Gå til innhold

Tenkte å oppgradere fra P4 til amd64


Anbefalte innlegg

Jepp, jeg kjøpte meg ett gf6800gt , med følte ikke jeg fikk "nok" ut av det, sånn i forhold til hva det skal yte..

Fikk greit nok i 3dmark05 == 4700 ca

Men jeg merket smålagg, og fps drop på noen områder osv,, ikek så artig med ett skjermkort til 3200,-

(pov 6800gt)

 

Så jeg tenkte på dette

http://afreak.luxus-elg.net/files/amg.JPG

 

Og jeg har ikke mer enn 4000 å bruke

Ser egentlig ikke ut som 3dmark score sier så veldig mye ,,

jeg får ganske høy score i 3dmark05 , men i spill og sånt får jeg ofte fps drop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en glimrende oppgradering det!

Hadde for sikkerhets skyld sjekket med HK-produsentens hjemmeside om kompatibliteten til RAM. Alltid greit å sjekke dobbelt.

 

EDIT:

Har samme HK selv, og er knallfornøyd! Skal du ha/har en S-ATA-disk til den MÅ du skaffe drivere på forhånd. Det HK. har ikke native kontroller.

Endret av Pitbullo
Lenke til kommentar
ville ikke kjøpt ASUS. har hatt problemer med ASUS kort før.

ville gått for MSI heller.. :)

men bra oppgradering det. :)

Mine erfaringer sier det stikk motsatte :p

 

Har mange dårlige erfaringer med MSI kort, men utelukkende gode med Asus, og kommer til å fortsette å kjøpe Asus hovedkort.

Lenke til kommentar
spiller hl2 deathmatch på high high 16xAF 4xAA og lagger ganske bra.

Det vil jeg helst bli kvitt .

(lagger ikke så mye på hl2, men hl2dm på store servere krever nok endel mer)

Tror de fleste maskiner sliter med HL2 DM på store fulle servere. Maskinen min og sliter der. (se profilem min for specs)

Synest at det er ganske selvfølgelig at det lagger/hakker med et så krevende spill (på høy grafikk så klart). Spillte selv gjennom HL2 med allt på max, 6xAA/16xAF.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Selv har jeg ASUS hovedkort, trådløs ruter + 2 lappisser. Jeg tør påstå at det meste ASUS lager, med få unntak, er utrolig gjennomført og av meget høy kvalitet!

 

Selv må jeg innrømme at jeg er ASUS-frelst! :)

:love:

 

Jeg gleder med til den første ASUS-mobilen kommer på det norske markedet! :)

Lenke til kommentar

Jeg ville nå valgt MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra kortet.

Iallefall hvis du skal klokke. Har selv den samme CPU'en og den klokker jo vaffal til 2.5GHz på stock kjøler. Jeg har et Gigabyte hovedkort og den har ikke asynkron minne og htt hastighet som MSI kortet har uheldigvis. MSI kortet skal visst være et topp overklokker kort.

Lenke til kommentar
ville ikke kjøpt ASUS. har hatt problemer med ASUS kort før.

ville gått for MSI heller.. :)

men bra oppgradering det. :)

Har akkurat motsatt erfaring som deg ,kjøper aldri mer msi

Asus kortet jeg har i dag er det beste kortet jeg har hatt,det er det samme kortet som beskrevet (ikke pro) for 754

Endret av vix
Lenke til kommentar
ville ikke kjøpt ASUS. har hatt problemer med ASUS kort før.

ville gått for MSI heller.. :)

men bra oppgradering det. :)

Jeg har kun hatt meget gode erfaringer med Asus-kort.

Derfor blir det nok Asus på meg neste gang. Jeg prøvde Abit på det oppsettet jeg har nå, men det er masse jeg savner fra Asus sine kort.

Blandt annet så er det ekstremt kjekt å slippe å resette BIOS når en overklokker for mye eller om du roter til noen andre instillinger. Asus sine hovedkort starter jo automatisk opp i en slags safemode om noe går galt så den ikke starter helt opp.

Lenke til kommentar
spiller hl2 deathmatch på high high 16xAF 4xAA og lagger ganske bra.

Det vil jeg helst bli kvitt .

(lagger ikke så mye på hl2, men hl2dm på store servere krever nok endel mer)

Om du bare oppgraderer fordi HL2DM lagger, så må jeg nok skuffe deg. Nettkoden i HL2DM er ikke god nok til å håndtere det fysikkmotoren krever og ergo lagger absolutt alle som spiller det.

 

Uansett om du kjøper inn hardware til flere titalls tusen kroner, så vil det ikke ordne seg før Valve (utviklerne) skriver om og fikser på nettkoden i HL2DM.

 

En oppgradering i så tilfelle vil være å kaste penger ut av vinduet, brenne de, skylle de ned i do osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...