Gå til innhold

Kvinnehets eller bare ubetenksomme morsomheter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje unødvendig, men ikke spesielt sårende.

Jeg lo, ikke da jeg leste om milliardsprekken, men da jeg leste reaksjonene.

 

Vet det er forbudt å si så, men det er mulig det er noen litt overfølsomme kvinner der ute. Sorry, men mener det er litt over kanten å oppfatte dette som ren kvinnehets. I så fall er det nok mannehets der ute i tillegg. Da dette er sagt, bør det også nevnes at kvinner faktisk har en vanskeligere situasjon i samfunnet, og at vi fremdeles har en lang vei foran oss før vi oppnår fullstendig likestilling.

 

 

Mer interessante spørsmål er:

Hvor er farens rettigheter i omsorgssaker, der foreldrene til et barn skilles?

Hva kan gjøres for å jevne ut lønnsforskjellene mellom kvinner og menn?

Lenke til kommentar
Jeu, men for å sette det litt på spissen. Synes du det er ok at man sier "nigger, svarting, sotansikt, jødesvin" osv også?

Om noen kaller hvite for whiteys, bleiknebb, rosafjes, whatever... det er meg totalt likegyldig.

 

Når det gjelder nigger, svarting og sotansikt (sotrør) så synes jeg det er helt greie uttrykk. Men jeg respekterer at andre ikke synes det, og jeg bruker dem derfor ikke.

 

Jødesvin blir litt annerledes, fordi man legger på svin som et negativt uttrykk på enden. Tilsvarende synes jeg svarting er greit, mens svartingsvin er negativt.

 

Er forøvrig klar over at nigger er negativt ladet av historiske årsaker, fra den tiden negre (som vistnok også er et negativt uttrykk) var slaver og annenrangs mennesker. Men noe tilsvarende kan ikke kvinner påberope seg når det gjelder uttrykk som luremus, slingrefitte, milliardsprekk osv.

 

Edit: Når enkelte muslimer kaller vestlige for 'sønner av griser og aper', så blir jeg ikke fornærmet. I stedet begynner jeg å lure på hvor det uttrykekt kommer fra? Er det et moderne uttrykk, eller er det et gammelt uttrykk. For moderne vitenskap har jo vist at vi har ca 96% felles gener med griser og 98% felles med enkelte aper. Så man kan fundere på, derso uttrykket er gammelt, hvordan muslimene har kommet til denne innsikten?

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Luremus: Skjellsord på kvinner som ikke vil ha sex.

Slingrefitte: Skjellsord på kvinner som VIL ha sex.

Milliardsprekk: Forstår ikke uttrykket.

 

Både luremus og slingrefitte er skjellsord om kvinners seksualitet, som vistnok aldri blir bra nok. Sier en kvinne nei til sex så er hun luremus, sier hun ja og kompisen din har hatt sex med henne ved en annen anledning så er hun løs på tråden, slingrefitte, billig og hore.

Lenke til kommentar

og så begynner enda en krangel fordi en eller annen kjerring ikke liker å bli mobbet...

 

 

at kvinnfolk får kjønnsrelaterte uttrykk slengt i trynet på dem er fordi de reagerer på det, mer enn noe annet. hvis de slutter å reagere, så slutter mobberne når de innser at det ikke er noe vits lenger. hvis noen ikke liker å bli mobbet, så fiks problemet. ikke syt om det.

 

 

og slutt med å bombe forumet med drit om at mannfolk er sjåvanister. kvinnfolk er like gale, og vel så det. de har fått en hel haug med sjanser til å rette opp inntrykket deres, og de sløste dem bort med å vri alt imot menn, bare fordi de var hevntørste. for et sjokk. samma gjør menn. det kommer til å være rasister og sjåvanister så lenge der er mennesker. hvis du ikke liker den slags, så hold deg unna det.

 

samma hva noen sier, så vil kvinner bli trakkasert i lang tid fremover, rett og slett fordi alt vi ser i samfunnet i dag er halvnakne kvinnfolk som skal lokke til seg kunder ved å vise mest mulig hud, og dekke til resten med det de vil selge. omtrent alle reklamer man ser er trakkaserende, men fordi de blir godt betalt for det blir det liksom "tilfeldigvis" glemt. skal man bli kvitt trakkasering, må man gjøre det totalt, og ikke bare med de som man ikke vil at skal trakkasere. hvis en får muligheten, så har alle andre den samme muligheten.

 

at folk ikke liker mobbing, forstår jeg. jeg har vært utsatt for det jeg og. er noe drit. at folk ikke liker trakkasering, forstår jeg også, siden det er omtrent det samme. at hvert jævla kvinnfolk i verden skal bli sur fordi en mann får 3 kroner mer i timen enn dem på samme jobb, forstår jeg ikke. man får betalt etter hva man gjør seg fortjent til. slutt å syte, og bevis for verden at du faktisk fortjener respekt. det er ikke vits å få staten til å vedta lover mot trakkasering. det skjer likevel. det er ikke vits å se søt og uskyldig ut. det funker ikke.

 

til kvinnene som leser dette, bare kom igjen og flame meg. det beviser bare poenget mitt.

Lenke til kommentar
og så begynner enda en krangel fordi en eller annen kjerring ikke liker å bli mobbet...

 

 

at kvinnfolk får kjønnsrelaterte uttrykk slengt i trynet på dem er fordi de reagerer på det, mer enn noe annet. hvis de slutter å reagere, så slutter mobberne når de innser at det ikke er noe vits lenger. hvis noen ikke liker å bli mobbet, så fiks problemet. ikke syt om det.

Dette er det reneste vissvass.

Lenke til kommentar
Luremus: Skjellsord på kvinner som ikke vil ha sex.

Slingrefitte: Skjellsord på kvinner som VIL ha sex.

Milliardsprekk: Forstår ikke uttrykket.

 

Både luremus og slingrefitte er skjellsord om kvinners seksualitet, som vistnok aldri blir bra nok. Sier en kvinne nei til sex så er hun luremus, sier hun ja og kompisen din har hatt sex med henne ved en annen anledning så er hun løs på tråden, slingrefitte, billig og hore.

Noe av poenget med å slenge dritt er faktisk å ikke bruke ord som 'godjenta' eller 'kjernekaren', men ord som folk reagerer litt negativt på. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...