Gå til innhold

Half Life 3-Tanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bare sitter og tenker på HL3, og her er noen av mine tanker.

Hadde det ikke vært kult hvis G-man "Pulled a Yoda"? De som har sett Star Wars Episode 2 skjønner meg her, der Yoda går helt Crazy og banker folk med Lyssverdet sitt, vel hadde det ikke vært kult hvis Gman redda gordon på samme måte?(Gå litt amok med kofferten sin :p) men seriøst nå.

Og i slutten av treren, så redder Gman gordon bare for og fortelle han hva meningen med alt han hadde gjort var, Gordon daua og spillet slutta.

Jeg diiiger HL-serien, det har jeg gjort helt siden jeg var 7år, men jeg vil at Valve skal slutte mens leken er god.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
øhhhh, nei.

Hva med at gordon ALENE som menneske banker 50 milliarder combines uten å daue?

Når ble Gordon alene?

Tror nok vi aldri får se G-man gjøre noe spektakulært akkurat, men det hadde vært arti å sett han gjøre noe annet enn å rette på slipset :)

Tror nok ikke Gordon vil dø.. syns jeg husker noe vagt om at Valve har materiale for en 4'er også om de ville lage enda et spill i serien. Først og fremst så er Half Life en triologi, det har alltid vært utgangspunktet.

Husker også noe om at det finnes en lignende tråd om dette.... ja der var den ja:

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=332177

Skrevet

Kom på en annen ide, I slutten av spillet åpner du en dør og der ser du et J**** STORT monster, Gman kaster et våpen til deg, og du skyter, monsteret dør på første skudd, så kommer det en hel hær av combines, på slutten ser vi en skikkelig Grafikk cutscene, der Gordon har kjempa seg gjennom hæren, brillene hans er litt ødelagt og HEV suiten er fucka, han har Crowbaren i høyre hånda, han går ut av bygget der han kjempa hæren og monsteret, og ser ut, himmelen er rød, og jorden er ødelagt, han slipper crowbaren og vandrer mot den røde himmelen.

"Feel free to bring your own ideas in to the mix."

Skrevet
Kom på en annen ide, I slutten av spillet åpner du en dør og der ser du et J**** STORT monster, Gman kaster et våpen til deg, og du skyter, monsteret dør på første skudd, så kommer det en hel hær av combines, på slutten ser vi en skikkelig Grafikk cutscene, der Gordon har kjempa seg gjennom hæren, brillene hans er litt ødelagt og HEV suiten er fucka, han har Crowbaren i høyre hånda, han går ut av bygget der han kjempa hæren og monsteret, og ser ut, himmelen er rød, og jorden er ødelagt, han slipper crowbaren og vandrer mot den røde himmelen.

"Feel free to bring your own ideas in to the mix."

Vel... HL serien vil ALDRI ha en eneste cut-scene.... så da blir den ideen fort kastet i vasken :)

Men liker tankegangen din, kanskje litt vel klisjeaktig... :ermm:

Skrevet (endret)

Ja, :p . Noe av grunnen til at vi digger HL er at det aldri er klisjer i den, bare utforutsigbar historie.

*****HL2 Spoiler******

Vi vet ikke om Alyx og barny og de andre overlevde, så hvis vi får vite det i HL3 håper jeg at det blir noe som dette.

Plot Line:

"Etter begynnelsen på spillet, så møter gordon en av de overlevende fra City 17.

Personen forteller om den store eksplosjonen, og at de heldigvis kom ut av byen, men faren til Alyx greide det ikke(TROR DE!). Gordon står fortsatt over Combine som fiende, men denne gangen er de bedere, de er større, færligere, og er bevæpna til tenna. motsatnden til menneskene har blitt svekka i de 20 årene Gordon har vært vekk(År 2040 altså nå.). Motsatndsbevegelsen har ikke rustning eller våpen. de holder til i Huler og hul under jorden. de gir alt de har til gordon og sender han ut til øde marka, med bare en Buggy bil og noen få våpen(Inkl.Gravity Gun). Gordon er på vei mot City 14 for og kjempe mot combine, den nye og forbedrede Combinen. I City 14 møter gordon en nok så forandret og mye eldere Eli Vance. Han sier til Gordon at han har brukt de siste 20årene til og lage et såpass bra våpen at man ikke trenger andre. Han gir Gordon våpenet, som er en Super Forbedret HEV suit, den har "Gravity Jet pack", "Gravity Gun" og "Gravity Speed", Eli forteller Gordon at han kan nå manipulere Tungdekraften, han kan Få tiden til å gå sakte og til og gå fort. Han sender Gordon videre i kampen mot Combine. Gordon kan nå fly, med den nye Grav suiten. På veien møter han Lex, han er en opprøer, som har en hør på 19 folk, Lex og hæren blir med Gordon og de stormer et Combine Hovedbygg, etter de har stormet det, møter de Gman, han forteller dem at "Tiden er snart inne". Uten og vite hva eller hvem, forsvinner Lex og de andre.

Endret av Fanta Boy
Skrevet
HL2 var 10-1000 gangner bedre en HL i alt.

Så du kan heller glede deg til neste og grue deg til siste

NEI!, i mine øyne er fortsatt hl1 best når det gjelder story, AI og feeling. storyen i hl2 var skuffende

Skrevet

NEI!, i mine øyne er fortsatt hl1 best når det gjelder story, AI og feeling. storyen i hl2 var skuffende

De henger sammen da, seriøst! Sier du at Hl2 storien suger så sier du at HL1 storyen suger. Du kan ikke utale deg om det. Les "The Half life saga" du.

