Gå til innhold

AGP vil ikke settes til 8x


Maniac

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk i dag mitt nye HK og CPU. La merke til at det hakka i spill noe synsykt...

 

HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=PLC

CPU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304045&cks=PRL

 

Skjermkortet mitt er en Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb. I control panel går jeg til SMARTGART arket og prøver å sette AGP til 8x. men hver gang PC'en restarter så er det igjen satt til Off. Skjønner ikke hva som skjer. Jeg har oppgradert BIOS'en. Har satt AGP som hoved port for skjermkort i BIOS. Hovedkortet støtter AGP 8x og det er selve skjermkortet også. Fastwrite er srudd av...

Jeg har også siste drivere til ATI. 4.11

 

Poenget er at alt funka fint før jeg bytta HK og CPU....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Indikatoren i display properties er ikke alltid riktig. Jeg har hatt samme problemet, men har fått verifisert via andre programmer at kortet faktisk kjører på AGP 8x likevel. Ikke stol blindt på det driveren forteller deg.

 

Ellers går jeg ut fra at du har installert nVidia Forceware?

Lenke til kommentar

takk for svar.

 

@ aschj: nvidia Forceware? hva er det? fikk det ikke på CD'en til HK....

 

@ resten.. : når jeg går til BIOSen og til AGP seksjonen så har jeg få valg:

AGP 3.0 [4x,8x]

AGP 2.0 [Auto]

 

Det er det eneste jeg ser. jeg kan ikke velge BARE 8x.

skal prøve å reinstalere chipset drivere.... få se om det hjelper. men det er sykt hvor mye det hakker i spill, det er umulig å spille . og dette er med helt normale innstillinger...

Lenke til kommentar

ARg så MSI har enda faen meg ikke fiksa problemet dems, oki ikke noe msi hk på meg i fremtida da. Har selv nå et MSI 6712 KT400. Kor jeg slit litt når jeg har reformatert pcen og installere driverene kor problemt er at jeg ikke kan kjøre på 8x fordi da blir hele systemt mitt helt ustabilt og jeg må skynne meg å sette ned til 4x så restarte, men ofte får jeg ikke gjort en shit fordi vpu klikker før jeg får gjort noe. Så jeg må prøve meg flere ganger så til slutt så setter pcen selv ned til 4x men ikke hele tida. Prøvdt å maile MSI om dette at dem bør ha en options i bios at man kan velge mellom 2/4/8 agp speed, men når man har et 8x agp kort så får man ikke velge, bare når man har et 2/4 får man velge mellom 2 eller 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...