Gå til innhold

kva slags verktøy trenge eg for å skjære alu?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis du ikke har veldig mye penger å bruke bør du kjøpe stkiksag fra Co-Tech serien. Den koster 149 kr, og har en helt vanlig billigverktøy standard, med andre ord: hvis du behandler den pent, så funker den, hvis du ødelegger den, har du råd til å erstatte den :D

Artikkelnummer stikksag: 30-8626 Pris: 149.00,-

Artikkelnummer sett med blader: 30-8772 Pris: 49.00,-

Totalpris: 198.00,-

Skrevet (endret)

Dremel/dremel kopi med standard kappeskive :dremel:

For å prakke på deg mer co-tech:

Co-tech multiverktøy artikkelnummer: 30-8758 pris: 249.00,-

Vil anbefale stikksag til å skjære ut store flater.

Endret av Icedude
Skrevet

Ja det har jeg alltid lurt på egentlig. Er stikksag eller dremel best til å skjære ut et vindu til sidedøra?

Og hjelper det veldig å ha et godt sted å skjære på hvis du bruker stikksag? Sist gang jeg skjærte med den, stod jeg ute i et kaldt vintervær, mens det snødde, og lot sidedøra ligge på et veldig ustabilt plastbord. Fy faen det var et helvete....hadde det kanskje vært letter å bruke Dremel da? Eller?

Skrevet

sånn som jeg gjorde det når jeg skjærte ut plass til viftene mine, så tok jeg stikksaga, og saga sånn ca. og pussa ned resten med dremelen.. Men dette var på tre da...

Skrevet
Bruke stikksag går sikkert fint. Kjøp sagblad med fine tagger og som er lagd for metall skjæring. nb: du må nok skifte blad et par ganger

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Ikke bruk fintanna sagblad på aluminium, for det klabber igjen. Det er derfor Nvidia_boy sier det han sier.

Bruk et grovtanna blad på rotterompa. Og det vil holde til du greier å knekke det.

Fintanna blad er for stål og andre harde metaller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...