Gå til innhold

Hodetelefon til rundt 2000,- hva anbefales?


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle investere i et noen skikkelige hodetelefoner i julegave til meg selv, har igrunn i lang tid vurdert nye hodetelefoner, de jeg har i dag er Philips HP910. De er forsåvidt ikke noe dårlige men jeg har ønsket noe "bedre" da jeg bruker hodetelefoner mye.

 

Tenkte jeg skulle legge meg på rundt 2000,- helst litt under.

Jeg bruker hodetelefoner til alt, musikk, film, spill osv.

 

Om jeg må/bør gå for lukket eller open hodetelefon spiller ikke noen rolle for meg, det får lydkvaliteten avgjøre om dere skjønner.

Men jeg har forstått det slik at åpen er å foretrekke mtp lydkvaliteten i seg selv, stemmer det?

 

Når det gjelder kraft nok til å drive hodetelefonene vil de være tilkoblet både forsterker og PC.

PC benytter Audigy Platinum EX en ekstern boks for lyd, jeg vet ikke om denne har mere kraft til å drive tunge hodetelefoner enn lydkortet i seg selv?

 

Tips mottas med takk.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Alle de nevnte Sennheiser HD headsettene er meget bra, men sjekk også HD 595, dette er meget bra kvalitet og til et utrolig hyggelig pris/kvalitetsforhold.

Sjekk priser og prospekter på www.hpx.no

HD 595 er også en god del lettere å drive enn resten av HD 6xx familien. Sitter med et par HD580 rett i et Audigy 2 kort nå, og de spiller langt fra sitt fulle potensiale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...