Skrevet
Ja, :p . Noe av grunnen til at vi digger HL er at det aldri er klisjer i den, bare utforutsigbar historie.

*****HL2 Spoiler******

Vi vet ikke om Alyx og barny og de andre overlevde, så hvis vi får vite det i HL3 håper jeg at det blir noe som dette.

Plot Line:

"Etter begynnelsen på spillet, så møter gordon en av de overlevende fra City 17.

Personen forteller om den store eksplosjonen, og at de heldigvis kom ut av byen, men faren til Alyx greide det ikke(TROR DE!). Gordon står fortsatt over Combine som fiende, men denne gangen er de bedere, de er større, færligere, og er bevæpna til tenna. motsatnden til menneskene har blitt svekka i de 20 årene Gordon har vært vekk(År 2040 altså nå.). Motsatndsbevegelsen har ikke rustning eller våpen. de holder til i Huler og hul under jorden. de gir alt de har til gordon og sender han ut til øde marka, med bare en Buggy bil og noen få våpen(Inkl.Gravity Gun). Gordon er på vei mot City 14 for og kjempe mot combine, den nye og forbedrede Combinen. I City 14 møter gordon en nok så forandret og mye eldere Eli Vance. Han sier til Gordon at han har brukt de siste 20årene til og lage et såpass bra våpen at man ikke trenger andre. Han gir Gordon våpenet, som er en Super Forbedret HEV suit, den har "Gravity Jet pack", "Gravity Gun" og "Gravity Speed", Eli forteller Gordon at han kan nå manipulere Tungdekraften, han kan Få tiden til å gå sakte og til og gå fort. Han sender Gordon videre i kampen mot Combine. Gordon kan nå fly, med den nye Grav suiten. På veien møter han Lex, han er en opprøer, som har en hør på 19 folk, Lex og hæren blir med Gordon og de stormer et Combine Hovedbygg, etter de har stormet det, møter de Gman, han forteller dem at "Tiden er snart inne". Uten og vite hva eller hvem, forsvinner Lex og de andre.

Det hadde vært ganske kult men kanskje litt urealistisk...

Skrevet

De henger sammen da, seriøst! Sier du at Hl2 storien suger så sier du at HL1 storyen suger. Du kan ikke utale deg om det. Les "The Half life saga" du.

Synes også at HL banker HL2. Mye bedre feeling og atmostfære der. I HL var hadde bare Gordon rolle som en vanlig stakkars forsker som kjempet for å overleve. Mens i HL2 fremstår som den messiasen som skal redde verden fra alt som er galt. Blir litt for mye Matrix over det hele.

OG nei, har ikke lest "The HL saga", og kommer ikke til å gjøre det heller. Og storyen i de to spillene er to vidt forskjellige ting, selv om de henger sammen. Del en kan være bra selv om del to ikke er det.

Skrevet

sjølv om alt er ein del av ein stor historie, så betyr ikkje det at ein del ikkje kan vere betre ein ein anna.

hl3 bør fortsette der hl(2) slapp. gameplayet bør ikkje forandrast i alt for stor grad, da dette vil øydelegge hl feelingen. vist dei begynner å tulle med jetpacks ol. så har eg ikkje tru på at hl3 vil verte nokon suksess.

Skrevet
hl3 bør fortsette der hl(2) slapp. gameplayet bør ikkje forandrast i alt for stor grad, da dette vil øydelegge hl feelingen. vist dei begynner å tulle med jetpacks ol. så har eg ikkje tru på at hl3 vil verte nokon suksess.

:yes:

Skrevet

*****HL2 Spoiler******

Plot Line:

Personen forteller om den store eksplosjonen, og at de heldigvis kom ut av byen, men faren til Alyx greide det ikke(TROR DE!). Gordon står fortsatt over Combine som fiende, men denne gangen er de bedere, de er større, færligere, og er bevæpna til tenna. motsatnden til menneskene har blitt svekka i de 20 årene Gordon har vært vekk(År 2040 altså nå.). Motsatndsbevegelsen har ikke rustning eller våpen. de holder til i Huler og hul under jorden. de gir alt  de har til gordon og sender han ut til øde marka, med bare en Buggy bil og noen få våpen(Inkl.Gravity Gun). Gordon er på vei mot City 14 for og kjempe mot combine, den nye og forbedrede Combinen. I City 14 møter gordon en nok så forandret og mye eldere Eli Vance. Han sier til Gordon at han har brukt de siste 20årene til og  lage et såpass bra våpen at man ikke trenger andre. Han gir Gordon våpenet, som er en Super Forbedret HEV suit, den har "Gravity Jet pack", "Gravity Gun" og "Gravity Speed", Eli forteller Gordon at han kan nå manipulere Tungdekraften, han kan Få tiden til å gå sakte og til og gå fort. Han sender Gordon videre i kampen mot Combine. Gordon kan nå fly, med den nye Grav suiten. På veien møter han Lex, han er en opprøer, som har en hør på 19 folk, Lex og hæren blir med Gordon og de stormer et Combine Hovedbygg, etter de har stormet det, møter de Gman, han forteller dem at "Tiden er snart inne". Uten og vite hva eller hvem, forsvinner Lex og de andre.

Det hadde vært ganske kult men kanskje litt urealistisk...

Men ka i all verden er realistisk i Hl2 da? Vi har jo Aliens.. Gravity gun, Combines. Stylt Riders (Spelling?) G-man, O.S.V

:w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...