Gå til innhold

Hegnar kritisk til Vollvik på lederplass


Anbefalte innlegg

Kapital nr 13, 13. August i år.

 

Både Petter Stordalen og Celina Midelfart takket nei til å stille opp i TV-Norge programmet "Lærlingen". Også Hegnar ble spurt, fordi han mente at han ikke ville passe inn i en sånn rolle. "Det er forskjell på et eiendomsimperium og en liten norsk landhandel". Men hovedgrunnen er fordi man måtte være tilgjengelig til opptak 20 timer per uke i 11 uker.

 

Likhetene mellom Vollvik og Trump, er at de elsker å fortelle hvor store de skal bli. Så Vollvik er vel "lærlingen" i forhold til Trump, men tid til fjernsynsopptak har han halve uken.

 

Skjønn det den som kan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Toppene i selskaper er ikke de som sitter med nesen dypt nede i papirhaugen. De har folk rundt seg som gjør slikt.

Enhver adm.dir i et stort selskap kan sikkert avse 20 timer hver uke i en periode.

Hvis du tror at du kan avse 20 timer i uka, hvis du er adm dir i et vekst selskap, som driver med oppkjøp om dagen, tror jeg at du skal komme på andre tanker. I hvilket firma/hvilken utdanningsinstitusjon har du "lært" dette ved?

 

Det er klart at det å være Adm Dir til en viss grad kun er et ansikt utad. Men med hektisk møtevirksomhet og langsiktige strategier, er neppe dette en 8 til 4 jobb.

 

At det kan ha positive effekter for Chess/Vollvik på lang sikt er jo klart, det vil jo gi god PR. Men Vollvik burde vel heller konsentrere seg om 600 millioners oppkjøpet sitt, enn om å lage god underholdning.

Lenke til kommentar
Men hva har "lærlingen" med noe som helst og gjøre. Og hva er poenget ditt?

 

At de fleste profilerte kjendisrikingene i Norge takket nei?

 

Eller er dette en personlig vendetta mot Vollvik?

 

Får ikke helt med meg poenget ditt.

Jeg skjønner ikke hvordan Vollvik kan avse 20 timer i uka, når han nettopp har kjøpt seg et selskap for 600 millioner kroner. Tror han kunne trengt de 20 timene ekstra hver uke til å implementere Sense inn i Chess, er ikke sikkert det blir så enkelt å hente ut synergieffektene som han tror.

 

Bare det som er poenget mitt, kan hende denne tv-opptredenen svekker Chess-kundene.

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer du med noe som stod på trykk den 13. August når det idag er 16. Desember? Det er jo lenge siden det ble klart at det er dama som styrer Nikita frisørkjeden som skal være "mentor" i den norske versjonen av Apprentice. Noe som forøvrig blir en ganske blek affære siden de fleste av oss har vent oss til å se hvordan The Donald gjør forretninger.

 

Hva er det vinneren får, stilling som daglig leder av en frisørsjappe?

Lenke til kommentar
Hvorfor kommer du med noe som stod på trykk den 13. August når det idag er 16. Desember? Det er jo lenge siden det ble klart at det er dama som styrer Nikita frisørkjeden som skal være "mentor" i den norske versjonen av Apprentice. Noe som forøvrig blir en ganske blek affære siden de fleste av oss har vent oss til å se hvordan The Donald gjør forretninger.

 

Hva er det vinneren får, stilling som daglig leder av en frisørsjappe?

Så Vollvik tok til fornuften etter å ha lest Kapital? ;)

 

Vinneren er vel garantert en million i lønn første året etter innspillinga ?

Lenke til kommentar

Mulig du har rett i det.

Vollvik satte vilkår som måtte oppfylles og etter forhandlinger m m....

ble det altså denne "Frisørdama"....som fikk jobben.

 

Hm...

Vi beveger oss vel kanskje litt utenom det dette forumet skal handle om etter hvert.....

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Det er jo lenge siden det ble klart at det er dama som styrer Nikita frisørkjeden som skal være "mentor" i den norske versjonen av Apprentice.

Tuller du!?

 

Trodde ikke de hadde valgt noen enda jeg. Ikke rart jeg ikke har fått med meg det, for det valget var jo så uinteressant at selv vg.no antagelig ignorerte det. Kan tenke meg at denne serien vil bli en suksess ja... :!:

Lenke til kommentar
Det har jo gått reklamesnutter for dette på TvNorge fra tid til annen hvor dama prøver å se streng ut. Her er hva VG har skrevet om saken: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=242532

 

 

Serien kunne nok vært bra, hvis det ikke hadde vært for at Trump satte standarden med golfturnering, skyskrapere, eget vann, Jessica Simpson osv osv..

Blir nok ikke helt det samme nei, når oppgavene blir klipp en kunde, driv din egen frisørsalong i en dag, ta deg en tur på oslo børs ;)

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, så har ikke jun dama klippet et hår i hele sitt liv. Hun er en ren gründer. Men allikevel fantastisk uinteressant.

 

Dessverre har vi ikke mange interessante, kjente gründerpersoner her i landet. Røkke er én, Trygve hegnar kunne vært en annen. Ellers består jetset'erne mest av arvinger og kjeltringer.

 

Hadde programmet vært en NRK-produksjon hadde vi nok hørt en helt annen person si: Du har sparken!

Lenke til kommentar
Hvis du tror at du kan avse 20 timer i uka, hvis du er adm dir i et vekst selskap, som driver med oppkjøp om dagen, tror jeg at du skal komme på andre tanker. I hvilket firma/hvilken utdanningsinstitusjon har du "lært" dette ved?

 

Det er klart at det å være Adm Dir til en viss grad kun er et ansikt utad. Men med hektisk møtevirksomhet og langsiktige strategier, er neppe dette en 8 til 4 jobb.

Jeg skrev at de sikkert kan avse 20 t i uken i en periode. Jeg er forresten utdannet på BI og har kjennskap til høyere ledelse i flere selskaper.

 

Det jeg skulle frem til er at adm.dir ikke er den personen som nødvendigvis sitter med detaljstyringen, men den overordnede styringen.

 

Det er som nevnt lenge siden Vollvik ble valgt vekk i "Lærlingen". Sense var i denne perioden ikke nevnt i forbindelse med Chess meg bekjent.

 

Uansett alt dette blir spekulasjoner, og jeg tror Idar vet best selv. Sier fyren at han har 20t til disp. ja, så har han vel det da. Jeg tror uansett ikke at Idar hadde latt det gå ut over de andre oppgavene som måtte gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...