dravisher Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Hei. Jeg skal kjøpe meg ny joystick og trenger litt hjelp med å finne en brukbar stikke. Jeg kjøper den i utgangspunktet for å spille X2 (og Elite 4 når det kommer), men vil selvfølgelig bruke den til flyspill også. Force Feedback er ikke kjempeviktig, men jeg vil gjerne ha det så lenge stikka er bra ellers. Det viktigste er at stikken er USB og at den er enkel og grei å få satt opp, samt at den ikke har sentreringsproblemer. Makspris er vel rundt 1000,- Takker for hjelp.
NothgaliC Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Jeg har en fra Logitech. Er ganske god å holde i, men fy faen så følsom den er, og veldig dårlig brukervennlighet.
Uin Viel Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Har selv en logitech sidewinder den er jeg kjempe fornøyd med
MrLee Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 må si meg meget fornøyd med min logitech Extreme3D pro...billig var den også 299 (dama på siba forveksla en billig en med min på pris )
Nitrius Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 (endret) Logitech Freedom 2.4 Cordless joystick er tingen. Spiller BFV og er med i en klan, der jeg helikopter pilot og denne joysticken er en drøm å fly heli med. Har aldri hatt noe form for problemer med den og den bruker lite batteri vil jeg si, har bytta en gang siden jeg kjøpte den i juli en gang. Har aldri opplevd at jeg har kræsja på grunn av at den ikke har hatt kontakt med senderen eller lignende. Det som derimot kan være litt plagsomt er at joysticken går inn i en slags dvale modus etter noen min uten bruk for å spare batterier, får å reactivere joysticken må du trykke på en av knappen og vips så er den tilbake etter ca 1 sec, det somer irrterende er at vis du glemmder å gjøre dette før du setter deg in i et fly/heli er at du riskere å miste kontrollen, men det blir fort vandt til å huske å trykke på en knapp før du setter deg inn i et fly/heli, jeg annbefaler denn på det sterkeste! Edit: Den koster under 1000 kr(5-600 kr mener jeg å huske?), kalibrering gjør den av seg selv og jeg har ikke måtte ordna det selv. Mottakeren settes inn i USB porten, og etter installasjonen av drivern til joysticken så er du klar til å spille. Super joystick etter min mening. Endret 15. desember 2004 av ToxicMan
dravisher Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Skrevet 15. desember 2004 Den trådløse stikka der, er det en kabel til en mottaker som man må plassere på databordet, eller er det kun en plug du stapper i en USB port? Syns den høres interessant ut, men lurer på om jeg vil ha force feedback eller ikke...
Nitrius Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 det er en kable(usb) med en mottaker på, altså en form for boks i ene enden og usb pluggen i andre og ledning i midten også plassere du den der du vil, også tar du frem stikka å plassere den der du vil ha den så begynner du å spille, mottakeren min står under pulten min i et form for skap der pcen står, opp på pcen kan du si, og døra er lukt og det er forsatt like gode signaler, ikke noe komunikasjons problemer i det hele tatt
Aasgaard Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Omtale av Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick Jeg bruker ikke andre stikker i det hele tatt, den der er rett og slett meget god. Force Feedback liker jeg ikke i stikker, men det er vel en smakssak. Stikker uten FF er i alle fall mer presise.
Zarato Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 (endret) Vurder også Saitek X45. Den har blitt anbefalt av mange simmere som kanskje den beste stikka til under 1000 kr. X45 Eller man kan ta den helt ut og gå for stikke og throttle fra CH-products. Eneste stedet i landet jeg har funnet dem er på nakshop (se under sim-utstyr) ADVARSEL: DYYYYYYYYRT. Stikke og throttle kostet meg rundt 4000.-, me du verden for en kvalitet Endret 15. desember 2004 av Zarato
MrLee Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 CH har fremdeles min gamle analoge Flightstick Pro stående
Nitrius Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 jeg står værtfall med mitt å annbefaler logitech freedom 2.4 cordless på det sterkeste
TAAB Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Jeg har akkurat kjøpt meg en Logitech extreme 3d pro etter og ha blitt anbefalt den her. Er kjempefornøyd med kvalitet kontra pris. Bruker den til IL-2 og Crimson skies.
Shotgun Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Tror jeg hadde gått for denne stikka: http://www.deafgamers.com/sidewinderff2.htm Logitech har fine stikker, men jeg synes de heller for mye fremover. Blir sliten i armen etter en stund. Sidewinder`n kan du holde lenger ned på stikka, samtidig som du har kontroll. Men det er helt sikkert smak og behag. Jeg har den forrige versjonen av stikka til Microsoft, og vil ikke kvitte meg med den for alt i verden. Men nå begynner den å bli seriøst slitt. Kan bevege stikka 2cm rundt nullpunktet, uten at det skjer noe med flyet.
Nitrius Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Du føler det sånn på Logitech sine joysticker det er sikkert mulig, men jeg har det ikke sånn, joysticken som jeg har er helt perfekt bortsett fra det med davle modusen, men det er noe man blir vandt til som jeg har sakt
dravisher Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Skrevet 18. desember 2004 Da tror jeg det blir den trådløse logitechen. Høres veldig fin ut til mitt bruk den. Takker for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå