Gå til innhold

Ny joystick. Trenger tips.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg ny joystick og trenger litt hjelp med å finne en brukbar stikke. Jeg kjøper den i utgangspunktet for å spille X2 (og Elite 4 når det kommer), men vil selvfølgelig bruke den til flyspill også. Force Feedback er ikke kjempeviktig, men jeg vil gjerne ha det så lenge stikka er bra ellers. Det viktigste er at stikken er USB og at den er enkel og grei å få satt opp, samt at den ikke har sentreringsproblemer. Makspris er vel rundt 1000,-

 

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech Freedom 2.4 Cordless joystick er tingen.

 

Spiller BFV og er med i en klan, der jeg helikopter pilot og denne joysticken er en drøm å fly heli med.

Har aldri hatt noe form for problemer med den og den bruker lite batteri vil jeg si, har bytta en gang siden jeg kjøpte den i juli en gang.

Har aldri opplevd at jeg har kræsja på grunn av at den ikke har hatt kontakt med senderen eller lignende.

Det som derimot kan være litt plagsomt er at joysticken går inn i en slags dvale modus etter noen min uten bruk for å spare batterier, får å reactivere joysticken må du trykke på en av knappen og vips så er den tilbake etter ca 1 sec, det somer irrterende er at vis du glemmder å gjøre dette før du setter deg in i et fly/heli er at du riskere å miste kontrollen, men det blir fort vandt til å huske å trykke på en knapp før du setter deg inn i et fly/heli, jeg annbefaler denn på det sterkeste! :thumbup:

 

Edit: Den koster under 1000 kr(5-600 kr mener jeg å huske?), kalibrering gjør den av seg selv og jeg har ikke måtte ordna det selv.

Mottakeren settes inn i USB porten, og etter installasjonen av drivern til joysticken så er du klar til å spille. Super joystick etter min mening.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

det er en kable(usb) med en mottaker på, altså en form for boks i ene enden og usb pluggen i andre og ledning i midten :p også plassere du den der du vil, også tar du frem stikka å plassere den der du vil ha den så begynner du å spille, mottakeren min står under pulten min i et form for skap der pcen står, opp på pcen kan du si, og døra er lukt og det er forsatt like gode signaler, ikke noe komunikasjons problemer i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Vurder også Saitek X45. Den har blitt anbefalt av mange simmere som kanskje den beste stikka til under 1000 kr.

 

X45

 

Eller man kan ta den helt ut og gå for stikke og throttle fra CH-products. Eneste stedet i landet jeg har funnet dem er på nakshop (se under sim-utstyr) ADVARSEL: DYYYYYYYYRT. Stikke og throttle kostet meg rundt 4000.-, me du verden for en kvalitet :thumbup:

Endret av Zarato
Lenke til kommentar

Tror jeg hadde gått for denne stikka: http://www.deafgamers.com/sidewinderff2.htm

Logitech har fine stikker, men jeg synes de heller for mye fremover. Blir sliten i armen etter en stund. Sidewinder`n kan du holde lenger ned på stikka, samtidig som du har kontroll. Men det er helt sikkert smak og behag. Jeg har den forrige versjonen av stikka til Microsoft, og vil ikke kvitte meg med den for alt i verden. Men nå begynner den å bli seriøst slitt. Kan bevege stikka 2cm rundt nullpunktet, uten at det skjer noe med flyet. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...