Gå til innhold

kritikk til personlig hjemmeside


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker kritikk på min personlige hjemmeside, som ligger på http://mads.shyper.com (jada, jeg vet jeg bør kjøpe meg domene, men gidder ikke gjøre det før jeg har noe skikkelig å legge ut der).

 

Både CSS og HTML (jada, strict) validerer, men siden ser noe annerledes ut i IE enn i Opera og Firefox. I IE er ikke mellomrommet mellom logoen og innholdet der, men det er det derimot i Opera/FF. Ville satt pris på om noen av dere kunne hjulpet meg med dette problemet.

 

Grafisk sett er den nok så en del av dere vil sovne, men det har jeg så smått planer om å rette på senere. Må lære meg litt mer PS først :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vet ikke hva jeg skal si.

 

Ikke for å være frekk, men som du sa så holdt jeg på å sovne.

Kjedelig oppsett og grafikk.

 

Koden er jo fin, og det er bra du bruker validiert HTML og CSS.

Som sagt når du har laget en litt bedre grafisk side, kan det bli bra.

Du kan jo kodinga så det går jo fint ;)

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Koden er jo fin, og det er bra du bruker validiert HTML og CSS.

Som sagt når du har laget en litt bedre grafisk side, kan det bli bra.

Du kan jo kodinga så det går jo fint ;)

 

Stå på!

Takk, takk. Hva med fargene? Er det bare jeg som liker dem? ;)

 

Jepp, skal jobbe litt med grafikken. Vet det trengs. :D

Lenke til kommentar

  • Førsteinntrykket er veldig viktig når man skal lage en side. Mitt førsteinntrykk av denne siden var "En kommunistisk propogandaplakat". Vet ikke helt hvorfor, men det var neppe tanken bak siden?
  • Hva i all verden er de rare figurene for noe? Kunst? Det så i grunn helt tilfeldig ut og lite gjennomført, både med tanke på hvordan de så ut og plasseringen. Det blir litt sånn "Hei, der var det tomt, jeg slenger på en dæsj der og en dæsj der for å fylle tomrommet".
  • Som sagt litt propogandaplakat over det hele, mens teksten MADS minner litt mer om vikinger og runer. Tenk helhet :thumbup:
  • Med fargenyanser kan du penere skille meny fra headeren og innhold. Rammene stykker siden mer opp enn å gjøre den hel. Og i innholdsdiven; ramme i selve rammen? Er ikke det like unødvendig som å ha to bergensere for å irritere deg? Det holder nemlig med den ene :)
  • Fargene bør gli inn i hverandre. Det føler jeg på langt nær at disse gjør. Se bare på bakgrunnsfargen. Du har valgt den sterkeste fargen til noe som skal være en bakgrunn, det blir feil prioritering av farger og konstraster. Kutt ned på antall farger, og lag heller nyanser, toner av de. Og prøv å finne farger som passer sammen, samt en mer anonym bakgrunnsfarge, som ikke tar så mye fokus vekk fra selve siden.
  • Menyen kunne jo vært gjort mer fancy, ei heller er jeg personlig veldig forelska i kursiv skrift. Den er verken pen å se på eller noe særlig å lese, selv om det kun er et og et ord.
  • Det ser litt ut som du har laget en header, så laget litt meny, så litt innhold, og til slutt krydret det hele med noen rare former for å lime det sammen. Ikke bruk krydder til lim for å skrive det vanskelig...

'

 

 

Var jeg deg ville jeg tatt blyanten fatt og tegne opp en side på et A4-ark. Da tenker du mye mer på helheten med en gang og du ser fortere hvordan ting passer sammen. Og siden du allerede har innpass i CSS så ligger jo mulighetene åpen for at du kan lage knallbra sider! (... og dette kommer fra tullingen som selv ikke har lært seg CSS ennå :roll: )

 

Anyway, lykke til :)

 

EDIT: Sikkert en del leifer her og der, men det er grenser for hva jeg klarer når hjernen tok kvelden for en time siden...

