Gå til innhold

Half Life 2 - Beste PC-spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
[litt av kvart]

men så er det viktigå huske på at verken far cry eller doom3 hadde som mål ha ha reallife grafikk.

Er ikke det målet som omtrent alle spill har da? Ser virkelig slik ut spør du meg.

Skrevet
Jeg er sterkt uenig i begge prisene.

Me2!!! :thumbdown:

Alle vet jo at DOOM3 hadde bedre grafikk, selv om at alt var så mørkt...

Dessuten har jeg ABSOLUTT ikke samme gjenspillsglede av HL2 som av flere andre spill...

Et spill som har en KJEMPESTOR gjenspillsglede, er Rome: Total War, som jeg syntes er et av de beste spill i år...

HL2 er bra, men ikke perfekt! Idiotisk å gi et spill 10/10. Det går for det samme med GTA:SA og Halo2, som også fikk 10/10. Det går jo ikke an! Fordi det betyr at det ikke finnes noen feil på spillet i det hele tatt, eller at spillet heller ikke har noen negative punkter!

Skrevet

Jeg synes det er strålende fortjent jeg.

Jeg kan ikke skjønne at folk synes Doom3 var bra.

Greit grafikken var bra, men den var repiterende og mørk.

Hl2 sin grafikk var varierende og det var gamyplayet også!

Skrevet

Enig. doom 3 var ikke all verden, men kom ikke helt som en bombe det heller. Nok ett eksempel på GFX > Gameplay. Lages ikke spill som i gode gamle dager. Jeg nevner: Transport Tycoon, HoMM seriene, The Elder Scrolls seriene.. og maaange flere.

Får håpe 2005 byr på mer spillbarhet, og ikke bare støtte opp om skjermkortprodusentene.

Skrevet
[iC' date=22/12/2004 : 20:42] Alle vet jo at DOOM3 hadde bedre grafikk, selv om at alt var så mørkt...

Ja grafikken i Doom 3 var bra den, men det var vel også det eneste som var bra med spillet. Eneste som var bra med grafikken i Doom 3 var lys/skygge effektene og ingenting annet. Modellene var veldig kantete, modellene såg ut som plastikkdukker, altfor mørkt til å eventuellt nyte grafikken, lite varierende teksturer (hadde den teksturer i det hele tatt?). Dessuten så viste heller ikke Doom 3 varierende design heller.

HL2 er bra, men ikke perfekt! Idiotisk å gi et spill 10/10. Det går for det samme med GTA:SA og Halo2, som også fikk 10/10. Det går jo ikke an! Fordi det betyr at det ikke finnes noen feil på spillet i det hele tatt, eller at spillet heller ikke har noen negative punkter!

Ingen spill er perfekte. 10 er en så lav skala at 10/10 faktisk er realistisk dersom et spill er bra. Alt fra 9.5 og oppover er 10, så nei 10 av 10 er ikke idiotisk. Syns ikke at det er bra at anmeldere bruker 10'er skalaen, vil heller at de bruker prosent telling. for den er mer presis. Ingen spill kan få 100% uten at de faktisk er perfekte.

Skrevet
[litt av kvart]

men så er det viktigå huske på at verken far cry eller doom3 hadde som mål ha ha reallife grafikk.

Er ikke det målet som omtrent alle spill har da? Ser virkelig slik ut spør du meg.

det kjem vel an på kva sjanger det er. i f.eks eit spel som baserer seg på røynda (f.eks eit andre verdskrig spel) så er det nok eit mål å ha ein grafikk som ligg opp mot det virkeleg livet, men i eit fantasi basert spel så er dette ikkje så viktig.

valget av grafikk type (realistisk/teiknerserieaktig osv) kjem an på kva slags stemming utviklarane er ute etter å skape.

i far cry så har du moglegheiten til å velge (til ein viss grad) kva type grafikk du vil ha. men standard grafikken er fargerik og kanskje ein smule teikneserieaktig, dette passer utmerket til stemninga som far cry prøver å skape. far cry hadde ikkje blitt det same hadde det hatt ein mørkare (og meir realistisk) grafikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...