumt jeg ikke så hvem som trykte på knappen :shrug:

Lenke til kommentar

hadde en opplevelse som dette for noen uker siden.

 

Satt på en av nettbuss sine ruter. Skulle til skolen samme med en vennine. I samme buss var det en del elever fra 7.-9. klasse tror jeg.

 

det var nok en eldre dame, med noe problemer (jeg tar forbehold). Jeg legger merke til noen rare lyder fra en av guttene, men setter det ikke i sammenheng med noe, så fortsetter å snakke med venninen min.

 

Plutselig fyker den eldre damen opp der vi sitter og skriker ut "hvem faen er det som lager de lydene" "skal jeg slå til deg i ansiktet" "se å reis deg opp". Både jeg og venninen min kvekker til. Dette fortsetter, på et tidspunkt er hun ikke langt unna å anklage meg. (interessant, men hun var ikke langt unna å true meg i starten eller utover). De andre oppgir en av guttene som skyldig. Selvfølgelig stopper bussen (hvem kan ikke ungå høre det bråket), og sjåføren kommer bak.

 

Nå begynner pratet om å tilkalle politiet. For min del virker det rart å holde igjen en buss fordi noen lager puuh lyder (ikke seksuelle lyder altså). Aner ikke om de var myntet mot damen heller egentlig.

Det viser seg imidlertid at det ikke er første gang det skjer, men Norgesbuss sine ruter i samme område vil ikke gjøre noe med det.

 

har ikke sett damen på lenge, og gutten holder seg langt unna de lydene. Tror trusselen om politiet fra sjåføren sin side funket.

Men å true andre med bank/legmensbeskadigelse (er jo teknisk sett det) er litt drøyt syns jeg.

Lenke til kommentar

Dette minner meg om den mørkeste perioden i mitt liv, Hitra, skolebussen var et HELVETTE for meg der. Å bli mobbet på skolen var ingen ting sammen linget med alt på bussen. Og fjompenissen av en buss sjåfør overså alt. Nei, de trenger å bli kastet av, man skal ikke oppføre seg som drittsekker på en buss. Jeg blir like sjokkert når vi tar buss til ditten eller datten over at de bråker like mye som da de var 10år. Nå er jeg 14 og på 4 år så mener jeg man bør bli litt roligere. Heldigvis så er det ikke noe mobbing i klassen min i tr.heim.

 

Kort fortalt, kast ut bråkmakerene!

 

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar
For en gammel surpeis den sjåføren var. Her har unge mennesker med lite penger betalt i dyre dommer rett i lomme til det grådige busselskapet, også blir de rett og slett hutet av bussen av en gammel fjomp som ikke tåler litt normal støy!

Han burde mistet jobben på flekken. Hadde jeg bitt kastet av hadde jeg gått til søksmål på flekken!

Har ikke lest lenger enn hit, og da ble jeg litt forundra.

Leste du artikkelen? Hadde ikke han kasta dem av kunne det blitt en trafikkulykke!

Syns sjåføren gjorde det helt riktige, og at han må fortsette med det videre hvis det skjer flere ganger etter dette (som jeg ikke tror da).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...