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

Kommunistisk propagandaplakat? Jøss. Interessant. Ja, jeg er på venstresiden, men kommunist er jeg ikke. :D Skjønner ikke helt hvor du tar akkurat det fra, vet ikke helt hva (for ikke å si om) jeg skal gjøre med akkurat det.

 

Ja, figurene skal være litt tilfeldige. Det er bevisst, men kanskje ikke så veldig fint? Bør kanskje revurdere dem...

 

Skifte font i header? Ingen dum idé.

 

Fjernet den ytterste rammen nå. Ser mye bedre ut, enig i det. :)

 

Mer fancy meny? Tja, jeg er litt glad i teorien om at det enkle ofte er det beste. Kanskje særlig når det gjelder menyer. Du er ikke glad i kursivert tekst, sier du? Vel, jeg er ikke enig.

 

Samstemte farger er en fin sak. Takk for tipset. Tenker jeg skifter bakgrunnsfarge og fjerner den røde, kommunistiske fargen. ;)

 

Har oppdatert nå (skiftet bakgrunnsfarge, fjernet den ytterste rammen og skiftet farge og stil på den innerste)

 

Takk for konstruktiv og seriøs tilbakemelding, forresten.

Lenke til kommentar

For det første: få vekk den stygge iframen, bruk includescript istedenfor. Det er slitsomt for besøkende å scrolle nedover i den lille rammen. Jeg synes også at du kan variere litt farger i innholdsboxen, da tenker jeg spesielt på teksten. Headeren er veldig skitten og uelegant, du kan eventuelt bruke et foto som utgangspunkt når du lager headeren.

 

Navigasjonen er veldig kjedelig, kanskje du skal gjøre mer ut av den.

Jeg synes du bør legge til mer grafikk, ellers blir det bare kjedeligt.

Siden har ihvertfall et pluss, den er validert! :thumbup:

Lenke til kommentar
For det første: få vekk den stygge iframen, bruk includescript istedenfor. Det er slitsomt for besøkende å scrolle nedover i den lille rammen.

For min del er det ikke slitsomt i det hele tatt, synes folk begynner å bli litt for slappe.

 

Men grafikken... jeg skjønner det ikke? Hva skal det være? Ser ut som noe av det mest meningsløse jeg har sett på lenge.

 

Fargene: Orange og blå, joda, de skal vel passe sammen de, men synes det blir litt for uorginalt.

 

Oppsettet på Navn, alder osv. ser helt jævlig ut, ville heller hatt:

 

"Alder: 17"

 

enn..

 

"Alder

17"

 

Jaja, jeg vet ikke jeg, stå på, det blir nok bra etter hvert... (det viktigste er vel å fikse grafikken din, enten ta vekk alt det rotet, eller gjør det ordentlig, ser ut som du har klippa og limt uten grunn, bare lekt litt som en eller annen barneskoleelev på juleverksted..)

Endret av Prowl
Lenke til kommentar
For det første: få vekk den stygge iframen, bruk includescript istedenfor. Det er slitsomt for besøkende å scrolle nedover i den lille rammen. Jeg synes også at du kan variere litt farger i innholdsboxen, da tenker jeg spesielt på teksten. Headeren er veldig skitten og uelegant, du kan eventuelt bruke et foto som utgangspunkt når du lager headeren.

 

Navigasjonen er veldig kjedelig, kanskje du skal gjøre mer ut av den.

Jeg synes du bør legge til mer grafikk, ellers blir det bare kjedeligt.

Jeg bruker includescript...

 

Har notert meg at jeg skal skifte logo, og slenge på mer grafikk. Men det sa jeg også i åpningsinnlegget. :p

Lenke til kommentar
Men grafikken... jeg skjønner det ikke? Hva skal det være? Ser ut som noe av det mest meningsløse jeg har sett på lenge.

 

Fargene: Orange og blå, joda, de skal vel passe sammen de, men synes det blir litt for uorginalt.

 

Oppsettet på Navn, alder osv. ser helt jævlig ut

Ok, ok, jeg SKAL skifte ut grafikken ;)

 

Uorginalt? Hm, jeg som trodde oransje ikke var så jækla utbredt.

 

Du har et poeng angående oppsettet. Skal gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...